Gå til innhold

Overlever man flystyrt da?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man står på vingen og hopper av rett før bakken? Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 5b1a7...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med den farta er det ikke mulig å stå på vingen, vettu.



Anonymous poster hash: 5b758...814
  • Liker 7
Skrevet

Så fort som et fly styrter vil du ikke være i stand til å gå ut på vingen og holde balansen, ikke en gang om du klorer deg fast.



Anonymous poster hash: a146c...378
Skrevet

Burde man ta med seg fallskjerm når man skal ut og fly? Sånn just in case?



Anonymous poster hash: ff10a...0bc
Skrevet

Burde man ta med seg fallskjerm når man skal ut og fly? Sånn just in case?

Anonymous poster hash: ff10a...0bc

Haha, for det først bør man ha trening før man hopper i fallskjerm. For det andre så er det helt klin umulig å åpne dørene på et fly som er i lufta. I tillegg så går farten så fort på et passasjerfly, så det å hoppe av hadde nok ikke vært så deilig...

Skrevet

Døra må vel kunne åpnes på en måte? Hvis ikke bør flyprodusentene lage fly der dette er mulig :) Tenk så kult. Fallskjermhopp! Wiiih!



Anonymous poster hash: ff10a...0bc
Skrevet

Burde man ta med seg fallskjerm når man skal ut og fly? Sånn just in case?

Anonymous poster hash: ff10a...0bc

Det burde jo egentlig vært slik at man burde tatt fallskjermlappen før man satte seg i et fly, så alle kunne utstyres med fallskermer.

I stede har vi redningsvester? Ser ikke hvilken nytte de kan gjøre om man må hoppe fra skyene og ned...

Men så ville det vel skremt vette av folk om man måtte gjennomgått et fallskjermkurs før man satte seg i et fly, og med tanke på hvor "ofte" det detter ned fly og hvor "ofte" man har muligheten til å hoppe ut før det treffer bakken, så er det kanskje ikke nødvendig.

Men jeg syns det er mer logisk med fallskerm enn redningsvest i hvert fall, aller helst begge deler så klart ;)

Skrevet

Døra må vel kunne åpnes på en måte? Hvis ikke bør flyprodusentene lage fly der dette er mulig :) Tenk så kult. Fallskjermhopp! Wiiih!

Anonymous poster hash: ff10a...0bc

Dører på et vanlig fly kan ikke åpnes i lufta, siden dørene er konstruert slik at idet de åpnes så går de litt innover før de svinges ut. Og siden det er større trykk inne i et fly enn utenfor når det er i lufta vil det da rett og slett være umulig å åpne døra. Og det er jo egentlig greit når man jo ser at en og annen galning en gang i ny og ne prøver og åpne døra.

  • Liker 4
Skrevet

Det burde jo egentlig vært slik at man burde tatt fallskjermlappen før man satte seg i et fly, så alle kunne utstyres med fallskermer.

I stede har vi redningsvester? Ser ikke hvilken nytte de kan gjøre om man må hoppe fra skyene og ned...

Men så ville det vel skremt vette av folk om man måtte gjennomgått et fallskjermkurs før man satte seg i et fly, og med tanke på hvor "ofte" det detter ned fly og hvor "ofte" man har muligheten til å hoppe ut før det treffer bakken, så er det kanskje ikke nødvendig.

Men jeg syns det er mer logisk med fallskerm enn redningsvest i hvert fall, aller helst begge deler så klart ;)

Det er jo veldig lite logisk med fallskjerm når ikkeengang døra kan åpnes da...

Skrevet

Da må du hoppe i en tilsvarende hastighet som flyet styrter ned i, sikkert 100-200km/h, og det greier du ikke.



Anonymous poster hash: fc1f7...8a4
Skrevet

Døra må vel kunne åpnes på en måte? Hvis ikke bør flyprodusentene lage fly der dette er mulig :) Tenk så kult. Fallskjermhopp! Wiiih!

Anonymous poster hash: ff10a...0bc

Hoppe fallskjerm i 800 km i timen fra 30000-50000 fot med oppimot -50 grader celsius ja. Sikkert kjempegøy å bli revet i stykker av vinden i den hastigheten.

Anonymous poster hash: 0ab58...1a7

  • Liker 4
Skrevet

Hahaha, det trodde jeg også da jeg var liten :) Og nei, fallskjerm fra den høyden i den temperaturen funker ikke :P

Skrevet

Det er jo veldig lite logisk med fallskjerm når ikkeengang døra kan åpnes da...

Døra kan jo åpnes? De sier i hvert fall på denne demonstrasjonen før flyet tar av at man kan åpne nødutgangene ved å gjøre slik og slik?

Skrevet

Hahaha, det trodde jeg også da jeg var liten :) Og nei, fallskjerm fra den høyden i den temperaturen funker ikke :P

Man må jo planlegge litt i forhold til høyen ;)

Skrevet

Hoppe fallskjerm i 800 km i timen fra 30000-50000 fot med oppimot -50 grader celsius ja. Sikkert kjempegøy å bli revet i stykker av vinden i den hastigheten.

Anonymous poster hash: 0ab58...1a7

Et hopp må alltid planlegges!

Skrevet

Døra kan jo åpnes? De sier i hvert fall på denne demonstrasjonen før flyet tar av at man kan åpne nødutgangene ved å gjøre slik og slik?

Når flyet eventuelt er på bakken ja, nødLANDING hehe;-)

  • Liker 2
Skrevet

Om det mot alle naturlover skulle gå an å hoppe av vingen rett før nedslag, så ville man nok istedet bli brent levende...



Anonymous poster hash: 3923f...43f
  • Liker 1
Skrevet

Så fort som et fly styrter vil du ikke være i stand til å gå ut på vingen og holde balansen, ikke en gang om du klorer deg fast.

Anonymous poster hash: a146c...378

Jada, men det er ikke det som er grunnen. Poenget er at man uansett beveger seg like fort som flyet gjør, og man har ikke god nok spenst til å kunne utligne den nedadgående hastigheten.

Anonymous poster hash: 8d0f1...6d9

Skrevet

Om det mot alle naturlover skulle gå an å hoppe av vingen rett før nedslag, så ville man nok istedet bli brent levende...

Anonymous poster hash: 3923f...43f

Også om det styrter i havet?

Anonymous poster hash: 8d0f1...6d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...