Gå til innhold

Han er tater.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjente ei jente som er tater da jeg gikk på barneskolen. Husker hun pleide å reise med familien og campingvogna til Hedmark, og være borte noen mnd før de kom hjem igjen. Jeg syntes det var veldig spennende å høre om hva hun hadde opplevd mens de var borte...

Men bortsett fra at hun reiste, var det ingenting som skilte henne fra de andre barna. Men jeg kom aldri nært innpå henne, ble ikke kjent med familien osv.

Når jeg tenker etter, så er det jo sånn at alle jeg vet er tatere og som er i "voksne" forhold, er sammen med andre tatere. Det er jo naturlig om "gruppen" tilbringer mye tid sammen.. Men det er allikevel påfallende. For de omgås jo alle mulige andre folk og...

Tror det er en forventning om at man skal bli sammen med andre tatere.

Er det litt utvannet, så mor er tater, mens far ikke er.. så er det nok annerledes. Tror det er større sjanse for at deres barn får en mer ikke-tatersk oppvekst. Og taterkulturen er ikke så viktig.

Der hvor begge foreldre er tatere, tror jeg kultur og tradisjon står sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i en som er tater (er det ok å skrive? Sigøyner e.l. er jo noe annet).

Kan jeg ha noen sjanse til et varig forhold med han?

Vi liker hverandres selskap og vi har rota litt... Men jeg har hørt at tatere "må" holde seg til andre tatere når det gjelder varige forhold, stifting av familie osv.

Flere av vennene hans har hatt forhold til ikke-tatere, men de siste årene har de vært sammen med taterjenter, fått unger og/eller forlovet seg/giftet seg...

Han selv har også vært med ikke-tatere. Og han er i den alderen hvor mange får mer seriøse forhold og etter hvert familie.

Taterne jeg kjenner til er familieorienterte. De stiller opp for hverandre i alt. Veldig herlige folk. Men ville jeg som ikke er tater eller vet kjempemye om kulturen bli godtatt? Sånn generelt.. Alle familier er jo ulike men...

Anonymous poster hash: 7dcac...fb9

Det kommer an på hvordan du er selv, men hvis det er en big big sjarmør fra ... tja, da tror jeg at jeg hadde dratt inn årene, men det er meg da.

Du må jo snakke med han og fortelle han at du ser for deg at det blir dere, om han vil det samme osv. Og om hans kultur er til hinder for det.

Og om hans familie virker avmålt, er det noe som vil gå over. Men du har kanskje ikke et snev av taterblod selv, kanskje er du en stødig bondedatter fra hedmarken, hva vet vel jeg, men du må stå opp for deg selv, forelskelse er vansekelige greier, vet det, men bruk hodet og tenk etter hva du mener dere må prate om, og velg dine kamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis han er i den alderen - gifteklar.

Du virker ung, han virker rundt 28-29.

Jeg har ikke lest hele tråden, svarer kun ut fra hi.

Spør om han skal gifte seg innad.

Og hva han føler hvis han velger å ikke gjøre det. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ei jente som er tater da jeg gikk på barneskolen. Husker hun pleide å reise med familien og campingvogna til Hedmark, og være borte noen mnd før de kom hjem igjen. Jeg syntes det var veldig spennende å høre om hva hun hadde opplevd mens de var borte...

Men bortsett fra at hun reiste, var det ingenting som skilte henne fra de andre barna. Men jeg kom aldri nært innpå henne, ble ikke kjent med familien osv.

Når jeg tenker etter, så er det jo sånn at alle jeg vet er tatere og som er i "voksne" forhold, er sammen med andre tatere. Det er jo naturlig om "gruppen" tilbringer mye tid sammen.. Men det er allikevel påfallende. For de omgås jo alle mulige andre folk og...

Tror det er en forventning om at man skal bli sammen med andre tatere.

Er det litt utvannet, så mor er tater, mens far ikke er.. så er det nok annerledes. Tror det er større sjanse for at deres barn får en mer ikke-tatersk oppvekst. Og taterkulturen er ikke så viktig.

Der hvor begge foreldre er tatere, tror jeg kultur og tradisjon står sterkere.

Det som skjer når de reiser er at de mye godt treffer andre tatere og (jentene, observerer fyrene mer ambivalente) forelsker, det dannes par og familiene legger til rette for at de skal bo ilag raskt og få barn sammen raskt. Og tidlig ekteskap. Datteren til søskenbarnet til min X var vel knapt fylt 19 år og med en toåring da hun giftet seg, hun har pr i dag som 23 åring ikke fullført videregående, men fått 3 barn til. Det her fordi da vet de hvem ungene får og det her sammen med tankesettet om at "vi blir aldri kvitt den vi blir ilag med vi, det skal holde ut til døden" gjør til at de mye godt forblir ilag (vet om bare en skilsmisse hvor begge var tatere) uansett hvordan ståa i forholdet er.

Endret av Gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Tråden er ryddet for avsporinger. Spørsmål angående moderering tas på pm til moderator.

Daenerys, mod.

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...