Gå til innhold

Hva gjør brudgommene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deltar han i planlegginga, eller bryr han seg ikke i det hele tatt? Eventuelt hva vil han være med å bestemme?

Min ville ha en finger med i spillet på gjestelista, menyen, drikke(mengde, type, fri bar/ikke fri bar), hvilken kirke vi skal gifte oss i, hva slags musikk vi skal ha på festen, sitt eget tøy, sin egen forlover(var bare så vidt han fikk surra seg til den biten), budsjettet(så klart :ler: ) og ikke så veldig mye mer, men jeg har sikkert glemt noe :oops: . Resten er liksom min jobb(er flink til å delegere da :wink: )

Synes dere det er greit at de ikke legger seg opp i tingene, eller synes dere det er frustrerende å ikke vite hva de egentlig mener og kanskje skulle ønske seg? Jeg er for eksempel litt usikker med tanke på om han kommer til å like musikken i kirka, men han sa bare at jeg skulle jobbe hardt for å komme opp med noe han ikke likte(kan jeg stole på det tro?).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tilkommende er interessert, og har deltatt i noe. Som mye av det du skriver. Musikk, lokale, kirke, bekledning, meny etc etc..Men resten legger han til meg. Detaljer som ikke de tenker på da selvfølgelig! Men jeg spør han alltid om meningene hans da :ler:

Skrevet

Min kjære har deltatt i en del, som i valg av kirke, dato, lokale, meny, gjesteliste, hvordan innbydelsene skal se ut, hva han skal ha på seg, valg av kjøretøy og selvfølgelig valg av sin egen forlover. Ellers så er det jeg som delegerer og tar meg av alle detaljer, men jeg spør om hans mening på alt. Han er fortiden oppatt med å klargjøre tomten vi skal bygge på, så da synes jeg at vi har fordelt arbeidet ganske bra. Han har sine meninger om ting og tang, men det kommer som regel ikke frem når det gjelder små detaljer før jeg spør... :wink:

Skrevet

Han er innvolvert, men ofte kommer jeg med forslagene, så godkjenner han eller kommer med forslag til forandringer.

Han har hovedansvaret for bryllupsnatten, bil og egne klær.

Skrevet

Min kjære sier at det ikke spiller noen rolle for han, men når det kommer til stykket har han en bestemt meing om hvordan ting skal være. :P

Han nekter å ha noe med blomster og kaker å gjøre, men utenom det er

han med på det meste. Han har selv ordnet med kirke, toastmaster, musikk, drikkevarer, transport og overnatting for oss.

Synest han er ganske flink jeg :)

Skrevet

Han deltar ikke så voldsomt, men alle avgjørelser blir tatt i fellesskap! Jeg kommer opp med idèer og tanker og så er han stortsett enig i det jeg kommet frem til...

Jeg liker veldig godt å ha kontroll selv, så det er helt i orden for meg at fordelingen er som den er!

Skrevet

Han er med på det meste, men jeg må ta initiativ til at det skal skje.

Jeg konfronterte han med deg en dag jeg var litt lei, og spurte om vi hadde fått sendt ut noen invitasjoner hvis ikke jeg hadde ordna de. Han måtte innrømme at det hadde det kanskje ikke...

Men han har kjørt rundt med dem (fikk ikke levert alle på første forsøk, for pratesjuk som han er, ble han sittende hos tanta si i over 2 timer...), han har spurt han som vi ville ha til å ta bilder, han skal spørre onkelen om lån av bil, han skal ordne sine klær, han skal være med å finne blomster og kake, og har en mening om ganske mye.

Gjest Madley
Skrevet

Kjæresten har hatt sterke meninger om:

Gjestelista

Musikken, det SKAL være levende musikk

Maten

Klærne sine

Pyntinga

Skrevet

Brudgommen min har bestemt (sammen med meg) det meste rundt vielsen - salmene, bibeltekster, ekteskapsinngaaelsen (vi skal si loftene til hverandre) - mens blomster, brudepikekjoler, mat, vin, kaken og de fleste andre detaljene overlater han til meg og foreldrene mine. Det er helt greit - han tar seg av mye annet i huset og jobber lengre dager enn meg. Vi har en bra arbeidsfordeling, synes jeg!

Skrevet

Kjæresten min er veldig involvert.

