Gå til innhold

Så sinnsykt trøtt.


Lipstick

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter råd mot trøtthet.

Situasjonen min: Er hjemme i permisjon med min 5 mnd gamle sønn. Er alenemor, faren til barnet bor i utlandet og har hittill ikke sett barnet sitt. Har ingen avlastning i hverdagen. Gutten min våkner tidlig og sover lite på dagtid (ca 20 minx4 mellom kl. 6 og 20). Jeg selv er ofte seint oppe for å rekke å få gjort alt som må gjøres hjemme før jeg selv legger meg, og for å få litt alenetid. Jeg har ikke sovet mer enn maks 5 timer i strekk siden før han ble født, og nå merker jeg at jeg ser sliten ut, er veldig glemsk og lite effektiv med alt jeg skal gjøre.

Svaret er nok å drite i alt som bør gjøres og komme seg i seng langt tidligere, men leter også etter andre råd enn akkurat dette åpenbare. Hva gjør du for å våkne når du er skikkelig trøtt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar på alarmen på andre siden av rommet, sånn at jeg må løpe ut av sengen for å ta den av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke familie, venner eller kolleger som kan hjelpe deg? Du må jo ha søvn:P Ellers kan man jo støtte seg på kaffe, te, koffein drikker som burn og reddbull, men det bør man jo ikke drikke for ofte heller.



Anonymous poster hash: 8ca04...1cc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energidrikker♥

Ellers hører jeg de snakker om kaffe? Mangler du jern eller noe annet av vitamin?

Ellers er vi jo laget for å få nok søvn for å fungere i hverdagen, skjønner det er slitsomt for deg :-/

Anonymous poster hash: 1a5dc...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien min bor 3 timer unna. Ser dem innimellom, men til hverdags er de jo ikke der. Vurderer å flytte til dit hvor de bor da. Drikker en del te for å kvikne til, særlig om morningen. Prøver å holde meg unna energidrikker som red bull selv om jeg liker dette veldig godt ;)

Jeg manglet ikke jern da jeg var gravid, nå vet jeg ikke. Men jeg er ikke så god på å spise nok næringsrik mat heller, så kanskje :P Burde vel legge meg tidligere og spise bedre om dagen ;)

Jeg tar på alarmen på andre siden av rommet, sånn at jeg må løpe ut av sengen for å ta den av.

Hehe, den var lur ;) Jeg har "vekkerklokken" min i sprinkelsengen sin ved siden av min og den er umulig å sove seg gjennom ;) Klokken 6 er han våken og vil opp. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...