Gå til innhold

Sliter med å konse på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min første skikkelig jobb og jeg har jobbet et års tid. Sitter mye fremfor pc på jobb og på fritiden holder jeg på å pusse opp hus. Plages med at jeg tenker mye på alt jeg må ordne i forbindelse med oppussingen o.l. Har ikke fått så god opplæring synes jeg, og når jeg støter på et problem så er det ikke så mange å spørre om hjelp. Har mye jeg burde fått gjort fort på jobb, men alt stopper bare opp fordi jeg ikke vet helt hvordan jeg skal løse disse problemene. Har lett for å ville gjøre andre ting når noe blir vanskelig, så de mest brukte sidene på internett måtte jeg bare blokke..

Noen som har tips eller råd til meg?? Blir deprimert av hele greia, men jeg liker mye av det jeg gjør når jeg får det til.

Anonymous poster hash: 0c4e8...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer kanskje litt an på hva slags oppgaver du gjør. Jeg bruker mye google til å finne ut hvordan jeg skal løse ting.



Anonymous poster hash: 96bc3...485
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegner og skriver innen bygg og anlegg.

Hadde det ikke vært for google så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Så bruker mye det, men det kan ikke brukes til alt.

Har bare lyst å hoppe 10 år frem i tid for da har jeg sikkert fått mer erfaring og lært mer. Har gått 5 år med høyere utdanning og lurer egentlig på hva jeg lærte der. Veldig lite som sitter igjen.

Anonymous poster hash: 0c4e8...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Jeg er nå blitt satt til å gjøre noe nytt som jeg ikke behersker spesielt godt ennå, og det å "stå på" for å lære seg ting bedre er ganske tøft, når man har internett tilgjengelig osv. Men man skal ikke lete lenge for å finne verre skjebner der ute, så man må bare gjøre det beste ut av det.



Anonymous poster hash: 3272c...149
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å skriv lister for ting som må gjøres på oppussingsprojektet. Så blir du ikke gående å gruble, og tenke på alt du må huske på. Ha ei notatbok og skriv ned ting etterhvert som du kommer på dem. Enkelt - men det funker :)

Angående jobben - har du ikke kollegaer? For de har alle vært nye i bransjen en gang, og vil nok finne det helt naturlig at du kommer og spør om innspill og hjelp når du er usikker eller står litt fast. I den typen kreative yrker er det helt vanlig. Ingen som forventer at du skal kunne alt rett fra skolebenken - lover! :)

Bruk kollegaene dine og sug til deg så mye erfaring og kunnskap som du bare kan. Det er nok i grunn forventa av deg vil jeg tro :)



Anonymous poster hash: 38d97...00e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lyst å hoppe 10 år frem i tid for da har jeg sikkert fått mer erfaring og lært mer. Har gått 5 år med høyere utdanning og lurer egentlig på hva jeg lærte der. Veldig lite som sitter igjen.

Anonymous poster hash: 0c4e8...24e

Sånn har alle det når de begynner i jobb :) ofte sier en at utdanningen er bare for å sikre deg en jobb - deretter begynner den egentlige læringen. Det er helt vanlig å føle seg ganske 'lost' i begynnelsen. Bare spør og grav og bruk folka rundt deg :)

Anonymous poster hash: 38d97...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen.

Jeg skriver lister både for alt jeg skal gjøre på jobb og alt jeg skal gjøre hjemme. Men det er morsommere å lese tips om oppussing enn å prøve å løse et problem på jobb om du skjønner.

De fleste kollegane mine har en annen utdanning enn meg. Det er en person som har vært litt borti det, men h*n er i permisjon og jeg har på en måte tatt over prosjektene h*n jobbet med. Vi har en som er helt nyansatt og på et møte der h*n ikke var så sa sjefen til oss andre at h*n spurte mange "dumme" spm så sjefen ble litt oppgitt. Så det frister ikke veldig å søke hjelp hos andre, men jeg gjør det jo av og til.

Skjønner at det er etter utdanningen en skal lære, men hadde håpt jeg kunne litt mer etter et år.

Anonymous poster hash: 0c4e8...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...