Han viser tydelig at dette er VÅRT bryllup, og det setter jeg pris på.

Han har noen oppgaver han har ansvar for alene: kontakt med lokalet vi skal ha middag og fest i, kontakt med kirken, bestilling av transport og alt praktisk i forbindelse med bryllupsreisen.

Det eneste han ikke er spesielt opptatt av er blomster og pynting av lokalet, der er jeg på egenhånd.

Resten har vi tenkt/ bestemt/ utført sammen.

Skrevet

Kjæresten min deltar så mye han bare kan. Han er sjømann og er borte 14 uker om gangen så han får ikke vært med like mye da. Men jeg sender mail og ringer når det er ett eller annet og får høre meningen hans da. Som regel er det greit slik som jeg ønsker å ha det, men han gir beskjed dersom han er uenig. Han har også vært med og lagd invitasjonene (det meste er lagd på data og det er han flinkere med enn meg), og ønskelistene er mer hans verk enn mitt (hos oss er det han som holder til på kjøkkenet). Han bestemmer også hva han selv og sønnen vår skal ha på seg. Jeg får ikke vite det, så det blir like mye overraskelse for meg å se dem på bryllupsdagen som det blir for dem å se meg. :) og så skal han plukke ut bukketten min, jeg har bare fått ønsket at den skal bestå av dyprøde roser, resten bestemmer han!

Skrevet

Han deltar i det meste, men har ingen "egne" oppgaver.

Han var veldig engasjert i bordplasseringen, forleden kveld brukte han 2-3 timer på å klippe og lime (trodde jeg :roll: ) mens jeg lagde invitasjoner. Da jeg skulle se på resultatet løftet jeg opp arket med det resultat at alle navnebitene sklei rett av (han hadde nemlig ikke festet de!). Stakkars gutten, første gang han virkelig legger sjelen i en bryllupsrelatert aktivitet :ler: Jaja, han tok det heldigvis ved godt mot (men har enda ikke lagd noen ny) :wink:

Gjest Muslingen
Skrevet

Min kjære planlegger maten og drikken. Han fikset lokale, og skaffer kokker og serveringshjelp. Og han ordner med bil til oss... Han skal være med når vi bestiller blomster. Resten planlegger jeg, men spør han om han er enig i alt da... :)

Skrevet

Hm.....ja her i gården er det jeg som styrer båten (forhåpentligvis ikke på grunn :ler: ) og har derav stått for det meste av planlegginga. Når det gjaldt "farge-temaet" hadde han dog en finger med i spillet. Pyntinga i lokalet, bukett, brullupskake etc har jeg bestemt/foreslått. Han har egentlig NULL peil på "dette" så jeg har som sagt styrt dette alene, men spurt han om hva han mente. Jeg fikk nå her forleden dag bare "jeg synes du har god smak, jeg stoler på deg".....så da så....

Budsjettet har han dog vært med på....jeg har forslått hva vi måtte evt ikke måtte ha og hva det og det kosta. Transport til/fra Tinghuset og fra fotograf til festlokalet er han skjønt han som har styra med (har gode kontakter og fått oss en "nice price" på det)

En annen ting som han dog IKKE vet noe om er det "kunstneriske innslaget" i Tinghuset der jeg har leid en dame som skal spille to sanger på tverrfløyte; før og etter selve seremonien. En hyggelig overraskelse for ham og alle de andre som bivåner. Gleder meg til det, for den ene sangen er en sang som betyr endel for oss to :)

Åh....27 dager igjen :D

Gjest Madam Felle
Skrevet

Min kjære kommer til å være med på alt utenom kjolen min. Det er vi to som skal gifte oss, og begge skal få den dagen vi ønsker oss. :wink:

Skrevet
Han deltar ikke så voldsomt, men alle avgjørelser blir tatt i fellesskap! Jeg kommer opp med idèer og tanker og så er han stortsett enig i det jeg kommet frem til...

Jeg liker veldig godt å ha kontroll selv, så det er helt i orden for meg at fordelingen er som den er!

Samme her. Men han har tatt på seg ansvar for å skaffe fotograf og hotellrom. Fotograf er i boks, men jeg lurer nå fortsatt på hvor vi skal overnatte (skal ikke ha suite, da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...