Gå til innhold

Har sydd.. spm om rensing og bytte plaster


Gjest avocadoen

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Hei! Jeg har sydd noen sting i dag for første gang. Jeg skal ha dem i 14 dager. Men jeg glemte å spørre om jeg skal rense det og om jeg kan bytte plaster? For det er masse blod under plasteret. Jeg har kjøpt sånn vannfast-plaster som jeg kan bruke når jeg dusjer, og det er et sånt legen satt på også. Men jeg er redd for at stripsene og eventuelt stingene blir med når jeg tar av plasteret.

Og skal jeg rense? Evt med hva? Jeg har både natriumsklorid og pyrisept(tenker at natriumsklorid er best)

Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger ikke rense det. Det sies at plasteret skal være på til det løsner, men jeg har byttet. Hadde også vannfast, men jeg reagerer på de, så jeg dusjet med gammelt plaster, lot tørke og tok på nytt. Strips og sting blir ikke med, limet et jo ikke oppå de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det masse blod under nå så kan du bytte. Ikke rens, bare bytt når du ser det har blødd endel, viktig å holde det tørt, så derfor du skal unngå vann på det.

Jeg opplever det samme som Silfen at jeg reagerer på vannfaste plaster, så jeg bruker vanlig og setter heller på et vannfast når jeg skal dusje, og bytter tilbake igjen til et som ikke er vannfast. Ta deg en tur på apoteket i morgen og kjøp inn endel sånn at du har til flere skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker ikke dusje engang uten at huden er ildrød og kløende med vannfaste plastre, men det gikk fint med vanlige og lufttørke godt altså. Men kan man bruke vannfast, kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Takk skal dere ha:) Jeg har selv brukt sånne vannfaste plaster før, og har ikke opplevd at jeg har reagert på de, så det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...