AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg skal bake med en liten gruppe elever på SFO. Men jeg trenger litt tips til hva jeg kan lage og oppskrifter. Er det noe det er mulig å bake uten å måtte bruke lang tid på heving? Av ulike grunner vil det passe dårlig å vente så lenge på at deigen skal heve seg. Anonymous poster hash: 422d7...1a3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Skal det bli kake til alle på sfo? Hva med eplekake i langpanne? Da kan barna skrelle og skjære epler, lage vaniljekrem til å ha ved siden av, i tillegg til å mikse røra passer fint på høsten. Ellers så går det å bake boller og droppe forheving, kun ha etterheving ca 20 min før steking. Blir ikke riktig like luftige, men det ok. Anonymous poster hash: 8fb09...29f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Skal det bli kake til alle på sfo? Hva med eplekake i langpanne? Da kan barna skrelle og skjære epler, lage vaniljekrem til å ha ved siden av, i tillegg til å mikse røra passer fint på høsten. Ellers så går det å bake boller og droppe forheving, kun ha etterheving ca 20 min før steking. Blir ikke riktig like luftige, men det ok. Anonymous poster hash: 8fb09...29f Jeg tror jeg gjør som du nevner og dropper forhevingen og kune hever de litt før de skal inn i ovnen. Da kan vi ta alt i ett, uten pause midt i under hevingen. Anonymous poster hash: 422d7...1a3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg tror jeg gjør som du nevner og dropper forhevingen og kune hever de litt før de skal inn i ovnen. Da kan vi ta alt i ett, uten pause midt i under hevingen. Anonymous poster hash: 422d7...1a3 Hjelper også om brettene kan stå litt varmt når de heves. Sette brettene på varmekabler, eller over vasken fylt med varmt vann eller noe annet kreativt - tørkeskap? Anonymous poster hash: 8fb09...29f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Scones. Anonymous poster hash: 1791f...309
Golde Skrevet 9. oktober 2013 #6 Skrevet 9. oktober 2013 Hva med å lage muffins i stedet for boller? Bollene blir ikke så gode uten heving, synes jeg. I muffinsene kan dere ev. tilsette forskjellige ting som eplebiter, kakaopulver for litt variasjon, og hvis dere har tid kan barna pynte med enkel glasur etterpå.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Dropp gjærbakst. Anonymous poster hash: bc77f...7af
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg tenkte også på scones. Anonymous poster hash: 709ca...99f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Dette er oppskriften jeg bruker når jeg lager scones: 1,5 dl grovt hvetemel 1 dl hvetemel 1,5 ts bakepulver 1 barneskje sukker en klype salt 1 ss margarin 1 dl melk Bland alt det tørre. Smøret smuldres i. Ha i melk. Del deigen i 2. Lag 2 scones ca. 12 cm i diameter Lag et kryss i deigen med kniv, og prikk med gaffel. Stekes ved 250°C i 15-20 minutter. Anonymous poster hash: 709ca...99f
Gjest Ferie Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Scones er knallgodt,mmmm og med syltetøy på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå