Gå til innhold

Hva synes dere om UGGS?

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen
Skrevet

Er sko med høye hæler noe bedre for føttene da? tror ikke det.

Anonymous poster hash: 7cfc1...8ea

Legen min anbefaler meg faktisk å bruke høye hæler (ikke sånn 15 cm stiletthæler altså, men) pga at det avlaster akillisen eller hva det heter og da slipper jeg at det gjør vondt når jeg går sånn som det gjør når jeg går i flate sko/joggesko :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Tror kanskje 90 % av de som har UGGS i Norge har fake, er vel de ekte som blir lagd sånn..?

Jeg vet ikke hvordan de falske lages, men det blir jo som når man går i Canada Goose, at man bidrar til å holde dem i motebildet.

Hvis de falske også er i skinn, ville jeg ikke regnet med at de var spesielt etisk produsert de heller. Det meste av falske merkevarer produseres på måter som er kjipe både for mennesker, dyr og miljø. Noen av pengene finansierer til og med mafia og terrororganisasjoner, så det er ikke så uskyldig (som man gjerne tror) å kjøpe falske merkevarer, samme om det er sko eller vesker.

• Liker 1
Skrevet

Elsker mine! Kunne ikke brydd meg mindre om hva folk mener, syns de er søte.

Sier om Ida Wulff jeg ; Dere kan si hva dere vil om Uggs, jeg hadde gått med dykkermaske og svømmeføtter i hverdagen om det var like behagelig.

Skrevet

Haha, jeg er da hestejente selv, men de jeg har er ganske langt fra ridesko for å si det sånn :P

Det er jo ikke det, det er jo jodhpurs :P

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Det er jo ikke det, det er jo jodhpurs :P

Haha, nei, de er ganske langt i fra sånne :)

Edit: ser du skreiv jodhpurs, men det er jo ridebukse? Så det har ikke akkurat noe med skoene å gjøre, men om noen hadde ridd i de skoene jeg hadde hatt så tror jeg det hadde sett litt dumt ut, hehe.

Endret av avocadoen
Gjest slettetbruker
Skrevet

De er stygge, men jeg snakka med en gutt fra bærum og han sa at det han likte best ved jenter var om de brukte uggs, parajumper og noen andre merkegreier ... Idk, er det til hjelp????

Gjest Runforit
Skrevet

Elsker UGGsene mine. Har 2 par, grå og svarte. Ingenting er som dem de dagene jeg er litt kald og vil ha på meg koseklær. En stor deilig ullgenser, skinnyjeans og UGGs er superkomfertabelt på kalde og sure dager :)

Bryr meg fint lite om hva andre tenker om dem. Jeg har en kontorjobb der kundene ikke ser meg så da er det herlig å sitte i noen varme gode tøffelsko på jobb :)

Er selvsagt ikke førstevalget når jeg skal kle meg pent da.

Skrevet

Haha, nei, de er ganske langt i fra sånne :)

Edit: ser du skreiv jodhpurs, men det er jo ridebukse? Så det har ikke akkurat noe med skoene å gjøre, men om noen hadde ridd i de skoene jeg hadde hatt så tror jeg det hadde sett litt dumt ut, hehe.

Når ble jodhpurs ridebukse? Det er skoene som heter det, det som kalles jodhpur-ridebukse er bukser som ikke er stramme nederst, men er laget for å gå over ;)

Syns ikke det er så stor forskjell jeg og googler du jodhpur sko så får du opp en mix av ridesko og "vanlige" sko :P

7330917032430_sportamore_004.jpg

• Liker 2
Skrevet

uggs er fugly, thats it.

Anonymous poster hash: 4e961...7e3
  • Liker 1
Skrevet

uggs er fugly, thats it. Anonymous poster hash: 4e961...7e3

Det er dine ord.

Anonymous poster hash: b24a6...e9b

• Liker 2
Skrevet

Å gå med ridesko lookalikes er faktisk verre enn UGGS...

Vi hestejenter må jo være veldig in, folk kler seg i "ridebukser", "ridesko" og "ridestøvler" hele tia :fnise:

Kan ikke akkurat si at det heter "ridesko-lookalikes" lenger. Absolutt, både jodphur og chelsea er opprinnelig en ridestøvel og brukes fremdeles som det, men det er nesten 200 år siden disse ble introdusert for moteverdenen, som siden har vært hovedimportør. Jeans er ikke "arbeider-lookalike" selv om det opprinnelig ble laget for gruvearbeidere.

For å svare på spørsmålet: Uggs er grusomt. Greit nok at de er varme, men det finnes grenser.

• Liker 1
Skrevet

Do drugs, not UGGs.

Nei, men fra spøk til revolver. UGGs er grusomt. Invester i Dr. Martens med fôr. Fantastiske vintersko som holder seg fine år etter år, som passer til det aller meste, og som er gode å gå i, i motsetning til UGGs. UGG Australias originale er vel ikke verstinger på dårlig komfort og støtte til foten, men de andre versjonene du får kjøpt i butikkene her, er ikke bra for beina dine. Hvis du ser på noen med andre UGGs enn de originale, så vil du se at de aller fleste er skjevtråkket.

