AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Har vært til 2 underlivssjekker, husker bare den siste, men siden jeg er 23 og man begynner med dette i 18 års alder, har jeg vel tatt det to ganger. Er det sånn at man får påminnelse om dette hvert 3 år? Kan ikke huske å ha frivillig bestilt noen time. Jeg tar sjekken hos fastlegen. Syntes det er viktig å ta den ettersom jeg blir eldre!Anonymous poster hash: 49e2a...bbe
lillemeg90 Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Det er vel etter fyllte 25 år man får automatisk innkalling hver 3 år, hvis jeg ikke tar helt feil. 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 Man begynner ikke med det i 18 årsalder, nei. Anonymous poster hash: 03fe5...25f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Du får nok en påminnelse ved 25 års alder og hvert 3. år etter det. Så sant de ikke har fått inn melding om at det er tatt celleprøve av deg innimellom det. Anonymous poster hash: ee535...2c9
Noteknekk Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 I Norge blir man innkalt til celleprøve fra fyllte 25 år og hvert tredje år etter det. Vanlig sjekk styrer du selv og du vil ikke få innkallelse på dette. Har du fast partner er det mindre viktig med ofte sjekk, bytter du ofte partner er det mer fornuftig med ofte sjekk, spesielt hvis du ikke alltid er så nøye med bruk av kondom.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Hmm. Hvorfor har jeg da vært to? Hvertfall 1, ganger til underlivssjekk da? Var på høsten 2011 uten at jeg hadde bestilt noe time eller hadde plager.. Fastlegen min er veldig til å følge opp. Kan det være derfor? Selvom jeg er hos legen for vond hals eller hun skal lytte på brystet sjekker hun brystene mine i samme slengen. Kan det være en annen prosedyre hvor jeg går? Går ikke til privat, men offentlig.Anonymous poster hash: 49e2a...bbe
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Husker det var celleprøve jeg tok da hun skrapet inni skjedeveggen. Hmm nå ble jeg litt overrasket. Anonymous poster hash: 49e2a...bbe
Cammomille Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har gjennom en forskningsprosjekt tatt celleprøver hver 3. mnd i to år. Hadde min siste planlagte sjekk i går, og nå er det et år til neste gang. Er under 25 år, har ikke fått spm om celleprøver fra fastlegen utover dette. Hva som er "vanlig"? Aaaaaner ikke!! Noen av mine venner har vært til undersøkelser, andre ikke. Min fastlege har bestemt seg for å ikke gjøre de undersøkelsene på meg. Dette er av den enkle grunn at jeg synes det er fryktelig ubehagelig som føle av overgrep i barndommen. Fastlegen min spiller stor rolle i hverdagen min, og jeg ville ikke hatt det samme forholdet hvis hun også skulle gjort gyn-undersøkelsene. :-)
Gjest Heartbeat Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Det er vel etter fyllte 25 år man får automatisk innkalling hver 3 år, hvis jeg ikke tar helt feil. Ja, du har helt rett. Er hvert tredje år fra fylte 25
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Takk for svar da er det kanskje sånn min fastlege praktiserer. Hun er veldig opptatt av om jeg fortsatt har samme partner. Å det har jeg jo hatt i mange år. Hun er veldig til å følge opp så hun praktiserer kanskje gyn-undersøkelser fra hun regner med/ vet at pasienten er seksuelt aktiv. Å jeg har ikke noe problem om å få utført underlivssjekk hos fastlegen. Hun har nok gjort det endel ganger og jeg kan like fint gå til henne for andre problemer uten at det skal være noe rart bare fordi hun har sett meg der nede. Lege er lege. Kan jeg forholde meg til kun en er jeg fornøyd med det. Anonymous poster hash: 49e2a...bbe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå