AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg har en lærer på VGS som lukter skikkelig røyk når han kommer inn i timene. Jeg er ikke så utrolig vant til røyklukt, og jeg blir fysisk dårlig når han lukter sånn. Har vært en gang jeg måtte gå ut av klasserommet for jeg ble så kvalm og uvel av lukta. De andre synes også han lukter en del, men de blir ikke dårlige sånn som meg da. Jeg klarer ikke konsentrere meg i timene når det lukter så ille at jeg blir dårlig. Er det noe jeg kan gjøre med det? Jeg vil ikke være frekk mot han på noen måte, og jeg tror selvfølgelig det er lurest å ta det gjennom kontaktlærer eller rådgiver, men jeg vil ikke at de skal tro at jeg sier det fordi jeg ikke liker han, for han er en grei lærer altså. Jeg vil på en måte ikke at det skal bli en personsak da, og det er vel heller ikke ulovlig for en lærer å røyke i friminuttene. Hva skal jeg gjøre og hvordan kan jeg evt ta dette opp? Anonymous poster hash: 4ea10...028
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Har hatt samme problemet. Jeg er nokså sensitiv for sånt og blir fysisk uvel av folk som lukter sterkt av røyk. Ta det opp med rådgiver eller kontaktlærer. Anonymous poster hash: e8834...252 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Skriv et anonymt brev hvor du ber han tenke på andre og at du synes han er en god lærer og ikke ønsker å gjøre det til en personalsak med å blande inn administrasjonen, og gi det direkte til han uten å gå via de andre (på en måte som ikke tilkjennegir at det er du som har skrevet det, selvsagt). Anonymous poster hash: ae84c...a43 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Det er sånne som deg som gjør at røykere ses på som kriminelle. En ting er om du er allergisk å ikke tåler det, men at du ikke liker lukta å blir "dårlig" må du bare leve med. Jeg liker heller ikke tåfis lukt, jeg syns det er kvalmende, men må bare akseptere at enkelte har sånn lukt. Anonymous poster hash: 6bd95...c00 17
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Dette er det absolutt ingenting du kan gjøre noe med, annet enn å jobbe med deg selv. Anonymous poster hash: 8ea66...81f 11
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #6 Skrevet 4. oktober 2013 Det er sånne som deg som gjør at røykere ses på som kriminelle. En ting er om du er allergisk å ikke tåler det, men at du ikke liker lukta å blir "dårlig" må du bare leve med. Jeg liker heller ikke tåfis lukt, jeg syns det er kvalmende, men må bare akseptere at enkelte har sånn lukt. Anonymous poster hash: 6bd95...c00 Det er ikke vanlig at folk som røyker lukter så ille som læreren min gjør. Så du mener at det er helt greit at jeg ikke får gjort det jeg skal i timene fordi jeg ikke klarer røyklukten? Jeg har han hele 5 timer i uka, så det går bare ikke at det er sånn som det her. Da er det vel heller han som skal akseptere at noen blir dårlig av det og ikke røyke i skoletiden. -TS Anonymous poster hash: 4ea10...028 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #7 Skrevet 4. oktober 2013 Dette er det absolutt ingenting du kan gjøre noe med, annet enn å jobbe med deg selv. Anonymous poster hash: 8ea66...81f Jobbe med meg selv? Det er da ikke noe å jobbe med? Det er ikke jeg som er problemet her, men læreren. -TS Anonymous poster hash: 4ea10...028 10
#Sunrise Skrevet 4. oktober 2013 #8 Skrevet 4. oktober 2013 husker det var en lærer i paralellklassen som lukta svette og ekkelt. så de i klassen sa i fra til rektor
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #9 Skrevet 4. oktober 2013 husker det var en lærer i paralellklassen som lukta svette og ekkelt. så de i klassen sa i fra til rektor Okei Rektoren på skolen vår er aldri der, så da må jeg evt ta kontakt med rådgiver. -TS Anonymous poster hash: 4ea10...028 1
Gjest Belle âme Skrevet 4. oktober 2013 #10 Skrevet 4. oktober 2013 Har ein lærer som lukter røyk og fårepølse
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #11 Skrevet 4. oktober 2013 Jobbe med meg selv? Det er da ikke noe å jobbe med? Det er ikke jeg som er problemet her, men læreren. -TS Anonymous poster hash: 4ea10...028 Jo, det at du er fisefin kan jobbes med. Bedre å ta tak i det nå. Anonymous poster hash: 8ea66...81f 14
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #12 Skrevet 4. oktober 2013 TS ikke bry deg om de bittre røykerne her. Jeg hadde en lærer på vgs som stinket røyk og alkohol og en annen som stinket bare alkohol. Det nyttet ikke å si i fra. Men ta det opp du, enten i et anonymt dataskrevet brev eller med noen andre. Rektor er sjefen så det er egentlig den rette personen, men selvsagt vanskelig om han aldri er på skolen.Anonymous poster hash: e8ceb...eb8 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #13 Skrevet 4. oktober 2013 Du burde være glad du ikke er eldre. Vi hadde nemlig klasserom ved siden av lærerværelset hvor nesten samtlige lærer røyka. Utrolig hvor sensitive folk har blitt.......... Anonymous poster hash: 30149...4a4 14
Stormborn Skrevet 4. oktober 2013 #14 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvordan det går an å lukte så mye røyk om man røyker ute, noe han forhåpentligvis gjør...
