Brimi Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Har søkt om psykolog fordi jeg har utmattelse. Legene (fastlege og spesialist) mener utmattelsen kommer av PTSD derfor ble jeg henvist. Men fikk brev fra DPS idag og DPS mener at de psykiske problemene jeg har går innunder diagnosen ME. Hva gjør jeg nå da? Vet ikke om fastlegen skrev noe om PTSDen. Det stod ihvertfall ikke noe om det i brevet jeg fikk fra DPS. Ikke har jeg råd til privat psykolog. Skal ringe DPS og høre om fastlegen skrev noe om PTSDen. Hvis ikke skal jeg prøve å få sendt en klage.
Gjest Blomst83 Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Hvis du får avslag igjen får du søke privat psykolog med driftsavtale.
Brimi Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2013 Hvis du får avslag igjen får du søke privat psykolog med driftsavtale. Takk for svar, funker det på samme måte? Jeg skal jo ha rett på offentlig psykolog pga PTSDen.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Det høres ut som om legen din ikke har presisert det med PTSD klart nok i henvisningen. Det er en kompleks diagnose som kan gi veldig stort symptompress og det bør definitivt behandles. Jeg synes du skal ta kontakt med legen og be om ny henvisning, det er det klart kommer til uttrykk hva det er du sliter med. Nå banner jeg kanskje i kjerka her, men jeg synes du skal lese deg opp på PTSD og se hvilke symptomer du faktisk har, kan hende det er noe der du ikke har tenkt over. Krysser fingre for deg. Anonymous poster hash: 3a964...0c0
Gjest Blomst83 Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Takk for svar, funker det på samme måte? Jeg skal jo ha rett på offentlig psykolog pga PTSDen. Da betaler du kun opp til frikortgrensa. Nå vet ikke jeg om legen din har skrevet diagnosen din eller ikke,men det er ikke sånn at en diagnose i seg selv automatisk gir deg krav på behandling via det offentlige.Det er mer enn det som legges til grunne. Men kontakt DPSet og spør, og så får du ta ting derfra. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Har du diagnosen ME? Hvis ikke høres jo dette en smule merkelig ut - trodde ikke DPS kan sette den diagnosen, og i hvert fall ikke uten utredning! Snakk med legen om hva som egentlig står i henvisningsbrevet Selv har jeg ME, og positivt å høre at de ikke tror de kan behandle ME-pasienter i hvert fall (ME er "bare" psykisk og alt det der...) Anonymous poster hash: e99e8...dc9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Vent nå litt...! Nå vet jeg ikke hvilke symptomer du har - og vet ikke så mye om symptomer på PTSD. Men ME har da ingen psykiske symptomer, sånn utover lett depresjon og tristhet som alle kan få av alvorlig sykdom. Anonymous poster hash: e99e8...dc9
Brimi Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Nei, har ikke diagnosen. Er tydeligvis under utredning enda, men legen løfter ikke fingeren fordi jeg har jo PTSD. Nei, de sa vel ikke direkte at jeg hadde ME, men at jeg burde utredes ferdig først. Men legen vil jo ikke utrede pga PTSD! Edit: har lest masse om PTSD og jeg aner ikke hva fastlegen skrev i henvisningen. Burde kanskje få tak i den også. Endret 3. oktober 2013 av Brimi
Brimi Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 3. oktober 2013 Vent nå litt...! Nå vet jeg ikke hvilke symptomer du har - og vet ikke så mye om symptomer på PTSD. Men ME har da ingen psykiske symptomer, sånn utover lett depresjon og tristhet som alle kan få av alvorlig sykdom. Anonymous poster hash: e99e8...dc9 Så klart er det bra:) Har symptomer på både ME og PTSD. Har noen symptomer som stemmer ved ME, men som ikke stemmer ved PTSD. Og jeg har symptomer ved PTSD som jeg ikke har ved ME.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Sender deg en pm, Brimi Anonymous poster hash: 6eb71...8d7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Så klart er det bra:) Har symptomer på både ME og PTSD. Har noen symptomer som stemmer ved ME, men som ikke stemmer ved PTSD. Og jeg har symptomer ved PTSD som jeg ikke har ved ME. Høres ut som om du virkelig burde vært til ordentlig utredning. Skjønner godt hvor tungt det er når en ikke helt har funnet ut av hva som foregår Anonymous poster hash: e99e8...dc9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå