AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Noen som har noen utprøvde favorittoppskrifter å dele? Jeg er litt nysgjerrig på gulrotkake med litt appelsinsmak på.. noen som har prøvd? Anonymous poster hash: 6eaa9...948
MarianneE Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 jeg bruker denne oppskriften... http://detsoteliv.no/searchresults_other1mpay.php?id=1836 1
Gjest åffårno Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har to forskjellige som jeg sverger til. Men de har ikke appelsin Den ene er "plain" og sinnsykt god(gulrættene skal finraspes), og den andre "amerikanske varianten" har ananas, kokos og valnøtter(og her skal gulrøttene kokes og moses). Veldig mye mer mektig, og jeg tror egentlig den enklere varianten er den beste - mest fordi smakene blir mer konsentrert og fordi Tines kremost er veldig mye bedre enn Philedelfia sin synes jeg. Plain variant: 4 egg+2,5 dl sukker piskes til eggedosis 2,5 dl hvetemel 3 ts kanel 2 ts natron(iiiiiiiikke bakepulver) 1/2 ts salt 1 ts vaniljesukker 1 dl smaksfri matolje 4 dl finraspet gulrot Stekes på 180 grader i ca 1 time Ostekrem: 125 g Tine Krem Naturell(ikke philedelfia eller andre merker), 125 g melis, 1 ts vanliljesukker. Kan gjerne dobles om du er skikkelig glad i kremfyllet Denne er egentlig best dagen etter, synes jeg. Amerikansk variant(gir 1 vanlig og en mindre form, så halver om du bare skal ha en enkelt ringform): 7,2 dl hvetemel 6 dl sukker 1 ts salt 1 ss natron 1 ts kanel 1 ss vaniljesukker 3,6 dl smaksfri olje 4 store egg, rørt sammen 3,6 dl kokos 2,6 dl valnøtter 4 dl kokte og moste gulrøtter 1 liten boks most ananas(eller tilsvarende fersk) 50 min - 1 time på 180 grader Krem: 1 boks Philadelfia naturell, 6 ss meierismør, 7 dl melis, 1 ts vaniljesukker, saft av en halv sitron(sistnevnte er valgfritt). Du kan garantert bytte ut ananasen med appelsin - men jeg tror ananas passer bedre til akkurat den oppskriften. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Takk! Anonymous poster hash: 6eaa9...948
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå