Gå til innhold

Invitasjon/meny/bordkort


Skorpion72

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mange som kommer å "hugge hodet" av meg nå men men.

Jeg lurer bare på hvorfor så mange bruker så mye tid og penger på ting som ofte bare blir kastet. I de fleste bryllup jeg har vært i, har jeg aldri spart på hverken bordkort eller menyer.

Er det noen som føler litt som meg, og kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan lage disse tingene billige, men elegante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

Jeg er litt enig i det du sier, men jeg tror jeg ville brukt mye tid, og kanskje ikke like mye penger på det iallefall. Jeg syns det er morro å dille med sånt!

Det finnes masse tips her på KG og rundt på nett. SØk på hobby sider. Der finner du masse!

Det enkleste tipset jeg har er vel å kjøpe inn papp og pynte disse med silkebånd og skrive på selv. Dette kan bli kjempestilig!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi laget invitasjonene selv og brukte ikke så mye penger på det akuratt. Printet dem ut og pyntet med glitter samt ett bilde av oss utklippet til et hjerte.

Når det gjelde bordkort skal vi gå i strandkaten for å finne skjell som vi kan pynte opp med gullskrift icon_smile.gif

Når det gjelder meny - den lager vi også selv.

Alt i alt har vi ikke brukt en formue på alle disse tingene. Jeg er så heldig at min søster skal hjelpe meg med bordkort icon_smile.gif

Syntes ikke det var provoserende i det hele tatt. Jeg har aldri spart på verken bordkort eller noe annet fra de brylluper som jeg har vært med i icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint at man kjører en stil gjennomført, synes også det er ekstra stas å motta en invitasjon som man se det er lagt litt jobb i. På et pent pyntet bord i et pent pyntet lokale, synes jeg det gjør seg litt xtra om menyer, sanghefter, bordkort er i samme stil, og står i stil til resten. Når man bruker så mye penger på alt det andre, hvorfor ikke gjennomføre med stil?

Synes forøvrig det er hyggelig å pusle med å lage sånne ting, veldig koselig er det. icon_smile.gif Vet også at det er endel som kommer til å ta vare på det.

Men jeg respekterer at ikke alle gjør de samme prioriteringene, så hodet ditt kan du beholde! icon_lol.gif

_________________

¤ Anni ¤1212[ Dette Innlegg er endret av: Anni den 2002-03-01 09:06 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Jeg kan ikke si meg enig jeg faktisk! Jeg har spart på bordkortene fra de bryllupene jeg har vært i og synes det er kjempekoselig å ha. Invitasjonen er jo også koselig å ta vare på, spesielt om den er selv-laget. Vet at en god del av gjestene våre også kommer til å ta vare på disse tingene. Derfor er det også moro å bruke tid på det! Mye koseligere å kunne sende ut en hjemmelaget invitasjon også!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo ha samme stil på alt jeg også. men nå skal det sies at jeg ikke liker å dille for mye, har ikke helt tålmodigheten. Men jeg vil jo heller ikke ha helt tradisjonelle bokhandelting heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm....jeg kjøpte invitasjonene på bokhandelen. Men jeg fant noen som ikke var helt A-4 som jeg likte.

Når det gjelder bordkort så brukte vi forsiden av sangheftet. Kjøpte et pent papir med et svakt preget bryllupsmotiv. Så lagde jeg en forside på PC'en og printet ut. Brukte silkebånd i samme farge som lysene og bordpynten til å knytte det sammen. Det ble ganske fint.

Menyene (A5-format) ble laget der vi hadde festen. De la vi bare løst inni sangheftet på første siden.

Enkelt og greit!!

1212[ Dette Innlegg er endret av: olefine den 2002-03-01 12:45 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt at toastmaster skulle presentere menyen i velkomsttalen sin.

Da er det vel kanskje smør på flesk å ha en meny på bordet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den typen som sparer på både invitasjoner, bordkort og sanghefeter. De har frem til nå bare havnet i en stor eske, men nå når jeg skulle begynne å planlegge mitt eget bryllup fant jeg frem alt sammen. Lagde meg en ringperm og satte alt sammen inn i kronologisk rekkefølge. Det var litt moro, fikk også en del ideer( også ideer om hvordan jeg ikke vil gjøre det). Jeg er ikke så glad i slike bordkort som tar "stor" plass når de skal oppbevares. Har selv flere bordkort som er laget av avskårne greiner, bortsett fra at jeg ikke får satt de i ringpermen så synes jeg de er for røffe.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg skal lage alt selv fra innbydelser, bordkort, kirkeprogram, sanghefter til takkekort. Og jeg blåser nå i om alle tar med bordkortene og sånt hjem. jeg lager de jo fordi jeg syns det er mer gøy enn de kjedelige kjøpte.

Bordkort har jeg nettopp funnet ut åssen jeg skal lage icon_smile.gif Skal lage små flosshatter med stokk med sløyfebånd på til mannfolka icon_smile.gif Og damene får stråhatt med sløyfe og sløyfebånd med navnene på icon_smile.gif Kanskje jeg legger ut bilde her når jeg har fått laget det icon_smile.gif

Innbydelseskortene skal jeg lage med stempel og mønsterark. Kirkeprogrammene vet jeg også hvordan jeg skal lage. Hmm.. får man lagt ut bilder av sånt her? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så heldig at ei venninne har heklet små brikker til å ha under glassene. Der skal jeg feste ei sløyfe som det skal skrives navn på. Det ble kjempestilig. (Hun hadde heklet i tynt garn og skrevet navnet med gullfarge på tube slik at det ble litt uthevet)

Samler forøvrig på alt mulig fra bursdagskort til bordkort.

Tussilago

[ Dette Innlegg er endret av: Tussilago den 2002-03-02 12:04 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Tussilago den 2002-03-02 12:05 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan ikke snakke for andre, men kanskje folk synes det er fint, arti eller detalj som gjør ting ekstra pent, derfor bruker de tid og penger på det.

Vi er ikke så veldig opptat av det, og så måtte vi prøve å spare penger på noe icon_biggrin.gif Derfor lager vi selv, og det er nok det billigeste. Men det kan jo ta litt tid også, det spørs på hva man vil lage. Det finnes veldig mye, bare du surfer litt, eller søker etter lign innlegg her på disk.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte masse tid og penger på dette. Det ble VELDIG bra og gjenomført.

Og helt i mot det du sier, gjestene vår kommenterte masse om invitasjonenen som ble sendt ut! Fikk så masse fine tilbakemeldinger.

Det var "-takk for invitasjonene, og for en fin invitasjon" fra de aller fleste.

Det ble enda flere positive tilbakemeldinger da de så kirkeprogrammet og bodkortene. ( alle fikk en personlig hilsen i bordkortet) Nå gjenstår det bare å høre reaksjonene på takke kortet ... icon_smile.gif

Uansett har jeg fått mange kommentarer på meget godt gjemoført bryllup. Og det handler like mye om den røde tråden (eller sølv tråden) i invitasjonen, kirkeprogram, bordkort, meny, osv...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...