Ellers kan du jo investere i Timberlands, men hvis det er et mer feminint uttrykk du er ute etter (når du spurte om UGGs i utgangspunktet er sjansen kanskje ikke så stor, meeen) så har Bianco noen kjempefine ankelstøveletter med fôr, de også.

Jeg har både uggs og vinter dr.martens, og uggs er soleklart de beste skoene.

For det første har ikke Dr. Martens ekte saueskinn i skoene, i tillegg er lærer svakere enn på de originale og slites fortere.

Jeg har overpronasjon som jeg forsøker å trene bort, og jeg går rett i ugg'sene mine og ikke de andre. :) Utrolig herlige sko, og mye varmere enn Dr. Martens!

En ting er at man må kjøpe "ekte" uggs, de er de eneste med god støtte. Etterligningen blir veldig slapsete og hengete med en gang. Man bør gå for lave modellen, holder seg best.

Skrevet

På generelt grunnlag ville jeg aldri kjøpt UGGS siden det er dyremishandling. De lages vel i Australia (i alle fall pleide de det), hvor mulesing er svært utbredt. (Kjøttstykker skjæres av levende sauers bakende, uten bedøvelse!) Kjøper derfor ikke ull fra Australia heller, og de fleste produsenter av ulltøy har nå begynt å boikotte ull/saueprodukter fra Australia.

Utenom det synes jeg heller ikke de er spesielt fine. Virker som alle som har slike går veldig rart i dem. At de ikke gir nok støtte eller noe, for de er like skjevgåtte som snowjogs pleide å være.

Om mulesing:

http://arzone.ning.com/m/blogpost?id=4715978%3ABlogPost%3A128574

De driver mulesing for at sauene ikke skal lide en sakte, smertefull død av kjøttetende larver. ;)

Håper du ikke spiser dyreprodukter siden du driver med moralpreken om velferd.

Ekte ugg's er svært gode på foten. :) Spm nevnt over blir overpronasjonen min bedre i slike sko.

Gjest Badabing
Skrevet

De driver mulesing for at sauene ikke skal lide en sakte, smertefull død av kjøttetende larver. ;)

Håper du ikke spiser dyreprodukter siden du driver med moralpreken om velferd.

Ekte ugg's er svært gode på foten. :) Spm nevnt over blir overpronasjonen min bedre i slike sko.

Det finnes alternativer til mulesing, så å si at et slik overgrep mot dyrene er eneste utvei, er tøys. Andre steder enn på det kontinentet, finnes ikke den fluen engang. Så ved å gjøre så lite som å droppe å kjøpe saueproduktene fra Oceania, så har man unngått å bidra til mulesingen.

Moralpreken? Jeg kjøpte merinoull til jeg ble kjent med mulesingen. I mine øyne er det opplysning, jeg tror det er mange som fortsatt ikke vet om det, og en del dropper heldigvis slike ting når de vet hvordan produksjonen foregår.

Mulesing er noe av det verste vi mennesker fortsatt gjør mot dyr.

Skrevet

En ting er at man må kjøpe "ekte" uggs, de er de eneste med god støtte. Etterligningen blir veldig slapsete og hengete med en gang.

Det så jeg i går faktisk. To damer i sånne etterligninger uten støtte. Begge skoene hadde sklidd innover og nedover slik at de damene i hovedsak gikk på "skinnet" istedenfor på sålen. Jeg har ikke det problemet da.

Skrevet

Jeg syns at UGGs er dritstøgt, men herreminhatt de er gode om vinteren! Det er ikke noen brae gåsko, men kjøre til universitetet, snartur på butikken, hente posten osv :)

Skrevet

Elsker UGGsene mine. Har 2 par, grå og svarte. Ingenting er som dem de dagene jeg er litt kald og vil ha på meg koseklær. En stor deilig ullgenser, skinnyjeans og UGGs er superkomfertabelt på kalde og sure dager :)

Bryr meg fint lite om hva andre tenker om dem. Jeg har en kontorjobb der kundene ikke ser meg så da er det herlig å sitte i noen varme gode tøffelsko på jobb :)

Er selvsagt ikke førstevalget når jeg skal kle meg pent da.

Når ble skinnyjeans behagelig, og hvor passer det inn i "koseklær" ?

Anonymous poster hash: 975d6...27d

• Liker 1
Skrevet

Hvilken skobutikk selger korte, svarte uggs?

Trenger ikke å være de originale.

Anonymous poster hash: 96497...fe4
Skrevet

Hvilken skobutikk selger korte, svarte uggs?

Trenger ikke å være de originale.

Jeg har kjøpt UGGs i alle former og farger på Primark i London :) Har faktisk seks par, haha! Deriblant korte, svarte :)

Skrevet

Jeg har kjøpt UGGs i alle former og farger på Primark i London :) Har faktisk seks par, haha! Deriblant korte, svarte :)

Takk for svar, men har ikke tenkt meg til London med det første :laugh:

Jeg tenkte mer på butikker som Skoringen eller Bianco :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...