Gå til innhold

Hva synes dere om UGGS?

Fremhevede innlegg

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Når ble jodhpurs ridebukse? Det er skoene som heter det, det som kalles jodhpur-ridebukse er bukser som ikke er stramme nederst, men er laget for å gå over ;)

Syns ikke det er så stor forskjell jeg og googler du jodhpur sko så får du opp en mix av ridesko og "vanlige" sko :P

7330917032430_sportamore_004.jpg

Haha, de der ligner jo ikke i det heeeele tatt :P

De der skoene ligner ganske mye mer på verneskoene jeg har enn på hverdagsskoene, hehe! Det eneste som er det samme er den svarte strikken, men det er det strengt tatt mange sko som har.

Endret av avocadoen
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Når ble skinnyjeans behagelig, og hvor passer det inn i "koseklær" ? Anonymous poster hash: 975d6...27d

Med stretch så er det ikke store forskjellen fra tights, bare mye penere.

Skrevet

Det finnes alternativer til mulesing, så å si at et slik overgrep mot dyrene er eneste utvei, er tøys. Andre steder enn på det kontinentet, finnes ikke den fluen engang. Så ved å gjøre så lite som å droppe å kjøpe saueproduktene fra Oceania, så har man unngått å bidra til mulesingen.

Moralpreken? Jeg kjøpte merinoull til jeg ble kjent med mulesingen. I mine øyne er det opplysning, jeg tror det er mange som fortsatt ikke vet om det, og en del dropper heldigvis slike ting når de vet hvordan produksjonen foregår.

Mulesing er noe av det verste vi mennesker fortsatt gjør mot dyr.

Hva er de andre alternativene? Å stoppe sauehold på et helt kontinent er ikke en løsning.

Tolker svaret ditt slikt at du hverken holder deg vekke fra kjøtt eller egg/meieri, så da står ikke dyrevelferdssnakket ditt så sterkt. :)

Skrevet

Takk for svar, men har ikke tenkt meg til London med det første :laugh:

Jeg tenkte mer på butikker som Skoringen eller Bianco :)

Anonymous poster hash: 96497...fe4

Infinity har iallefall, og en sportsbutikk jeg ikke husker navnet på. Hvit, rød og blå logo. Intersport kanskje?

Gjest Badabing
Skrevet

Hva er de andre alternativene? Å stoppe sauehold på et helt kontinent er ikke en løsning.

Tolker svaret ditt slikt at du hverken holder deg vekke fra kjøtt eller egg/meieri, så da står ikke dyrevelferdssnakket ditt så sterkt. :)

Bruke andre typer saueraser.

Klips, injeksjoner, inspisere at de ikke er utsatt for fluer.

Og om man nå vil ha mulesing som et alternativ, burde det vært fagfolk som hadde greie på det, pluss at man hadde brukt bedøvelse.

Hva jeg spiser eller ikke er irrelevant i denne sammenheng, så jeg gadd ikke svare på det. Om jeg nå hadde spist biff, hadde ikke det vært like ille. I og med at biffen ikke skjæres av dyret før det er slaktet, slik som skinkene skjæres av den levende sauen uten bedøvelse.

Skrevet

Bruke andre typer saueraser.

Klips, injeksjoner, inspisere at de ikke er utsatt for fluer.

Og om man nå vil ha mulesing som et alternativ, burde det vært fagfolk som hadde greie på det, pluss at man hadde brukt bedøvelse.

Hva jeg spiser eller ikke er irrelevant i denne sammenheng, så jeg gadd ikke svare på det. Om jeg nå hadde spist biff, hadde ikke det vært like ille. I og med at biffen ikke skjæres av dyret før det er slaktet, slik som skinkene skjæres av den levende sauen uten bedøvelse.

Det er overhodet ikke irrelevant.

Liker bedre at dyr lider _en_ gang (som med mulesing), istedenfor at hele livet deres er dårlig. Prioritering. Av den grunn bryr jeg meg heller ikke om jakt (av ikke-truete arter naturligvis) eller tyrefekting.

Gjest Badabing
Skrevet

Det er overhodet ikke irrelevant.

Liker bedre at dyr lider _en_ gang (som med mulesing), istedenfor at hele livet deres er dårlig. Prioritering. Av den grunn bryr jeg meg heller ikke om jakt (av ikke-truete arter naturligvis) eller tyrefekting.

Jeg forstår ikke den tankegangen, men det får nå være. Jeg er ikke i mot jakt selv om jeg ikke spiser vilt heller, men tyrefekting ser jeg som helt unødvendig lidelse for dyrene. Akkurat som mulesing.

Skrevet

Jeg forstår ikke den tankegangen, men det får nå være. Jeg er ikke i mot jakt selv om jeg ikke spiser vilt heller, men tyrefekting ser jeg som helt unødvendig lidelse for dyrene. Akkurat som mulesing.

Kan du forklare hva mulesing går ut på?

Anonymous poster hash: 96497...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...