Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags strømper og sko ville du valgt til en kjole i denne fargen?

post-54120-0-15703800-1381008817_thumb.j

Kanskje litt vanskelig å se på bildet men fargen er mørke-matt-blå på en måte. Kan grått funke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ha strømper? Hvorfor ikke strømpebukse?

Skrevet

.. Hæ .. ? Det kan jeg vel velge selv .. ?

Jeg lurte på fargen.

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Grått kan funke, "barely black" kan funke, mørk raudt kan funke, hudfarga kan funke (vel, om du skal ha tynne strømper, altså). Eg stemmer for hudfarga.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Drister meg til å foreslå marineblå strømper jeg.

Disse er nydelige (taler av erfaring her nå.. har etterfylt eget lager med disse).

Skrevet

Jeg er gjerne dristig, men marineblå strømper til mørkeblå kjole ser jeg ikke for meg at jeg blir å bruke .. Jeg er i utgangspunktet veldig lite glad i blått, ,men mørkeblått går fint. Hvis det er mørkt nok.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er de mørkeblå ;)

Dypt marineblå (ikke kongeblå).

Skrevet

Enten sort strømpebukse i høy denier og sorte sko, eller uten strømpebukse og med nude/gråe sko.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Disse er bare 8 denier og helt usynlige på huden. Fargede strømpebukser har lett for å se kjerring ut.

http://www.oroblu.com/detalles_Geo-8-FRESHNESS,24,3,1.htm

Noen av oss er per KG definisjon kjerringer ;)

Norske kvinner har etter min personlige mening forøvrig et noe rigid konservativt syn på strømper/strømpebuker med andre farver enn hudfarve, solbrun og sort.

Men... det krever vilje til å synes, mot til å synes og styrke til å synes å f.eks. bruke røde, lilla, rosa, lyseblå eller kongeblå strømper.

Dette kun min lille avsporing, valget er fritt og det er viktig at den som bruker dem føler seg vel i det som velges.

Grått er forøvrig helt utmerket til den blå kjolen :)

• Liker 4
Gjest Tigress
Skrevet

http://minmote.no/video/?id=70444&category=145

er ikke hudfargede strømper helt fy-fy da .. ?

hadde tenkt tynne strømper ja.

Det er heilt fy-fy for dei som heller vil gå rundt med blåfrosne bein. Det er greitt å vere i mot hudfarga strømper i California, men dei har også eit noko trivelegare klima enn oss her oppe.

Skrevet

Det er heilt fy-fy for dei som heller vil gå rundt med blåfrosne bein. Det er greitt å vere i mot hudfarga strømper i California, men dei har også eit noko trivelegare klima enn oss her oppe.

he he he godt sagt. Jeg har igrunn aldri hatt noe problem med hudfargede strømper, og noen moteslave er jeg virkelig ikke - men jeg ville se om hudfargede var like tabu som man kunne få inntrykk av i artikkelen :)

Skrevet

he he he godt sagt. Jeg har igrunn aldri hatt noe problem med hudfargede strømper, og noen moteslave er jeg virkelig ikke - men jeg ville se om hudfargede var like tabu som man kunne få inntrykk av i artikkelen :)

Og jeg mener det ér så grusomt.

Skrevet

.. Hæ .. ? Det kan jeg vel velge selv .. ?

Jeg lurte på fargen.

Leste nok feil, haha.

Skrevet

Og jeg mener det ér så grusomt.

Jeg syns faktisk at det gir et mer påkedd inntrykk jeg da, at det er mer elegant. Selvsagt kommer det an på antrekk og årstid, nylonstrømper i juli på en fjortenåring ser uansett teit ut. Men på en voksen kvinne øker det elegansen etter mitt skjønn.

• Liker 3
Gjest Tigress
Skrevet

Jeg syns faktisk at det gir et mer påkedd inntrykk jeg da, at det er mer elegant. Selvsagt kommer det an på antrekk og årstid, nylonstrømper i juli på en fjortenåring ser uansett teit ut. Men på en voksen kvinne øker det elegansen etter mitt skjønn.

Eg er heilt samd.Vidaer synest eg det er heilt gakk at eg liksom skal endre syn på hudfarga strømper berre fordi to stylistdamer openberrt har så dårleg syn at dei ikkje klarar å skille mellom 30denier kamelfarga støttestrømper til gamleheimsbruk og tynne 8-20 deniers strømper til festbruk. Men ein ser jo korleis mange av desse motebloggarane ser ut også, dei ser jo ut som takras...

Skrevet

Eg er heilt samd.Vidaer synest eg det er heilt gakk at eg liksom skal endre syn på hudfarga strømper berre fordi to stylistdamer openberrt har så dårleg syn at dei ikkje klarar å skille mellom 30denier kamelfarga støttestrømper til gamleheimsbruk og tynne 8-20 deniers strømper til festbruk. Men ein ser jo korleis mange av desse motebloggarane ser ut også, dei ser jo ut som takras...

he he ja, og for ikke å snakke om at de knapt har fylt tjuetre mange av dem ..

misforstå meg rett, jeg syns heller ikke noe om billigutseende strømpebukser i mørke-solbrun farge. Men ordentlige og pene strømper i skikkelig kvalitet hever for meg kvaliteten på et antrekk, særlig dersom målet er å se elegant ut (kontra rave rundt på byen-antrekk)

Skrevet

Da får vi bare være enige om å være uenige, for meg gir det helt grøsninger.

Skrevet

Eller fordi stylistdamer/motebloggere/tjuetreåringene har så GODT syn at legger merke til de mislykkede detaljer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...