AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg føler meg så utrolig heldig som har ett flott hjelpeapparat rundt meg. De er kjempeflink å følge meg opp, og gir meg all den hjelp og tid jeg trenger. Ja, jeg vet at det er jobben deres. Men i en hektisk hverdag med mange forskjellige pasienter og stort arbeidspress, synes jeg at de innimellom trenger å få vite hvor meg jeg setter pris på dem. Mange er veldig flink til å klage når de ikke føler de får den hjelpen de trenger, og glemmer ofte å gi tilbakemelding på positive opplevelser. Er det noen her som har gitt fastlege/psykolog ++, en liten oppmerksomhet som takk for all god hjelp? Vet de ikke har lov å ta imot gaver, men tenker på feks ett lite kort, visdomsord el. Hva synes dere om å gjøre dette? Anonymous poster hash: 8a24a...a94
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Har gitt kort Ble tatt veldig godt i mot. Kan ikke se noe problem med å gi en liten oppmerksomhet. Anonymous poster hash: 4699b...c8a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Vær forsiktig, du kan sette dem i en veldig vanskelig posisjon da man egentlig ikke har lov til å ta i mot gaver fra pasienter. Men arbeidsgiver og dem selv er jo litt forskjellige på det. Personlig er jeg i et helse yrke med pasienter, og ville tatt i mot et kort, men ikke noe annet. Ikke fordi jeg ikke vil eller ikke setter pris på det, men rett og slett fordi jeg ikke har lov. Vet om noen som ikke har hatt hjerte til å si nei og måttet kast gaven etterpå:\ Det er så ufattelig kjipt! Anonymous poster hash: 9465b...93f 1
Kiarapus Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg har aldri gitt noe til noen behandler, men jeg har fortalt behandler hvor positivt jeg har opplevd deres hjelp. Og det har blitt satt stor pris på Hvis du har problemer med å si det med ord så kan du jo skrive det ned så de kan få lese det iallefall. Da har du jo fått satt ord på det, og de har fått vite at det de gjør blir satt pris på. Og det er vel det som er det viktigste? Om de så må kaste det etterpå så er du jo uansett oppnådd det du ønsket
Gjest Blomst83 Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg gjør det hvert år,og de får lov å ta det i mot hvis det er snakk om en ubetydelig verdi. § 9. Forbud mot gaver m.v. i tjenesten Helsepersonell må verken på egne eller andres vegne motta gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som er egnet til å påvirke helsepersonells tjenestlige handlinger på en utilbørlig måte. Helsepersonell må heller ikke motta fra pasient gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som har mer enn en ubetydelig verdi.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg har gitt mat. Konfekt, dyr juice, saft, hjemmebakte boller e.l. Anonymous poster hash: 1539c...185
Gjest Evans Skrevet 8. oktober 2013 #7 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg har gitt en fin blomsterbukett til min tidligere fysioterapuat
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #8 Skrevet 8. oktober 2013 Vent til jul. Da kan du bake noen pepperkaker eller noe sånt og gi. Anonymous poster hash: 8d1f7...299
Luckiness Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Er vel i utgangspunktet ikke lov... Men hva med å gi noe til den ene behandleren som h*n deler med de andre på avdelingen/kontoret? F.eks. konfekt eller blomster.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 blomster er vel lov? ser ofte slik på dps avdelingen hvertfall Anonymous poster hash: d4b8b...519 1
Gjest Blomst83 Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Er vel i utgangspunktet ikke lov... Men hva med å gi noe til den ene behandleren som h*n deler med de andre på avdelingen/kontoret? F.eks. konfekt eller blomster. Det er lov. Les mitt innlegg litt høyere opp.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 Gave av ubetydelig verdi (som jeg har hørt er opp til 1000 kr) har de lov til å ta i mot. Jeg har selv ikke gitt gave til behandler eller lege, men har gitt til primærkontakten min på psykiatrisk. Det var ikke planlagt, men jeg kom over en ting som var veldig henne og hadde så lyst til å gi den til henne. Har også gitt en liten spiselig gave til en annen som jobbet der, og da fikk jeg faktisk gave tilbake. Jeg tror at så lenge man ikke gir noe som er så stort at de vil få problemer med å ta det i mot, så vil mange sette pris på dette. Jeg tror folk blir glade for å få en bekreftelse på at de gjør en god jobb. Anonymous poster hash: 63647...a5a
Cessa74 Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Et hyggelig kort er alltid koselig og koster ingenting! Evnt kan man jo legge ved litt hemmebakst, en konfeteske/twistpose eller lignende. Tror det viktigste er at du viser takknemligheten for god hjelp - altså at du sier det rett ut - gir de ros!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå