AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Hei! Jeg går på antibiotika, og har etter noen dager på det fått litt ubehag i underlivet. Jeg har begynt å tisse mer etter at jeg tar antibiotika, men det tror jeg har en del med at jeg drikker mye mer vann nå (tar 10 piller om dagen, ikke bare antibiotika), ble først bekymret for urinveisinfeksjon. Det svir egentlig ikke når jeg tisser, men det har begynt å klø og svi litt sånn generelt, og det er litt hvitt belegg rundt skjedeåpningen. Sist jeg gikk på antibiotika fikk jeg også sopp. Da tok jeg Canesten. Er det lurt å vente til man er ferdig med antibiotikakuren før man starter på Canesten? Hvor lang tid tar det før det fungerer? Jeg skal til Syden i morgen, så jeg har ikke særlig lyst at det skal bli noe verre! Så burde jeg begynne nå? Anonymous poster hash: 98167...a7a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Du kan skylle med eddikvann. En spiseskje 7% eddik i en sånn halvliters sportsflaske, sprut i vei. Du kan også ha en teskje salt i. Anonymous poster hash: 0fc11...36a 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Ok... takk for tips, men jeg tror jeg holder meg til Canesten. Uansett, jeg tenkte jeg skulle teste meg for UVI siden jeg føler jeg må på do ofte, men jeg tror det er mest pga at jeg har drukket mellom 2 og 3 liter per dag de siste dagene. Det svir ikke noe særlig når jeg tisser, men det svir og klør litt ellers. Jeg tror det er sopp, har også litt sånn hvitt belegg rundt skjedeåpning. Uansett, tenkte jeg skulle teste meg for UVI bare for sikkerhetsskyld (har aldri hatt det før så aner ikke hvordan det skal kjennes ut osv), og den hjemmetesten ble negativ. Hvor nøyaktige er disse hjemmetestene? Brukte morgenurin, og beholderen er en beholder som jeg egentlig skulle bruke til en avføringsprøve for noen år siden. Aldri åpnet, så ren inni. http://tinypic.com/r/2629vdd/5http://tinypic.com/r/2po9jq0/5 Ser negativ ut, ikke sant? Grunnen til at jeg er litt bekymret, er fordi jeg reiser til Gran Canaria i morgen, og jeg ville helst gått til en norsk lege hvis det skulle vist seg å være nødvendig. Anonymous poster hash: 98167...a7a Anonymous poster hash: 98167...a7a
pusen78 Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Hvittløk både mot urinveisinfeksjon og sopp
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Du kan bruke Canesten under antibiotikakuren, men den vil nok ikke ta soppen ev at soppen kommer tilbake fort etter kuren. Prøv å vent til etter antibiotikakuren. Nå kan du bruke melkesyrekapsler/gel eller eddik og salt blandet i vann. Eddik og saltblandingen har reddet meg når Canesten, Pevaryl og Diflucan ikke har hjulpet. Så det er et veldig godt kjerringråd som faktisk fungerer. Og det kan du fint bruke også under kuren og etter kuren du går på. Anonymous poster hash: 838e5...c3c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå