Gå til innhold

Telefon fra "Microsoft"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk nettopp en telefon fra "Microsoft" om at datamaskinen min sender ut error-meldinger. Ganske pågående dame igrunn.

Jeg la på uten å ha rørt noen av maskinene.

Jeg snakket med henne (eller hun snakket med meg..) i ca 3 minutter.

Hva nå? Er det noen problemer forbundet med å bruke maskinene? Er det "farlig" å ha snakket såpass lenge med "'Microsoft"?

Anonymous poster hash: a3a34...4f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk nettopp en telefon fra "Microsoft" om at datamaskinen min sender ut error-meldinger. Ganske pågående dame igrunn.

Jeg la på uten å ha rørt noen av maskinene.

Jeg snakket med henne (eller hun snakket med meg..) i ca 3 minutter.

Hva nå? Er det noen problemer forbundet med å bruke maskinene? Er det "farlig" å ha snakket såpass lenge med "'Microsoft"?

Anonymous poster hash: a3a34...4f0

Da er alt ok.

Anonymous poster hash: c1cd7...20f

• Liker 2
Skrevet

Microsoft ringer ikke til kunder, iallefall ikke pga slike ting. Legg på neste gang. Med mindre du installerte noe på maskinen etter ordre fra henne så er du trygg.

Anonymous poster hash: 89100...996

• Liker 3
Skrevet

Microsoft ringer ikke til kunder, iallefall ikke pga slike ting. Legg på neste gang. Med mindre du installerte noe på maskinen etter ordre fra henne så er du trygg.

Anonymous poster hash: 89100...996

Grunnen til at jeg snakket med henne såpass lenge var fordi jeg for det første fant det underlig at en engelsk dame skulle ringe med om dette. Videre mente jeg at det var rart at min Windows-maskin skulle sende ut feilmeldinger fordi jeg ikke har noen Windows-maskin, men Mac med iOS. Jeg lurte også på hvorfor Microsoft ringer med fra London, og ikke fra Norge.

Hun hadde selvsagt svar på alt dette, uten at jeg egentlig oppfattet dem.

Da jeg sa at jeg ville finne ut av dette selv, ble hun en smule frekk og sa "i'm sorry, bur are you a technician, a good one?". Hadde jeg ikke vært så latterlig ærlig hadde jeg selvsagt sagt at jeg har doktorgrad i Windows software eller noe sånt..

Men jeg rørte aldri maskinene eller oppga informasjon om meg selv (utenom at jeg ikke er tekniker).

Anonymous poster hash: 57784...987

• Liker 2
Skrevet

Her står det om "Microsoft-svindlingen" - http://www.dinside.no/893527/slik-svindles-du-av-falske-microsoft

"Det svindlerne egentlig vil er å få kontroll over maskinen din. Og da er det i teorien bare fantasien som setter grenser for hva de kan foreta seg. Ofte guider de deg inn på nettsider hvor du blir bedt om å fylle inn betalingsinfo, for å betale den heftige regningen for "jobben". ".

Så lenge du ikke gjorde noe som de ba deg om, er alt ok. :)

Jeg har selv blitt oppringt, men snakket ikke med de - la bare på.

Anonymous poster hash: 8430a...356
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Kunne ønskt de ringte meg, så jeg kunne le rått av de. Tullinger.

Og synes det er ekstra morsomt at du ble oppringt TS, når du selv sier at du har mac ;p

Endret av -Leon-
Skrevet

Sukk, det triste er at enkelte går på. Tro det eller ei.

Skrevet

Kunne ønskt de ringte meg, så jeg kunne le rått av de. Tullinger.

Og synes det er ekstra morsomt at du ble oppringt TS, når du selv sier at du har mac ;p

Jeg er også misunnelig på folk som får slike telefoner, hvorfor vil ingen av disse microsoftfolkene snakke med meg? :sur:

Dette må vel være dataverdenens svar på klarsynte? (Jeg føler du har en pc med windows? Nei, jeg har mækk, faktisk. Ok, men du har sikkert en søster/grandonkel/sjef på jobben som har en windowspc? Um.. jeg har en Xbox? JA! Det var det jeg mente. Du har sikkert merket at den har oppført seg litt merkelig i det siste? Ehh.. nei? Jo.. ? .... )

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også misunnelig på folk som får slike telefoner, hvorfor vil ingen av disse microsoftfolkene snakke med meg? :sur:

Dette må vel være dataverdenens svar på klarsynte? (Jeg føler du har en pc med windows? Nei, jeg har mækk, faktisk. Ok, men du har sikkert en søster/grandonkel/sjef på jobben som har en windowspc? Um.. jeg har en Xbox? JA! Det var det jeg mente. Du har sikkert merket at den har oppført seg litt merkelig i det siste? Ehh.. nei? Jo.. ? .... )

De ringte meg, så sa jeg at jeg hadde mac. Så ble de stille, og begynte å snakke om jeg bodde i et hus med noen andre som hadde pc registrer på mitt navn. "Do you live with your parents, I see a register for a home computer" Jeg blir så forbanna av sånt, så jeg slang på røret. I ettertid ser jeg jo at jeg kunne fått meg en god latter dersom jeg hadde dratt den lengre :fnise:

Men ja, trist at folk går på slikt. Og at det er såpass mange som gjør det.

Skrevet

Ja, det er veldig trist!

Når det er sagt var damen fryktelig pågående, så jeg ble litt usikker på om dette var sant eller ikke. Hadde det vært min bestemor som hadde fått samme telefon, hadde nok kontoen hennes vært tømt nå (eller hva de gjør).

Det med macen tror jeg ikke spilte noen rolle for dama i andre enden. Hun fortsatte å mase om at de fikk error-meldinger hos seg, at vi bare måtte gjennomføre slik at jeg kunne ringe Macintosh etterpå. Eller noe sånt.

Npå håper jeg litt at de ringer igjen, jeg brukte store deler av dagen på å koke sammen ting jeg kan si, fra "akkurat den jeg håpet at skulle ringe! Jeg skriver master om datakriminalitet, kunne du vært interessert i å være med på et intervju?", Til "åh, søren! Det er sikkert radiosenderne på isbjørnene uti gata her. Sånn går det når pingvinene bare MÅ leke med dem!".

Og ja, jeg har hatt ferie denne uka!

TS

Skrevet

Ja, det er veldig trist!

Når det er sagt var damen fryktelig pågående, så jeg ble litt usikker på om dette var sant eller ikke. Hadde det vært min bestemor som hadde fått samme telefon, hadde nok kontoen hennes vært tømt nå (eller hva de gjør).

Det med macen tror jeg ikke spilte noen rolle for dama i andre enden. Hun fortsatte å mase om at de fikk error-meldinger hos seg, at vi bare måtte gjennomføre slik at jeg kunne ringe Macintosh etterpå. Eller noe sånt.

Npå håper jeg litt at de ringer igjen, jeg brukte store deler av dagen på å koke sammen ting jeg kan si, fra "akkurat den jeg håpet at skulle ringe! Jeg skriver master om datakriminalitet, kunne du vært interessert i å være med på et intervju?", Til "åh, søren! Det er sikkert radiosenderne på isbjørnene uti gata her. Sånn går det når pingvinene bare MÅ leke med dem!".

Og ja, jeg har hatt ferie denne uka!

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...