AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Hvordan fungerer angstmedisin egentlig? Skjønner at det ikke fjerner årsaken til angsten, som med meg, blir kvalm og ekkel i magen i sosiale situasjoner for jeg er så redd for å bli skikkelig dårlig offentlig og i verste fall kaste opp. Kan angstmedisinen på en måte fjerne den kvalmen som kommer av redsel til meg?`Er det sånn det fungerer, og blir man avhengig av medisinen der hvis man begynner? At hvis man slutter så kommer alt tilbake..? Er så skeptisk på sånn medisin, men gjør alt for å bli bedre fra dette altså :frown: Blir kjempetakknemlig for svar! Anonymous poster hash: 51fd3...fbf
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Mange typer medisin som kan virke på angst. Hvis det er benzopreparater du tenker på så kan de være avhengighetsskapende ja, og de demper angsten kun for de timene de er virksomme i kroppen. (vival, sobril o.l) Du kan prøve antidepressiva av forskjellige slag, er gjerne det man medisinerer angst med i psykiatrien. Anonymous poster hash: 7e6f7...05b 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg bruker Escitalopram som er et SSRI (http://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/legemidler/ssri-antidepressivum-3106.html), og det kan man ikke bli avhengig av - man blir ikke "ruset" på noen måte, målet er at man skal fungere "normalt". Om medisinen fungerer for deg, kan den ta vekk noe av redselen for å bli kvalm - og dermed blir du sjeldnere kvalm. Men det er greit å være klar over at antidepressiva kan ha kvalme som bivirkning (særlig i den første perioden), men personlig har jeg ikke opplevd noen sterk kvalme, og har dermed aldri kastet opp på grunn av medisinene. Anonymous poster hash: 9a2c4...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Hvis du ikke gjør det allerede, snakk med en terapeut først. Tabletter burde være siste utvei. Angstdempende som Sobril og Vival er svært vanedannende. Antidepressiva som nevt ovenfor er også en mulighet, men snakk med legen din. Anonymous poster hash: dd224...776 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Tusen takk for svar, er det en ting jeg helst vil unngå så er det iværtfall å bli MER kvalm! Og iværtfall ikke kaste opp pga medisiner. Skal snakke med terapauten om det, tenkte kanskje det gikk an å evt prøve noe slikt at kroppen min "glemmer" denne kvalmefølelsen når jeg kommer borti situasjoner som gir det.. Om den forsvinner av medisin, hjernen min er jo på autopilot, er derfor jeg blir kvalm, den tenker bare på feil ting. - TS Anonymous poster hash: 51fd3...fbf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå