Gå til innhold

Stå opp om morgenen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer er et B-menneske av dimensjoner og har store problemer med å komme seg tidsnok til jobb.

Som person er han veldig laidback - den store motsetning til meg som stresser for ingenting.

Han legger seg på greie tidspunkt - for det meste i seng før midnatt. Klokka 8 bør han stå opp for å rekke alt han skal før jobb.

Jeg har prøvd å stille min alarm til 8, bare for å prøve å hjelpe han ut av senga (jeg jobber turnus, så sover til tider litt lengre enn han) , men han klarer ikke stå opp!

Har dere noen tips til hvordan han kan snu om og bli litt mer A-menneske, på hverdag?



Anonymous poster hash: 203b3...260
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er voksen og har gjort det til en sovepute at du stresser på hans vegne. La ham ta ansvaret for seg selv.



Anonymous poster hash: 3005f...d4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i å vekk han, drit i å sette på alarm, det er HANS ansvar å stå opp og gå på jobb.



Anonymous poster hash: 70579...21e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i å vekk han, drit i å sette på alarm, det er HANS ansvar å stå opp og gå på jobb.

Anonymous poster hash: 70579...21e

Helt enig. Kanskje hvis han kommer for sent til noe viktig en gang så lærer han leksa si. Men det er jo selvfølgelig litt dumt å ikke vekke han hvis man vet at han holder på å forsove seg. Vanskelig dilemma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han legger seg veldig sent, bør han kanskje begynne å legge seg tidlig. Som i klokken ti. Da vil man være uthvilt før man skal på jobb om morgenen. :)



Anonymous poster hash: 96a82...5ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er et B-menneske av dimensjoner og har store problemer med å komme seg tidsnok til jobb.

Som person er han veldig laidback - den store motsetning til meg som stresser for ingenting.

Han legger seg på greie tidspunkt - for det meste i seng før midnatt. Klokka 8 bør han stå opp for å rekke alt han skal før jobb.

Jeg har prøvd å stille min alarm til 8, bare for å prøve å hjelpe han ut av senga (jeg jobber turnus, så sover til tider litt lengre enn han) , men han klarer ikke stå opp!

Har dere noen tips til hvordan han kan snu om og bli litt mer A-menneske, på hverdag?

Anonymous poster hash: 203b3...260

Hahaha, han er som meg! Så artig, vet du - vi b-mennesker kan INGENTING for det. Vi er ikke late, og vi bryr oss like mye som resten, men det er bare så ufattelig vanskelig å komme seg opp til rett tid, kom mye for sent.. Jeg stresser heller aldri på jobb og det stresser folk rundt meg - selv om jeg får ting gjort uten stress.

Men.. ja, det hjalp meg å legge meg tidlig altså, fant ut at fikk jeg nattsøvn på 10 (!!) timer så er jeg opplagt om morgenen når jeg skal opp! Hver sin... smak? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skikkelig B menneske. Har forsovet meg mange ganger til jobb, har heldigvis en utrolig snill og grei sjef.. jeg SLITER skikkelig med å våkne, har i perioder hatt 3 vekkeklokker som alle har stått på slumring for å ha sjangs til å våkne. Flere ganger har jeg sovet meg igjennom lyden av vekkeklokka uansett hvor høyt det er.. og jeg legger meg til rimelig tid altså. Det er egentlig ganske irriterende at samfunnet er laget for A mennesker! ;) Kan alltids få meg en kveldsjobb da men..



Anonymous poster hash: 27d73...c73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...