Gå til innhold

Homovennelig land og weekend reise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i et avstandsforhold, jeg bor i Norge og hun i Sverige.

Flybillettene til hverandre er like dyre ( eller dyrere) som vi skulle reise til et annet land. Så nå har vi bestemt oss for å heller ta en weekend i et land i Europa.

Vi ville gjerne til Tsjekkia men fikk vite at de ikke var homovennelige så vi la fra oss den ganske kjapt.

Så om noen her inne vet om et land som behandler oss lesbiske på lik linje som heterofile ( eller bare litt bedre enn de i Tsjekkia) eller har noen tips om weekend reiser så tar vi de gledelig i mot!

( og siden vi begge er studenter så har vi ikke så veldig mye penger)

Anonymous poster hash: bfdd8...0dc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Berlin! Berlin er vel homsehovedstaden i Europa. Jeg har bodd der i flere perioder og det er faktisk ingen som reagerer om to av samme kjønn holder hender og kysser (med unntak av et område hvor det er mange nynazister, men ingen turister drar dit uansett). Det er mange steder for homofile, så det er bare å google i vei. Det tradisjonelle homsestrøket er i vest, men det er nok å velge i i alle de mest populære områdene som Mitte, Prenzlauer Berg, Kreuzberg, Neukölln. Der jeg bodde før var det nesten flere homser enn streitinger - faktisk veldig koselig!

Anonymous poster hash: 8f4aa...ba5
  • Liker 1
Skrevet

Hei!

Jeg er i et avstandsforhold, jeg bor i Norge og hun i Sverige.

Flybillettene til hverandre er like dyre ( eller dyrere) som vi skulle reise til et annet land. Så nå har vi bestemt oss for å heller ta en weekend i et land i Europa.

Vi ville gjerne til Tsjekkia men fikk vite at de ikke var homovennelige så vi la fra oss den ganske kjapt.

Så om noen her inne vet om et land som behandler oss lesbiske på lik linje som heterofile ( eller bare litt bedre enn de i Tsjekkia) eller har noen tips om weekend reiser så tar vi de gledelig i mot!

( og siden vi begge er studenter så har vi ikke så veldig mye penger)

Jeg har vært i Praha, (jeg regner med at det er denne byen dere tenker på), og byen er veldig turistifisert. Leste mye negativt om både rasisme og hets mot homofile før jeg dro dit, men da jeg var der så jeg både homofile, mørkhudede og ortodokse jøder. Slike holdninger er nok mer utbredt på landsbygda, så om dere bare har tenkt å oppholde dere i turistområder sammen med andre turister, tror jeg egentlig ikke at man har så mye å frykte.

Ellers kan jeg anbefale Amsterdam. Byen og menneskene framstod som veldig liberale.

Anonymous poster hash: 0875b...7d4

Gjest Anastasia
Skrevet

Sitges utenfor Barcelona kalles vel gay capital of Europe. Har aldri sett så mange homofile og lesbiske i hele mitt liv som der nede. Barcelona er også veldig gay :)

Skrevet

Støtter forslaget om Berlin. Hotellet vårt lå rett ved homsestrøket, så vi spiste middag der hver kveld. Utrolig koselig!

Dog ville jeg kanskje ikke reist dit på høsten/vinteren.

• Liker 1
Skrevet

Berlin! Berlin er vel homsehovedstaden i Europa. Jeg har bodd der i flere perioder og det er faktisk ingen som reagerer om to av samme kjønn holder hender og kysser (med unntak av et område hvor det er mange nynazister, men ingen turister drar dit uansett). Det er mange steder for homofile, så det er bare å google i vei. Det tradisjonelle homsestrøket er i vest, men det er nok å velge i i alle de mest populære områdene som Mitte, Prenzlauer Berg, Kreuzberg, Neukölln. Der jeg bodde før var det nesten flere homser enn streitinger - faktisk veldig koselig! Anonymous poster hash: 8f4aa...ba5

Takk for tips! Vi skal feire nyttår der så vi får se om vi reiser dit flere ganger ;)

Skrevet

Takk for tips allesammen! Godt det var en del forskjellig så vi kan tilbringe helger forskjellige steder ;)

Skrevet

Vil anbefale Berlin og Brighton.

Anonymous poster hash: 93b2e...34a
  • Liker 1
Skrevet

Amsterdam!

Anonymous poster hash: 55b61...c7a
  • Liker 1
Skrevet

Amsterdam anbefaler jeg også.

Finnes flere jentekafeer/puber der, de er veldig koselige! Pluss at det er en vakker, avslappet og liberal by der det skjer masse spennende.

Anonymous poster hash: cc967...009

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...