fapfap Skrevet 4. oktober 2013 #15 Skrevet 4. oktober 2013 Det er ikke vanlig at folk som røyker lukter så ille som læreren min gjør. Så du mener at det er helt greit at jeg ikke får gjort det jeg skal i timene fordi jeg ikke klarer røyklukten? Jeg har han hele 5 timer i uka, så det går bare ikke at det er sånn som det her. Da er det vel heller han som skal akseptere at noen blir dårlig av det og ikke røyke i skoletiden. -TS Anonymous poster hash: 4ea10...028 Hvordan vet du at det ikke er vanlig å lukte så ille som læreren din når du skrev at du ikke er vant til røyklukt? Du skrev at de andre også blir plaget av det, mens du er den eneste som blir dårlig. Da vil jeg si at det er du som er problemet, og ikke han. Han er ikke den eneste røykeren du kommer til å måtte forholde deg til i livet, så jeg synes du skal bare bli vant til dette. 9
Gjest Gunfreak Skrevet 4. oktober 2013 #16 Skrevet 4. oktober 2013 Det er sånne som deg som gjør at røykere ses på som kriminelle. En ting er om du er allergisk å ikke tåler det, men at du ikke liker lukta å blir "dårlig" må du bare leve med. Jeg liker heller ikke tåfis lukt, jeg syns det er kvalmende, men må bare akseptere at enkelte har sånn lukt. Anonymous poster hash: 6bd95...c00 Tåfis er en kropslukt noen ikke kan gjøre så mye med, røyk er noe læreren tok et valg å begynne med, ikke en naturlig ting. Hans helsefarlige hobby skal ikke gå utover andre. Hvis min hobby er å slenge rundt meg med en øks og jeg gjør det på gata eller et klasserom og jeg ved uhell kutter av hode på folk, er det min hobby som gjorde dette, og de andre som mistet hode skal ikke "ta seg sammen" Hvis læreren hadde kommet inn i timen fjern på heroin hadde det vært det samme(selv om heroin ikke skader andre like mye som røyk) 9
super-s Skrevet 4. oktober 2013 #17 Skrevet 4. oktober 2013 Har ein lærer som lukter røyk og fårepølse Minner meg om læreren min på ungdomsskolen!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #18 Skrevet 4. oktober 2013 Hvordan vet du at det ikke er vanlig å lukte så ille som læreren din når du skrev at du ikke er vant til røyklukt? Du skrev at de andre også blir plaget av det, mens du er den eneste som blir dårlig. Da vil jeg si at det er du som er problemet, og ikke han. Han er ikke den eneste røykeren du kommer til å måtte forholde deg til i livet, så jeg synes du skal bare bli vant til dette. Jeg er ikke vant til røyklukt med at foreldrene mine aldri har røyket. Men kjæresten kan finne på å ta seg en røyk en gang i blant (ikke noe han gjør fast) og jeg merker nesten ikke lukta i det hele tatt med han. Men hvordan skal jeg bli vant til det da? Jeg har da hatt han siden august og jeg er fortsatt like dårlig når han kommer inn i klasserommet, så det er ikke akkurat noe å vende seg til. Eller mener du bare at jeg skal takle å sitte og være kvalm og ha hodepine pga lukta sånn at jeg ikke klarer å jobbe? Hva er da vitsen med at jeg er i timene i det hele tatt? Hadde det vært andre klasser som hadde hatt samme fag, så hadde jeg bedt om å få bytte klasse, men det er dessverre ikke mulig. Jeg har ikke spurt de andre i klassen om de blir kvalm av lukta, men har hørt mange snakke om at han stinker røyk.. Så hvorfor du mener at han ikke bare kan slutte å røyke i skoletiden skjønner jeg ikke. Det er tydeligvis ikke bare meg det plager da, når andre snakker om det. Anonymous poster hash: 4ea10...028 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #19 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvordan det går an å lukte så mye røyk om man røyker ute, noe han forhåpentligvis gjør... Nei, ikke vet jeg. Har ikke merka at det har lukta sånn med andre. Kan jo være at han røyker i bilen eller noe (lærerne på skolen vår må reise mellom to avdelinger) -TS Anonymous poster hash: 4ea10...028 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #20 Skrevet 4. oktober 2013 Jo, det at du er fisefin kan jobbes med. Bedre å ta tak i det nå. Anonymous poster hash: 8ea66...81f Fisefin som blir dårlig av røyk? Det er da faen meg ikke noe jeg kan gjøre noe med! Jeg har til info faktisk vokst opp på gård, og har løpt nedi kloakken en del ganger på jakt etter høner o.l som har satt seg fast, så noe fisefin er jeg ikke. Men det må være grenser for hva man skal tåle også. -TS Anonymous poster hash: 4ea10...028 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå