AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Minste jenta mi i barnehagen fikk lus for noen uker siden. Nå er det på`n igjen. Det er ikke meldt om flere tilfeller i barnehagen, så da har jeg ikke klart å ta knekken på lusa, ellers så er det noen foreldre som ikke melder i fra. Jeg har prøvd shampo og 24 timers kur. Funker ikke. Og det er pokker ikke lett å få en femåring til å sitte stille, slik at jeg får dritten ut med lusekam! (hun har laangt hår) Så har jommen jeg også fått lus. Nå fryses det, og vasker sengetøy og klær osv Èrfaringer blandt kg foreldrene? Hvordan tok du knekken på faenskapet? Tenkte jeg skulle prøve dette: http://soma.no/artikler/tips-og-triks/kokosolje-mot-hodelus Jeg har cocosa i skapet. Anonymous poster hash: f8a70...27e
Kittykat Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) De gangene vi har hatt lus, så har vi kjøpt luse-sjampo og luse-kammer. Det er ufattelig kjipt med langt hår hvis man får lus, men man skal jo bruke kammen hver dag i en uke og så bruke sjampoen igjen.... Og så har vi selvfølgelig fryst puter, dyner, luer og andre hårting og vasket sengetøy m.m. Det funket iallefall for oss og vi har blitt kvitt lusene hver gang med denne måten. Endret 4. oktober 2013 av Kittykat
minister-mio Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Gjenta behandling etter fjorten dager. Klippe håret bittelitt kortere. Veit det er kjedelig min når håret er veldig laaangt har dere litt å gå på
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Håper det hjelper nå. Har gjentatt den 24 timerskuren de to rundene som vi har hatt nå, men uten resultat. Det ser faktisk ut som at den eplecider/cocosa kuren gjorde sitt! Det hadde jeg i grunn ikke trua på. Finner ikke levende lus eller egg. Nå må jeg skjekke hver dag fremover med lusekam. Alt er fryst og vasket på 60 grader. Anonymous poster hash: f8a70...27e
LukaFrost Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har hatt lus en gang. Da brukte jeg kur fra Linicin. En slags oljekur på 15 min som kveler lusa. Gjentok kuren etter 9 dager. Funka som fjell.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå