Gå til innhold

Overvektig = å ha former i dagens samfunn

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste så har jeg lest litt om norges plussize blogger her og der, hun har vært en del i media i det siste, siste gang var nå i min mote sin video om høstens kåpetrender. Det er ingen tvil om at hun er en flott og sprudlende jente, men bloggen hennes heter curvesandi, det er ikke former denne jenta har, hun representerer ikke jenter med former, hun representerer overvektige. Hun er overvektig! Det er kjempe fint at overvektige ønske å følge motetrender, og at de vil se bra ut, og selvfølgelig skal de det. Men jeg synes overvektig nå blir støttet til å være overvektige, og det heter ikke lengre å være overvektig, det heter å ha former.

Det handler ikke om at kroppen dems skal se ut som en supermodell sin kropp, de fleste har jo ikke en modell kropp, men det handler om helsen til de som er overvektige. Det er ikke sunt, det er ikke riktig å oppfordre overvektige til å være overvektige.

Anonymous poster hash: b7ef8...a80
  • Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig i at "former" er en betegnelse som blir misbrukt. Det er nok fordi "overvektig" er blitt et såpass negativt ladd ord, så derfor omtales overvektige mennesker i media som "formfulle."

• Liker 10
Skrevet

Kanskje du skal gi blanke i den her bloggeren og kroppen hennes?

• Liker 8
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

sunn=undervektig?

"fit" *grøsse*=slik alle jenter fremstiller seg?

pen=undervektig?

vakker=undervektig?

stygg=overvektig?

usexy=overvektig?

liten tiss=unormal?

små pupper=unormal?

vil ikkje suge=unormal?

Og eg kunne fortsatt. Kva med å godta folk akkurat slik dei er? Enten om dei er tynne, trente, nomale,pene,flinke,empatiske,hyggelege osv? Sjå til å verta vaksne menneske og slutt å bry dykk om korleis folk ser ut!!

Skrevet

Kanskje du skal gi blanke i den her bloggeren og kroppen hennes?

Hver gang du svarer i en tråd så er du som regel ikke positiv, jeg kunne da har svart deg at du da kunne gi blanke, men det har jeg aldri gjort, rett og slett fordi dette er et DISKUSJONSFORUM!

Det handler ikke om bloggeren, men generelt. Jeg synes ikke overvektige skal hylles, fordi det ikke er sunt, det er helsekadelig. Dette er det jeg vil diskutere idag, har du et problem med det, så kan du la være å lese.

• Liker 23
Skrevet

Og eg kunne fortsatt. Kva med å godta folk akkurat slik dei er? Enten om dei er tynne, trente, nomale,pene,flinke,empatiske,hyggelege osv? Sjå til å verta vaksne menneske og slutt å bry dykk om korleis folk ser ut!!

Problemet mitt er ikke at jeg vil at alle skal veie 60 kilo, det er ingen fasit på vekt. Det jeg mener er at man kanskje skal slutte å hylle dise store og "formfulle" kvinnene, ikke fordi det er stygt, men fordi det ikke er sunt. Jeg godtar dem jeg, mange vakre jenter som er store. Jeg har ingen problemer med det, men synes det er feil at overvektige skal bli sett på som sunne forbilder, det samme mener jeg om modeller. Jeg mener at det finnes en mellomting, og det er det ikke mange som forstår.

• Liker 8
Skrevet

Hver gang du svarer i en tråd så er du som regel ikke positiv, jeg kunne da har svart deg at du da kunne gi blanke, men det har jeg aldri gjort, rett og slett fordi dette er et DISKUSJONSFORUM!

Det handler ikke om bloggeren, men generelt. Jeg synes ikke overvektige skal hylles, fordi det ikke er sunt, det er helsekadelig. Dette er det jeg vil diskutere idag, har du et problem med det, så kan du la være å lese.

Men restylannæbbbabsen med silikongeiter skal det?

• Liker 14
Skrevet

Grensen for hva folk kaller feit har flyttet seg. Det er heller ikke lov til å si ordet, for de overvektige kan bli lei seg...

Anonymous poster hash: f30c3...740
  • Liker 9
Skrevet

Problemet mitt er ikke at jeg vil at alle skal veie 60 kilo, det er ingen fasit på vekt. Det jeg mener er at man kanskje skal slutte å hylle dise store og "formfulle" kvinnene, ikke fordi det er stygt, men fordi det ikke er sunt. Jeg godtar dem jeg, mange vakre jenter som er store. Jeg har ingen problemer med det, men synes det er feil at overvektige skal bli sett på som sunne forbilder, det samme mener jeg om modeller. Jeg mener at det finnes en mellomting, og det er det ikke mange som forstår.

Me skal ikkje hylla formfulle jenter, seier du. Kva då med beinrangla som går på den såkalla catwalken? Er dei så mykje sunnare? Trur du ikkje at dei vert hylla i større storleik enn nokre jenter med kjøt på beina og som bloggar om det? Desse såkalla modelkroppene finn du uansett kvar du snur deg i samfunnet; media, film,kosmetikk osb
Skrevet

Det finnes overvektige med kurver og former og det finnes overvektige uten.

Det finnes normalvektige med kurver og former og det finnes normalvektige uten.

Det finnes til og med undervektige med kurver og former og det finnes undervektige uten.

Dette er fasiten, så se nå og hold kjeft.

• Liker 14
Skrevet

Men restylannæbbbabsen med silikongeiter skal det?

Logisk? Jeg ser ikke at trådstarter nevnte duckfacebabene med ett eneste ord.

Konsentrer deg nå, forsøk å holde fokus på temaet eller finn en annen tråd å trolle.

Temaet er at en alvorlig livsstilstrend pakkes inn og bagatelliseres, hvis du mener flere dør av restylane og silikon enn hjerte- karsykdommer så må du gjerne argumentere for det.

Anonymous poster hash: 0736e...64f

• Liker 11
Gjest BettyBoop
Skrevet

Me skal ikkje hylla formfulle jenter, seier du. Kva då med beinrangla som går på den såkalla catwalken? Er dei så mykje sunnare? Trur du ikkje at dei vert hylla i større storleik enn nokre jenter med kjøt på beina og som bloggar om det? Desse såkalla modelkroppene finn du uansett kvar du snur deg i samfunnet; media, film,kosmetikk osb

Du ødelegger tråden med dette argumentet her. Man skal aldri hylle noen ved å rakke ned på andre. Enkelt og greit.

• Liker 11
Skrevet

HVORFOR? Hvorfor må du bruke et så stygt ord om tynne jenter, bare fordi du skal føle deg bedre selv? Beinrangel, virkelig?

Anonymous poster hash: 3bbe3...d07

• Liker 13
Skrevet

Mennesker jeg skriver da ikke om folk som er litt overvektige, jeg skriver om folk med stor overvekt. Jeg skrev heller ikke om beinrangler på catwalken, skjønner ikke at dere ikke klarer å lese innlegget mitt riktig. Jeg mente det ikke vondt mot overvektige, jeg ser at noen av de som har svart her føler seg angrepet. Men dere må da skjønnet at når dere har en BMI på 30+ så er det ikke sunt, det er ikke noe jeg finner på altså, det har blitt forsket på dette.

• Liker 8
Gjest BettyBoop
Skrevet

Mennesker jeg skriver da ikke om folk som er litt overvektige, jeg skriver om folk med stor overvekt. Jeg skrev heller ikke om beinrangler på catwalken, skjønner ikke at dere ikke klarer å lese innlegget mitt riktig. Jeg mente det ikke vondt mot overvektige, jeg ser at noen av de som har svart her føler seg angrepet. Men dere må da skjønnet at når dere har en BMI på 30+ så er det ikke sunt, det er ikke noe jeg finner på altså, det har blitt forsket på dette.

SLUTT å bruk ordet beinrangel. PLEASE

• Liker 5
Skrevet

Det er akseptabelt å bruke ord som "bælfeit" og "feit", men ikkje "beinrangel"? KG i eit nøtteskall.

I rest my case.

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Det er akseptabelt å bruke ord som "bælfeit" og "feit", men ikkje "beinrangel"? KG i eit nøtteskall.

I rest my case.

hvem har sagt at det er ok å bruke uttrykk som bælfeit? Hva er galt med å si bare fet da? Fet eller tykk er det motsatte av tynn

Endret av BettyBoop
  • Liker 10
Skrevet (endret)

HVORFOR? Hvorfor må du bruke et så stygt ord om tynne jenter, bare fordi du skal føle deg bedre selv? Beinrangel, virkelig?

Anonymous poster hash: 3bbe3...d07

Derfor!!

Endret av Stjerner og planeter
Gjest BettyBoop
Skrevet

Eg syns ikkje beinrangel er eit stygt ord å bruke om "modellar"!! Kva du gjer er ei anna sak!

Derfor!!

Er modeller mindre mennesker enn andre?

• Liker 9
Skrevet

hvem har sagt at det er ok å bruke uttrykk som bælfeit? Hva er galt med å si bare fet da? Fet eller tykk er det motsatte av tynn

:klo: les litt rundt i forumet, du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...