Gå til innhold

Har jeg blindtarmbetennelse? Eller andre ting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I ca. fem dager har jeg hatt smerter i magen. Egentlig først og fremst i hele magen, oppe, ved navleområdet og nederst i magen. Nederst i magen er det høyresiden som er verst. Mamma nevner at det kan være eggstokkene.

Jeg forstår ingenting. Jeg føler meg i fin form ellers, men magesmertene er så sterke at jeg tidvis må bite sammen tennene. Det gjør ikke så vondt når jeg sitter stille, men får enkelte "stikk" en gang i blant som gjør helt forferdelig vondt.

Avføringen er normal, og jeg har ingen plager nedentil, så vidt jeg vet..

Trodde først det kom av luftplager, fordi jeg har økt fiberinntaket i det siste, men jeg nekter å tro at dette kan gi så sterke magesmerter, selv om jeg vet at luftsmerter kan være meget vonde. Det kommer nemlig ikke noe luft, og magen er ikke oppblåst..

Er så redd! :( Har hatt mye vondt i magen i mitt liv pga. det som antakeligvis er irritabel tarm, men aldri lenge om gangen(max noen timer)..



Anonymous poster hash: 9b922...b8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt blindtarmbetennelse har du ikke klart å gått med det i 5 dager, det er uutholdelig smerte ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

tro meg du merker om du har blindtarmbetennelse. hadde det for litt siden og ble styggdårlig på noen få timer. ble sendt til sjukehuset i ambulanse med sirener og det hele.

hvordan er det når du går?

som kjent er blindtarmen på høyre side, og du vil merke det om smerten sentrerer seg dit etter hvert. hos meg føltes det ut som sinssyke luftsmerter som etterhvert kryper nedover mot høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt blindtarmbetennelse har du ikke klart å gått med det i 5 dager, det er uutholdelig smerte ..

Det er ganske smertefullt, men okei, kanskje det ikke er det.. Jeg overlever jo. Da lurer jeg hvert fall på hva det kan være.... :( -TS

Anonymous poster hash: 9b922...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Det er ganske smertefullt, men okei, kanskje det ikke er det.. Jeg overlever jo. Da lurer jeg hvert fall på hva det kan være.... :( -TS

Anonymous poster hash: 9b922...b8d

har du hatt cycter på eggstokkene noen gang? de skal visst ikke være helt populære når de sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har hatt mye magevondt kan det være at du har utviklet en høy smerteterskel. Uansett skal man ikke ha sterke magesmerter i dagevis, det høres ut som det er på tide med en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tro meg du merker om du har blindtarmbetennelse. hadde det for litt siden og ble styggdårlig på noen få timer. ble sendt til sjukehuset i ambulanse med sirener og det hele.

hvordan er det når du går?

som kjent er blindtarmen på høyre side, og du vil merke det om smerten sentrerer seg dit etter hvert. hos meg føltes det ut som sinssyke luftsmerter som etterhvert kryper nedover mot høyre side.

Når jeg går.. Kjenner litt, men verst er det når jeg sitter/ligger og da rører på meg. Det har føltes som luftsmerter hos meg også, som har krøpet ned til høyre side, men det er fremdeles mest vondt i navleområdet.. -TS

Anonymous poster hash: 9b922...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hatt cycter på eggstokkene noen gang? de skal visst ikke være helt populære når de sprekker.

Nei, ikke som jeg vet. Tok ultralyd hos gynekolog for tre måneder siden, og da så alt normalt ut. Regner med at man ville sett det på ultralyden? Men så kan det jo ha kommet i ettertid. Likevel tviler jeg litt på at det kan være det, selv om jeg har vondt i det området, fordi det er jo mest vondt øverst i magen.....

Skal til legevakten om ikke lenge, hvert fall.. -TS

Anonymous poster hash: 9b922...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Nei, ikke som jeg vet. Tok ultralyd hos gynekolog for tre måneder siden, og da så alt normalt ut. Regner med at man ville sett det på ultralyden? Men så kan det jo ha kommet i ettertid. Likevel tviler jeg litt på at det kan være det, selv om jeg har vondt i det området, fordi det er jo mest vondt øverst i magen.....

Skal til legevakten om ikke lenge, hvert fall.. -TS

Anonymous poster hash: 9b922...b8d

vil anbefale det ja :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går.. Kjenner litt, men verst er det når jeg sitter/ligger og da rører på meg. Det har føltes som luftsmerter hos meg også, som har krøpet ned til høyre side, men det er fremdeles mest vondt i navleområdet.. -TS

Anonymous poster hash: 9b922...b8d

Det var slik min blindtarmsbetennelse føltes ut. Kjentes ut som det var en "propp" inni meg som gjorde meg forstoppet, og denne "proppen" bevegde seg litt rundt i magen. Jeg dro til legen den fjerde dagen jeg hadde vondt og legene opererte bort blindtarmen samme kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...