Gå til innhold

Husker du din første skoledag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvor vanlig det er å huske sin første skoledag? Jeg husker ikke min lenger, men nå er det hundreåørten år siden jeg begynte på skolen også da :) Men alle jeg møter og snakker med, husker sin første skoledag klinkende klart. Noe som får meg til å lure på om jeg burde husket min jeg og.

Anonymous poster hash: 99b02...d41
Videoannonse
Annonse
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Jeg husker en ting faktisk. Det er 23 årsiden men jeg husker at det var et skilt i gangen hvor det stod at skolen var 25 år gammel. Det er det eneste jeg husker fra den første skoledagen.

Skrevet

Jeg husker min klinkende klart. Jeg gråt fordi jeg hadde en dårlig følelse av de andre elevene, og jammen hadde jeg rett.

Skrevet

Ja, delvis. Husker èn sang som ble spilt.

Anonymous poster hash: 7871f...eeb
Skrevet

Nei, jeg husker ingenting fra den dagen. Det var på 70-tallet, så kanskje ikke noe rart... :vetikke:

Skrevet

Ja. Jeg husker blant annet at jeg hadde en ring på fingeren, og når jeg skulle ta lærerinnen min i hånda, så klemte hun så hardt at ringen ble klemt mot fingrene ved siden av. Det var vondt :fnise:

Skrevet

Nei det husker jeg ikke. Men jeg husker overraskende lite fra barndommen og ungdomstiden. Venninnen min husker alt, alle samtalene vi hadde på ungdomsskolen osv, wow!

Jeg husker ikke engang første gangen jeg hadde sex :P Husker hvem med, men ikke situasjonen. Er DET normalt da? :P

Anonymous poster hash: 9b53a...fcb

Gjest Hyssingen
Skrevet

Jeg husker ikke stort. Jeg husker jeg hadde blå kjole med lilla blomster og mamma hadde kreppet det kritthvite håret mitt så jeg så ut som en 8otalls popstjerne omtrent.

Så i klasserommet så satt alle elevene i hestesko, og vi sang noen sanger, bl.a den der "morn morn morn jeg heter **** morn morn morn hva heter du"

Skrevet

Ja. Jeg husker at jeg og moren min gikk ned til bestekameraten min, som også skulle begynne på skolen, og der var en annen kamerat av meg, som også skulle begynne. Jeg husker at vi ble tatt bilde av før vi gikk til skolen sammen. Jeg husker at moren min sa til meg at jeg burde sitte på første rad, for da kom man seg fort ut av klasserommet. Jeg husker at lærerinnen sa til oss at neste dag så måtte vi være på skolen uten mødrene våre, og da sa bestekameraten min at det var ikke noe problem, noe som forårsaket latter hos de voksne.

Skrevet

Jeg husker at rektor grafset meg unaturlig mye i håret og at jeg ble mer eller mindre "håndstøtte" for han. Og at jeg hadde et hjerte med glitter inni på skolesekken. Og min bestekompis i 1 klasse. Jeg bokstavlig talt snublet over han og vi banket hverandre med pinner for det var det tøffe riddere gjorde!

Skrevet

Nei husker den ikke særlig klart, men husker èn ting. Husker at jeg skulle tegne sidemannen min (han som satt ved siden av meg ved pulten), og han hadde DEN bollesveisen.

Skrevet (endret)

Har vage minner av meg selv tuslende rundt i klasserommet med knæsjgule bukser og musefletter.

Endret av Fnisu
Gjest Arbeider
Skrevet (endret)

Husker veien jeg gikk til skolen og at jeg ble tatt bilde av og hvor, husker også jeg klagde fordi jeg likte ikke å bli tatt bilde av(det er ikke bildene jeg husker for de tror jeg jeg aldri har sett). Husker også at mamma sa da hun skulle hente meg at hun hadde vært innom tidligere, men da hadde jeg vært for opptatt med å leke til å legge merke til henne.

Endret av Arbeider
Skrevet

Jeg husker min sånn vagt. Jeg var kjemperedd og hadde omtrent samme opplevelse som Lilac.

Anonymous poster hash: 930ba...2ce
Skrevet

Jeg husker det vagt. Men er ikke sikker på om det er bildene jeg husket, og har laget litt historie rundt. Husker lite fra barndommen, dessverre.

Anonymous poster hash: b577d...d78

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg husker min, kanskje delvis fordi vi har bilder fra den dagen. Husker jeg hadde på meg rutete kjole og var litt bekymra for skolen. Husker at jeg gledet meg, men var litt redd også. Og så husker jeg klasserommet.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Husker noen få fragmenter av den, i alle fall. Mener å huske at foreldrene stod i en sånn klynge bakerst i klasserommet mens vi barna satt ved pultene våre, og vi hadde navneskilt på pultene. Jeg hadde på meg hvit kjole og kreppet hår med sløyfer i. Husker at vi kom hjem, og da spiste vi bløtkake, og bestemoren min var der, hun hadde passet søsknene mine mens jeg og foreldrene mine var på skolen. Husker jeg syntes det hele var litt skummelt og at jeg gjerne skulle ha vært hjemme hos mamma slik som søsknene mine :P

Skrevet

Nja, jeg husker delvis bittelitt fra min første skoledag. Gikk alene til skolen.. Husker neste detaljert klasserommet + noen andre ting som skjedde i løpet av tiden på den skolen.

Gikk der i to mnd før vi flyttet. Husker krystallklart min første skoledag der:)

Anonymous poster hash: 4ad5e...73f
Skrevet

Jeg husker hvor nedslått jeg var over at det var slutt på friheten. Dette var før "obligatorisk" barnehages tid :P

Anonymous poster hash: 832d4...f0e
Skrevet

Ja, det husker jeg ganske godt. Vi møtte til opprop i gymnastikksalen på skolen. Jeg ble ropt opp med feil navn og min mor prøvde å holde meg igjen da jeg skulle gå opp: "Det var jo ikke ditt navn som ble ropt." Da ingen andre meldte seg så trasket jeg opp likevel. Alt da var jeg vant til at folk rotet litt med navnet mitt.

Så fikk vi ta læreren i hånden og da hele klassen var samlet så gikk vi til klasserommet. Er litt usikker på om vi ventet på de andre klassene. På et eller annet tidspunkt lærte vi at når det ringte inn så skulle vi stille opp i 2 rekker. Jentene forrest og guttene bakerst, tror jeg det var, men kan ikke huske om det var første dagen.

Mener å huske jeg havnet ganske langt bak i den rekka som var nest nærmest vinduet i klasserommet, med en venninne fra nabolaget på pulten like bak meg. Var veldig glad for det, for det var skummelt med alle de ukjente ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...