Gå til innhold

Appen til NSB og datatrafikk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at man kan kjøpe enkeltbilletter og månedskort via appen. Spørsmålet mitt er om det er nødvendig med datatrafikk når man viser billetten til konduktøren?

Anonymous poster hash: 65558...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du laster ned billetten så skal de ha en måte å sjekke det, fikk jeg beskjed om forrige gang på toget når jeg ikke hadde nett.

Skrevet

Jepp, så lenge du bruker appen er du selv pliktig til å ha både batteri og nettdekning (bortsett fra der det ikke finnes dekning) under hele turen.

• Liker 1
Skrevet

Å være pliktig til å ha nettdekning er en ting, men må jeg på nett hver eneste gang jeg skal vise fram billetten når jeg f.eks. har månedskort?

Skrevet

Å være pliktig til å ha nettdekning er en ting, men må jeg på nett hver eneste gang jeg skal vise fram billetten når jeg f.eks. har månedskort?

Jeg har det på hver gang, for sjåførene vil ofte se animasjonen.

Skrevet

Ok. Jeg spør fordi NSB og lokal buss snart forlanger at månedskort skal være på app. Jeg har ikke datatrafikk inkl i mitt mobilabonnement. Jeg er kun på nett på trådløse nett hvor jeg har passord som hjemme og på jobb. Ønsker å vite om NSB sin løsning vil koste meg ekstra i tid og penger.

Gjest Blomst83
Skrevet

Du trenger ikke å være på nett gjennom hele reisen.Det holder at du bare logger deg på i det du skal vise billetten til kondoktøren :)

Skrevet

Du trenger ikke å være på nett gjennom hele reisen.Det holder at du bare logger deg på i det du skal vise billetten til kondoktøren :)

What Blomst said. Jeg ser at innlegget mitt kan tolkes noe uklart, det holder at du har muligheten til å gå på nett under hele reisen.

Skrevet

Jeg har aldri trengt å ha nett på når jeg viser billetten, animasjonen dukker opp likevel (tar toget to ganger i uka, så har vist billett uten nett MANGE ganger). Men det er altså snakk om vanlig billett, ikke noe månedskort.

Skrevet

Håper virkelig at det er sånn du beskriver Ciegus.

Jeg ser nemlig for meg at når jeg skal inn på bussen så må jeg først være på nett for så å vise billetten min. På toget så sitter jeg som regel på ubetjent vogn så da vises ikke billetten før det er kontroll.

Jeg har ikke datatrafikk inkludert og er derfor nesten aldri på nett utover Wi-Fi.

Skrevet

Håper virkelig at det er sånn du beskriver Ciegus.

Jeg ser nemlig for meg at når jeg skal inn på bussen så må jeg først være på nett for så å vise billetten min. På toget så sitter jeg som regel på ubetjent vogn så da vises ikke billetten før det er kontroll.

Jeg har ikke datatrafikk inkludert og er derfor nesten aldri på nett utover Wi-Fi.

Jeg trenger ikke nett for å vise billett på bussen heller... Så snart billetten er lastet ned (noe jeg gjør hjemme) er den gyldig.

Uansett koster det jo ca ingenting å koble seg på mobildata et lite minutt... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...