Gå til innhold

Lett hodeskade?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg slengte meg ned i sofa og traff uheldigvis den harde sofakanten. Jeg har hatt hodepine i hele dag, men det ble tydelig verre med en gang jeg slo meg, men det kan jo hende at det bare forsterket hodeverken jeg hadde fra før, og kanskje ikke skadet noe.

Om jeg sliter med hodepine de neste dagene, er det sikkert at jeg fikk en lett hodeskade?

Jeg har googlet litt, men finner liksom ikke direkte svar... Kanskje virker jeg dum som ikke vet, ikke vet jeg... jeg er bare bekymringsfull.

Takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si..

Du må nesten bare kjenne om den gir seg på noen dager, om den ikke gjør det så forhør deg med legen.

Vær flink til å drikke vann, det hjelper på det meste altså. :laugh:

Anonymous poster hash: b91e5...013
Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Hjernerystelse kanskje? Ble du kvalm når du traff sofakanten? Har du kastet opp? Hva med synet ditt?

Jeg slo hodet hardt i isen en gang, og fikk en svært alvorlig hjernerystelse. Da kastet jeg opp, var veldig kvalm og kunne nesten ikke se. En annen gang fikk jeg en ball i hodet, og fikk da bare en mild hjernerystelse. Da var jeg bare litt kvalm og svimmel ett par dager.

Om du har kastet opp eller føler deg veldig svimmel, så bør du komme deg på legevakta. Om du er kvalm o.l og ikke føler at det er så ille, så bør du ha noen som sover ved siden av deg i natt og passer på (fikk jeg beskjed om da jeg fikk en lett hjernerystelse).

Om du "bare" har vondt i hodet så anbefaler jeg at du drikker en del vann og har opp vinduet i natt (da kulde hjelper mot hodeverk) og så får du dra til legen om det ikke blir bedre eller forverrer seg i løpet av helga.

Endret av avocadoen
Skrevet

Hjernerystelse kanskje? Ble du kvalm når du traff sofakanten? Har du kastet opp? Hva med synet ditt?

Jeg slo hodet hardt i isen en gang, og fikk en svært alvorlig hjernerystelse. Da kastet jeg opp, var veldig kvalm og kunne nesten ikke se. En annen gang fikk jeg en ball i hodet, og fikk da bare en mild hjernerystelse. Da var jeg bare litt kvalm og svimmel ett par dager.

Om du har kastet opp eller føler deg veldig svimmel, så bør du komme deg på legevakta. Om du er kvalm o.l og ikke føler at det er så ille, så bør du ha noen som sover ved siden av deg i natt og passer på (fikk jeg beskjed om da jeg fikk en lett hjernerystelse).

Om du "bare" har vondt i hodet så anbefaler jeg at du drikker en del vann og har opp vinduet i natt (da kulde hjelper mot hodeverk) og så får du dra til legen om det ikke blir bedre eller forverrer seg i løpet av helga.

Takk for veldig fint svar! :) jeg har bare vondt i hodet. ble verre da jeg satt meg opp.. Tror jeg tar meg et glass vann og går å legger meg, med vinduet åpent! ;-)

Skrevet

Vanskelig å si..

Du må nesten bare kjenne om den gir seg på noen dager, om den ikke gjør det så forhør deg med legen.

Vær flink til å drikke vann, det hjelper på det meste altså. :laugh:

Anonymous poster hash: b91e5...013

Takk skal du ha! :) Å slå hodet er skummelt... får bare drikke vann og legge meg litt :)

Skrevet

Du kan ha slått på deg en lett hjernerystelse, god bedring :hug:

Anonymous poster hash: a2821...d9d
Skrevet

Du kan ha slått på deg en lett hjernerystelse, god bedring :hug:

Anonymous poster hash: a2821...d9d

Takk skal du ha! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...