Gå til innhold

Ostekake med piano ferdiggele?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en liter-pakke med sånn ferdiggele fra freia piano i kjøleskapet. Det står på pakken at man kan smelte om geleen og bruke den andre ting. Kan man

smelte om geleen og ha den i ostefyllet?

Anonymous poster hash: 23180...306

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man skal kunne det. Er visst viktig at du smelter den ved lav varme. Har aldri gjort det selv, men vet flere som sier dem har gjort det.

Skrevet

Men når man lager ostekake med gele i fyllet, så skal det kun være halvparten av væsken i geleen. Så jeg vet ikke helt hvordan det blir med vanlig gele.

Anonymous poster hash: ee3cf...728
Skrevet

Ja, man skal kunne det. Er visst viktig at du smelter den ved lav varme. Har aldri gjort det selv, men vet flere som sier dem har gjort det.

Hvor mye av geleen bruker man da? Og blir det pent resultat?

Skrevet

Hvor mye av geleen bruker man da? Og blir det pent resultat?

Hvor mye av pakken bruker du ellers? Jeg ville smeltet alt og heller sett an hvor mye jeg ville brukt.

Skrevet

Spørs om det vil funke... Har en mistanke om at ostemassen vil bli veldig tyntflytende. Som du selv sier - en lager gele med ganske mye mindre vann når en bruker den i ostekake.

Anonymous poster hash: 35715...326
  • 3 uker senere...
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Jeg ville ikke brukt den i fyllet. Men jeg har brukt ferdiggele på toppen av ostekaka hvis jeg har hatt dårlig tid. Den smeltes bare forsiktig på lav varme. Følg nøye med, man vil bare at den skal smelte nok til at du får lagt den på osteblandingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...