Gå til innhold

Bakteriell vaginose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter. Noe annet som hjelper mot det? Orker ikke gå til legen for har vært det før og vet hva det er. Fiskelukt fra skjeden er Bakteriell vaginose og jeg vil bli kvitt dette. Vet at hvis jeg går til legen får jeg medisin mot det men hvis ikke da? Noe annet jeg kan prøvde først? Evt hva? Er det farlig å gå med det?

Anonymous poster hash: e7a75...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter. Noe annet som hjelper mot det? Orker ikke gå til legen for har vært det før og vet hva det er. Fiskelukt fra skjeden er Bakteriell vaginose og jeg vil bli kvitt dette. Vet at hvis jeg går til legen får jeg medisin mot det men hvis ikke da? Noe annet jeg kan prøvde først? Evt hva? Er det farlig å gå med det?

Anonymous poster hash: e7a75...fd4

Ikke farlig å gå med det, men det er jo ubehagelig da. Jeg får resept av legen selv om jeg ikke tar GU. Har det hele tiden. Det kan vel også gå over av seg selv, men har en tendens til å komme tilbake.

Det du kan gjøre er å kjøpe deg en stor sprøyte på apoteket (selvfølgelig uten spiss) og naturell youghurt og sprute youghurten inn i vagina hver kveld (og helst også morgen) ca de tre siste dagene av mens og 2-3 dager etter. En lettere, men mye dyrere metode er å kjøpe ecovag eller vivag vaginalkapsler på apoteket som du fører inn i skjeden hver morgen og kveld ca de tre siste dagene av mens og 3-4 dager etter.

Skjeden er mer utsatt for infeksjoner under mens og da kan bakteriene som forårsaker bakteriell vaginose få en fin grobunn.

Om du føler det ikke blir bedre, eller bare noe bedre kan du også sprøyte inn youghurt naturell eller sette inn en vaginalkapsel en gang i uka hver uke i tillegg til menstruasjonsuka.

Dette er altså for å forsøke å forebygge og motviker bakteriell vaginose, ikke for å bli kvitt det.

Anonymous poster hash: 20602...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multi-gyn actigel er effektivt og reseptfritt. :)



Anonymous poster hash: bfd1a...b64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble helt kvitt BV når jeg la over til et bedre kosthold, samt begynte med menskopp.



Anonymous poster hash: 9c79d...f31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...