AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Hei Har lengre tid slitt med angst, og nå i det siste har det virkelig toppet seg for meg. Går rundt med en knute i magen hver dag og gruer meg til alt som skjer utenom jobb og vanlig hverdag. Har til og med begynt å grue meg til å dra hjem for å feire jul med familien! Jeg har gått til psykolog for noen år siden, og det hjalp veldig. Nå i dag var jeg hos legen for noe annet, men ville gjerne be om å bli henvist til psykolog igjen. Jeg fortalte at jeg slet veldig og at jeg hadde vært hos psykolog før, og begynte å gråte mens jeg fortalte, men hun bare avviste meg og sa at jeg måtte bestille ny time for dette. Jeg hadde ikke 'brukt opp' timen min heller, så syns det var dårlig gjort å bare sende meg ut på den måten. Ble så fortvilet at jeg løp inn på toalettet for å gråte, og jeg er ikke noen sippe jente. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, trengte bare å få ut noe frustrasjon. Er bare helt ute av meg for tiden.Anonymous poster hash: d9653...a13
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Høres ut som en dårlig lege. Hos min lege er det ikke snakk om å "bruke opp" timen eller kun ta seg av et problem i hver legetime. For å nevne et eksempel, sist jeg var hos legen min fikk jeg ordnet opp i 4 ulike ting, blant annet to henvisninger til andre leger og fjerning av en føflekk. Og etter alt det spurte han meg fremdeles om det var noe mer han kunne gjøre for meg. Det er endel ventetid hos min lege, men til gjengjeld tar han seg god tid med pasientene. Kanskje du er uheldig med legen din? Anonymous poster hash: 11cb2...235 1
Gjest Blomst83 Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Det det høres ikke bra ut.Jeg ville ha sett meg om etter en ny lege.
Missy1 Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg hadde en sånn lege før. Fikk kun ta opp en ting per legetime. Idiotisk spør du meg, jeg bytta lege ganske kjapt pga dette og div andre grunner. Legen jeg har nå kan tilogmed tillate meg å spørre om ting som angår min sønn når jeg har legetime for meg selv og omvendt Bytt lege, det er viktig å ha en lege du kan føle deg komfortabel med og som tar deg på alvor. Det er ikke så mye ekstra for legen å skrive en henvisning til psykolog selvom du er der for noe annet
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 TS her. Det som er at hun er bare vikar for den egentlige legen min, men vurderer sterkt å bytte ja. Har hørt om dette med at noen nekter deg å ta opp ting som ikke er avtalt på forhånd, men når man står fortvilet og gråtende ber om hjelp, skjønner jeg virkelig ikke at noen er så hjerterå å bare sier "beklager, jeg har ikke tid". Kan heller ikke forstå at det skal være så vanskelig å skrive en henvisning. Jeg ba spesifikt om å bli henvist til han jeg var hos sist, og forventet ikke at hun skulle gjøre det umiddelbart, men kanskje i løpet av de neste dagene. Men at jeg fysisk må komme tilbake, er for meg helt uforståelig. Anonymous poster hash: d9653...a13
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 TS her. Det som er at hun er bare vikar for den egentlige legen min, men vurderer sterkt å bytte ja. Har hørt om dette med at noen nekter deg å ta opp ting som ikke er avtalt på forhånd, men når man står fortvilet og gråtende ber om hjelp, skjønner jeg virkelig ikke at noen er så hjerterå å bare sier "beklager, jeg har ikke tid". Kan heller ikke forstå at det skal være så vanskelig å skrive en henvisning. Jeg ba spesifikt om å bli henvist til han jeg var hos sist, og forventet ikke at hun skulle gjøre det umiddelbart, men kanskje i løpet av de neste dagene. Men at jeg fysisk må komme tilbake, er for meg helt uforståelig. Anonymous poster hash: d9653...a13 Bytt lege! Anonymous poster hash: 273eb...86e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg fikk og samme respons - var gravid, og slet med sterk angst og fobi som gjorde at jeg gikk ned i vekt og hadde vanskelig med å få i meg mat - blant mye annet. Han ble da oppgitt når jeg skulle ta dette opp og be om henvisning til behandling, dog angret han seg nok når jeg gikk gråtkvalt ut av kontoret. Jeg byttet lege samme dag, fordi jeg opplevde han ikke hadde forståelse for denne type lidelser overhodet - og jeg synes det var ekstra ille at han møtte en gravid som ikke klarte få i seg mat ordentlig på den måten. Byttet var veldig vellykket Anonymous poster hash: a3376...12a
Gjest JegHeterIngenting Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Leger har det veldig travelt. Hvis du skal sitte der og fortelle om alle problemene dine så måtte alle andre vente. Er det rettferdig? Uff. Det er sånne som deg som gjør at jeg må vente i 30-60 min på mine legetimer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Leger har det veldig travelt. Hvis du skal sitte der og fortelle om alle problemene dine så måtte alle andre vente. Er det rettferdig? Uff. Det er sånne som deg som gjør at jeg må vente i 30-60 min på mine legetimer. Feil. De sjeldne gangene jeg er hos legen er jeg kjapt inn og kjapt ut. I dette tilfellet var det over en halvtime igjen av "timen" min, og det hadde ikke tatt lange tiden å skrive en henvisning. Sannsynligvis lå hun på etterskudd med andre ting som ikke hadde noe med meg å gjøre, og ville bruke av den ekstra tiden til å gjøre seg ferdig før helgen. Noe som er forståelig nok i enkelte tilfeller. Men jeg syns ikke det er greit å sende et menneskesom åpenbart er i dyp fortvilelse ut av døren på den måten. Anonymous poster hash: d9653...a13 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Feil. De sjeldne gangene jeg er hos legen er jeg kjapt inn og kjapt ut. I dette tilfellet var det over en halvtime igjen av "timen" min, og det hadde ikke tatt lange tiden å skrive en henvisning. Sannsynligvis lå hun på etterskudd med andre ting som ikke hadde noe med meg å gjøre, og ville bruke av den ekstra tiden til å gjøre seg ferdig før helgen. Noe som er forståelig nok i enkelte tilfeller. Men jeg syns ikke det er greit å sende et menneskesom åpenbart er i dyp fortvilelse ut av døren på den måten.Anonymous poster hash: d9653...a13 Eh... Du er vel klar over at en legetime ikke er 60 minutter? Rundt 15 minutter er vanligvis avsatt.Anonymous poster hash: e553b...6eb 4
Gjest Blomst83 Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Eh... Du er vel klar over at en legetime ikke er 60 minutter? Rundt 15 minutter er vanligvis avsatt.Anonymous poster hash: e553b...6eb Vanligvis ja,men for alt du kan ts ha utvidet timer. Det har jeg hos min lege. Jeg har 1 klokke time. Nå skal ikke jeg si for sikkert når det gjelder ts,men er så lei av folk som som kommer med spydige svar uten å faktisk kjenne ts.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Vanligvis ja,men for alt du kan ts ha utvidet timer. Det har jeg hos min lege. Jeg har 1 klokke time. Nå skal ikke jeg si for sikkert når det gjelder ts,men er så lei av folk som som kommer med spydige svar uten å faktisk kjenne ts. Utifra TS innlegg er det ganske tydelig at det er snakk om en vanlig legetime. Og å skrive en henvisning tar tid.Anonymous poster hash: e553b...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 Utifra TS innlegg er det ganske tydelig at det er snakk om en vanlig legetime. Og å skrive en henvisning tar tid.Anonymous poster hash: e553b...6eb Jaså, mye du vet tydeligvis. Det var IKKE en vanlig time, det var satt av mye lengre tid, men brukte bare ca halvparten av den avsatte tiden. Og kan ikke skjønne at det tar så lang tid å skrive en henvisning når jeg antar den forrige henvisningen ligger i systemet. Anonymous poster hash: d9653...a13
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #14 Skrevet 8. oktober 2013 TS, du kan be om å få time hos en av de andre legene på legekontoret. Anonymous poster hash: ea335...db5
Gjest Blomst83 Skrevet 8. oktober 2013 #15 Skrevet 8. oktober 2013 Jaså, mye du vet tydeligvis. Det var IKKE en vanlig time, det var satt av mye lengre tid, men brukte bare ca halvparten av den avsatte tiden. Og kan ikke skjønne at det tar så lang tid å skrive en henvisning når jeg antar den forrige henvisningen ligger i systemet.Anonymous poster hash: d9653...a13 Det er dessverre mange som tror de vet alt om alle andre,men de om det. Ang problemet ditt ville jeg ha byttet lege. Lykke til
Avalon Skrevet 9. oktober 2013 #16 Skrevet 9. oktober 2013 Når min lege ikke har tid til å skrive henvisning e.l akkurat der og da, så noterer han det ned og gjør det senere på dagen. Aldri opplevd at en henvisning ikke er blitt sendt. Bytt lege eller be om time hos en av de andre på kontoret! 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #17 Skrevet 9. oktober 2013 Har opplevd det samme. Bare at jeg slet med noe annet. Nå var det faktisk sjefen min som konfronterte meg med hva jeg sleit med. og ba meg om å være så snill å dra til legen.Etter en katastrofal legetime. Dro jeg på jobb å fortalte hva som hadde skjedd. Han ba meg få en ny time.Da ble han med meg.midt i jobb tiden. Plutselig fikk jeg hjelp. Har du noen litt "myndige" personer rundt deg? noen som ikke lar seg så lett tråkke på? ta med deg den personen. også bytt lege! Jeg er vanligvis gansje viljesterk og lar meg ikke tråkke over så lett t. men jeg slet faktisk veldig og det var ikke akkurat regnbuer og enhjørninger rundt meg når jeg gikk inn på legekontoret. Lykke til! Anonymous poster hash: e902a...322 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå