AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg har gått på Diane i 2,5 mnd nå. I går begynte jeg å kjenne noe i venstre legg. Det er ikke veldig vondt, men jeg kjenner det, og det er ubehagelig. Fikk en muskelstrekk i for i går(natta), så vet ikke om det kan være det. Har søkt litt opp på blodpropp og sånt, men jeg vet ikke. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: ce358...baa
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Ring legen. Anonymous poster hash: 16905...5d0 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Alder, røyker du? trener du? kjønn?
irislily Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Om du tror du har fått trombose i leggen, så ville det mest sannsynligvis vært hevelse, rødhet og varme på stedet der trombosen ligger. Sammenlign begge leggene dine, og se om det er noe annerledes. Om det skulle være grunn til å bekymre seg etter det, så for all del ikke masser, og kontakt lege. Men går helt sikkert fint. Går på yasmin og kjenner ofte ilinger i benet. Noe som er helt normalt til en viss grad
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Alder, røyker du? trener du? kjønn? 20 år, jente, trener i ny og ne. Anonymous poster hash: ce358...baa
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #6 Skrevet 4. oktober 2013 Søstra mi målte med måleband og venstre legg er større enn høyre. Det er så vanskelig å være så usikker, har ikke lyst å ringe legen om det ikke er noe. Anonymous poster hash: ce358...baa
Magnifique Skrevet 4. oktober 2013 #7 Skrevet 4. oktober 2013 Hei. DVT (dyp venetrombose) kjennestegnes av rødhet, hevelse og du kjenner at det er varmt. Hvis ikke benet ditt forandrer farge, blir større, og du får smerter, er det nok ikke noe å uroe seg over. Men ta deg en tur til legen, for å være på den sikre siden. Det er ikke lurtå gå og gruble på slike ting - Lykke til!
Rosa Sitron Skrevet 4. oktober 2013 #8 Skrevet 4. oktober 2013 Søstra mi målte med måleband og venstre legg er større enn høyre. Det er så vanskelig å være så usikker, har ikke lyst å ringe legen om det ikke er noe. Anonymous poster hash: ce358...baa Ring legen!
irislily Skrevet 4. oktober 2013 #9 Skrevet 4. oktober 2013 heller et legebesøk for mye, enn et for lite. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #10 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg ringte legekontoret, og hun i disken sa bare at legen ikke var der, og at jeg måtte vente. Deretter ringte jeg legevakten, og de sa at jeg måtte ringe igjen om noen timer, fordi de var så få på vakt i dag. Vet ikke hva jeg gjør nå .. Takk for svar alle. Anonymous poster hash: ce358...baa
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #11 Skrevet 4. oktober 2013 Du venter og ser og ringer legevakten om et par timer. Hvis du blir verre dar du dit med en gang. Anonymous poster hash: 16905...5d0
Gjest FuturePrimitive Skrevet 5. oktober 2013 #12 Skrevet 5. oktober 2013 (endret) 20 år, jente, trener i ny og ne. Anonymous poster hash: ce358...baa Ok. Kan garantere deg at det ikke er blodpropp (forutsatt at du ikke har noen sykdommer du ikke har nevnt) Men du skal aldri høre på hva folk på nettet sier, og om du er bekymret så tar du kontakt med lege/legevakt. Endret 5. oktober 2013 av FuturePrimitive
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #13 Skrevet 5. oktober 2013 Ok. Kan garantere deg at det ikke er blodpropp (forutsatt at du ikke har noen sykdommer du ikke har nevnt) Men du skal aldri høre på hva folk på nettet sier, og om du er bekymret så tar du kontakt med lege/legevakt. Selv om hun er ung og frisk er det viktig å ta med i beregningen at hun bruker p-pillemerket Diane, som gir mye høyere risiko for forekomst av blodpropp enn for de som bruker "vanlige" p-piller. Sykdommer og alder har derfor lite å si.Anonymous poster hash: df77c...b4c 2
Gjest FuturePrimitive Skrevet 5. oktober 2013 #14 Skrevet 5. oktober 2013 Selv om hun er ung og frisk er det viktig å ta med i beregningen at hun bruker p-pillemerket Diane, som gir mye høyere risiko for forekomst av blodpropp enn for de som bruker "vanlige" p-piller. Sykdommer og alder har derfor lite å si.Anonymous poster hash: df77c...b4c Nei, derfor har jeg rådet henne til å oppsøke lege. Men sannsynligheten for at ei 20 år gammel jente, som ikke røyker, er overvektig og som trener har fått blodpropp er uansett liten, selv om hun bruker Diana. Det kan hun trøste seg med mens hun venter på legevakten
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #15 Skrevet 5. oktober 2013 Takk for svar. Jeg kommer til å reise på legevakten i morgen uansett. Jeg målte med måleband og venstre legg er større. Smertene er blitt verre, og hele foten føles doven. Jeg klarer heller ikke gå skikkelig. Jeg får høre når jeg våkner. Anonymous poster hash: ce358...baa
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #16 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg får høre når jeg våkner. Anonymous poster hash: ce358...baa Vet ikke hvor lenge jeg vil ventet med det altså. En eventuell blodpropp kan løsne og ende opp i lungene, og det er potensielt dødelig.Anonymous poster hash: df77c...b4c
Gjest FuturePrimitive Skrevet 5. oktober 2013 #17 Skrevet 5. oktober 2013 Takk for svar. Jeg kommer til å reise på legevakten i morgen uansett. Jeg målte med måleband og venstre legg er større. Smertene er blitt verre, og hele foten føles doven. Jeg klarer heller ikke gå skikkelig. Jeg får høre når jeg våkner. Anonymous poster hash: ce358...baa Nja..tror du skal dra på legevakten nå jeg. Change of plans! Er leggen din betydelig større, smerter, rødhet, hoven og doven..så tar du taxi nå.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #18 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg fikk blodpropp i foten da jeg var 23, eneste risikofaktoren var p-piller. Trente, aldri røykt, ellers sunn. Det er ikke feil å dra på legevakta med dette, uansett tid på døgnet. Mine symptomer var som dine, først iling i beinet (som en krampe), deretter hevelse og smerter. Klarte nesten ikke gå til slutt.Anonymous poster hash: 1aed4...f66 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #19 Skrevet 5. oktober 2013 Okei, jeg får vekke søsteren min. Klarer ikke gå på det nå nei. Takk for svar alle. Anonymous poster hash: ce358...baa
Gjest Aoki Skrevet 5. oktober 2013 #20 Skrevet 5. oktober 2013 Hvordan gikk det TS? Skummelt med p-piller og blodpropp. Er glad jeg har sluttet på Diane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå