Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest abcdefgh
Skrevet

Om du tenker deg litt om så forstår du sikkert hva jeg mente

Nei , dessverre! Forklar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror hva ? Du skrev det er ikke religionene som er problemet men menneskers tolkning av den. Siden menneskene oppfant religion er de vel ansvarlig for innholdet i den. Mye av innholdet i religion er problematisk.

Uansett hvem er det som har "funnet opp" religionene, om det er en høyere makt, mennesker eller en grå mus så er det uansett de som tolker det som er problemet. Hvordan forklarer man ellers at èn kristen kan lese bibelen å komme frem til "Gud er god, gud er kjærlighet og tilgivelse, vi skal være god mot alle andre mennesker". Og så leser en annen kristen den nøyaktig samme boken å kommer frem til "Gud er fordømmende og har gitt meg i oppgave å fordømme alle som synder. Og alle som synder er besatt av demoner og kommer til å havne i helvete".??

Takk for delingen av fint sitat!

Jeg syns det forklarer det veldig bra, og det viser at man må ha respekt for andres synspunkt (spesielt når ingen fasit fins).

Jo versegod! Bare hyggelig! :)

Jeg er helt enig med deg! :)

• Liker 1
Skrevet

Problemet er bare at i motsetning til ballen er Gud noe ingen ser.

Jepp, og når man i tillegg "ser" på noe så usynlig som en tanke/idé/illusjon, så har de ulike synsvinklene bare enda større sjanse for å være nettopp ulike.

Ballen i dette tilfellet er etter min mening et symbol for de forskjellige typer bekvemmelighet enkeltmenneskene søker/trenger for å takle livets harde realiteter. Det er den sannheten som er felles i det bildet synes jeg.

Spot on!

Anonymous poster hash: 6fb37...04f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...