AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg skal vise en brite rundt i Bergen neste helg, til tross for at jeg ikke er helt kjent der selv. Hva er verdt å se? Satser på å avslutte kvelden på et utested for noen glass rødvin, og billig og koselig/romantisk er de eneste kriteriene. Noen forslag?? Takk Anonymous poster hash: 84dda...779
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 Har han vært i Bergen før? De vanlige attraksjonene er jo museum,Bryggen og Fløyen (flott særlig om været er bra men verdt en tur uansett) men kommer litt an på hvilke interesser du og ikke minst han,har. Anonymous poster hash: 4a02e...a0e
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Ja, én gang. Jeg har fått frie tøyler til å planlegge litt og syns det er gøy, men litt dumt å kun ha "Fløien" på lista Tar veldig gjerne imot forslag til billig og romantisk bar/utested hvor vi kan sitte og drikke rødvin Anonymous poster hash: 84dda...779
Neket Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Om du skal ha billig, må du vel gå for noen av studentstedene. Men de er neppe så romantisk! Jeg ville gått på femte i andre bar. Flott utsikt over bryggen og en rolig og behagelig atmosfære!
PanLi Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg ville gått på Fløien, ja. Ta banen opp, og gå ned - eller omvendt. Hvis dere er spreke Etterpå ville jeg tatt turen innom Bastant, enten på Støletorget eller i Øvregaten, for kaffe og lunsj De har varm og fin atmosfære, og kjempegode supper - og har alltid en eller annen god treat til etterpå - Brownie, cupcake, cookie. Mmmmm! Når dere er ferdige med lunsjen kan dere tusle litt på Bryggen, og ta bilder, og er dere heldige får dere med Statsraaden også - hvis den ligger inne.. Og så ville jeg tatt turen videre innom fisketorget og se på hummer og krabbe i kummene og smake på gratis-ting. Det er litt obligatorisk når man er turist, synes jeg. Liker han Akvariet og sånt kan dere jo eksempelvis ta båten derfra og bort etterpå.... Ellers ville jeg bare gått litt rundt i byen. Bergen er jo så koselig å byvandre i - særlig hvis været er bra! Hvis ikke det er bra, kan dere kjøpe en kaffe og gå sammen under en paraply - som er litt romantisk det også Steder jeg ville vist er: byparken/musikkpaviljongen, lille lungegårdsvann, steppe-stegnene og nøkken i fontenen utenfor Hotel Norge, Johanneskirken, Teateret & Ibsen-statuen, og til noen smaug på Nordnes - kanskje, hvis dere orker å gå så angt. Så kan dere f.eks ta en øl på Verftet - inne, siden det sikkkert er for kaldt å være ute nå, og evt. spise middag der. Vil dere spise middag på en billigere plass, ville jeg gått for Cafè Spesial - som forsåvidt er en studentkafe, men god!! De har også et stort ølutvalg! For den koselige rødvinen etterpå - ville jeg gått på Lysverket. Det er en gangske ny plass som holder til borte i Kunstmuseet - der Bølgen og Moi var før. Evt. ville jeg gått på Biskopen, Legal, Pingvinen, Chagall eller Elefanten, som er billigere og mer intime plasser/puber/barer Vil dere gjøre på noe - gå på konsert, museum, foredrag, se film e.l. er det lurt å sjekke bt.no/bergenpusl - det skjer (http://bergenpuls.bt.no/?xtor=AD-13) Det var noen forslag hvertfall Håper dere får en fantastisk flott dag og kveld!
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Wow, tusen takk for supre tips! Strålende! :-)Anonymous poster hash: 84dda...779
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Dyvekes vinkjeller i Hollendergaten er verdt et besøk. Google historien til huset og lokalene (ganske så interessant) så kan du imponere ham med dine kunnskaper. Anonymous poster hash: a0231...78b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg tok med en brite på måneskinnstur til Svartediket en gang. Der fortalte vi spøkelseshistorier (han ble veldig engasjert av Jordmor Matja) og så på at nattdisen danset på vannet. Romantisk, hvis han liker en litt nattlig atmosfære. Anonymous poster hash: 26353...2f7
Gjest bustyvel Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Vin på toppen av Ulriken er vel ikke feil? (om været er bra)
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #11 Skrevet 7. oktober 2013 Dere er så hjelpsomme, tusen takk! Fløien, svartdiket og noen av utestedene dere har nevnt skal definitivt sjekkes ut! Sommerfugler..:-)Anonymous poster hash: 84dda...779
alamigo Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg tok med en brite på måneskinnstur til Svartediket en gang. Der fortalte vi spøkelseshistorier (han ble veldig engasjert av Jordmor Matja) og så på at nattdisen danset på vannet. Romantisk, hvis han liker en litt nattlig atmosfære. Anonymous poster hash: 26353...2f7 Trenger da ikke å fortelle spøkelseshistorier der, har jo den sanne historien om isdalskvinnen der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå