Gå til innhold

Dere med bipolar lidelse..


Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan dere beskrive hvordan det var før du fant ut at du var bipolar? Hvordan er livet nå etter dere fant det ut?

Jeg skal utredes for bipolar lidelse, og kjenner meg tildels igjen i mye, men er litt skeptisk.
Jeg har perioder der jeg kan bli kjempe, kjempe sint, der jeg tror mange normalt sett ikke ville vært sint.
Jeg kjenner meg spesielt igjen i det fra da barnet vårt var nyfødt. Jeg ble kjempesint fordi h*n nektet å sove, selv om jeg vet ekstremt godt at babyer har våkenetter, og var klar for netter uten søvn. (det var dette som fikk meg til å gå til lege første gang, trodde jeg hadde aggresjons problemer)
Jeg er tidligere selvskader, sluttet for 1 år siden(bravo til meg!) Og jeg trodde dette var grunnen til at jeg begynte å bli deprimert igjen. Men så ble ting bra igjen, veldig, veldig bra. Og det er en stund siden nå jeg følte meg nedstemt.
Jeg er veldig impulsiv og handler mest på følelser, men det mener jeg er linket til ADD'en min.





Anonymous poster hash: 491ed...fa5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke dette selv. Men min bror har. Han fikk diagnosen for noen år tilbake. Menhan reagerte med å benekte det. Han sa han kjente seg igjen i noe av det, men ikke alt. Så han nekter at han sliter med dette og får heller ikke hjelp. Dessverre.

Anonymous poster hash: 698a8...258

Skrevet

Livet ble vel ikke særlig annerledes. Det fortsatte som før.

  • Liker 1
Skrevet

I psykisk helsevern er dessverre diagnostisering tildels styrt av trender og dogmatiske miljøer. Bipolar lidelse slik det forstås innenfor enkelte miljøer er svært omstridt. Du har rett på en 2. opinion.

Dersom du har hatt mye selvskading, mye sinne som er vanskelig å forstå så bør du få hjelp til å se på dette utover ren medisinsk behandling. Du bør få et tilbud om psykoterapi - og dersom du har et lite barn har du rett på å bli prioritert.

Ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til privatpraktiserende psykolog eller ditt lokale DPS. Har du allerede kontakt på ditt DPS så si at god behandling av det du strever med OGSÅ innebærer tilbud om psykoterapi.

Til alle dere med bipolar diagnose som har blittt fortalt at dette er en tilnærmet "ren" hjerneorganisk lidelse - be om en 2. opinion. Dere har også rett på psykoterapi og det kan være mange grunner til at det svinger (tilsynelatende) uten grunn.

Lykke til.

Kan dere beskrive hvordan det var før du fant ut at du var bipolar? Hvordan er livet nå etter dere fant det ut?

Jeg skal utredes for bipolar lidelse, og kjenner meg tildels igjen i mye, men er litt skeptisk.
Jeg har perioder der jeg kan bli kjempe, kjempe sint, der jeg tror mange normalt sett ikke ville vært sint.
Jeg kjenner meg spesielt igjen i det fra da barnet vårt var nyfødt. Jeg ble kjempesint fordi h*n nektet å sove, selv om jeg vet ekstremt godt at babyer har våkenetter, og var klar for netter uten søvn. (det var dette som fikk meg til å gå til lege første gang, trodde jeg hadde aggresjons problemer)
Jeg er tidligere selvskader, sluttet for 1 år siden(bravo til meg!) Og jeg trodde dette var grunnen til at jeg begynte å bli deprimert igjen. Men så ble ting bra igjen, veldig, veldig bra. Og det er en stund siden nå jeg følte meg nedstemt.
Jeg er veldig impulsiv og handler mest på følelser, men det mener jeg er linket til ADD'en min.





Anonymous poster hash: 491ed...fa5



Anonymous poster hash: 02fd8...c55
Skrevet

Jeg visste at noe var galt lenge, og slet med kraftig angst og depresjoner som kom og gikk. Da jeg ble utredet for bipolar lidelse, fant vi ut at veldig mye stemte. Jeg går nå på lamictal og cipralex, og er så og si frisk.



Anonymous poster hash: c532c...702
Skrevet (endret)

Min veninna ble mye bedre etter at hun har sluttet å bruke kosmettik,flytende håndsåper,sjampoer,neglelakk,barberskum,hårfarger,iskrem,godtterier,jus på kartonger,sluttet med fluortannpasta.Fluor påvirker hjernen.Kroppen begynte å komme i balans.Diabetes forsvant også.

Endret av pusen78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...