Gå til innhold

Mensen borte, når bli bekymret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nå gått en måned siden jeg skulle ha fått mensen. Jeg har aldri gått så langt over tiden før. Det er absolutt ingen sjanse for at det er pga graviditet. Når er det jeg bør starte å bli bekymret, og hva bør jeg være bekymret for?

Jeg har forresten utrolig mye utflod, mye mer enn normalt. Jeg er ikke sikker på om det lukter ekstra vondt.



Anonymous poster hash: 8e8e1...c79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nå gått en måned siden jeg skulle ha fått mensen. Jeg har aldri gått så langt over tiden før. Det er absolutt ingen sjanse for at det er pga graviditet. Når er det jeg bør starte å bli bekymret, og hva bør jeg være bekymret for?

Jeg har forresten utrolig mye utflod, mye mer enn normalt. Jeg er ikke sikker på om det lukter ekstra vondt.

Anonymous poster hash: 8e8e1...c79

Har selv ikke hatt den på 8 måneder, og ja - det bekymrer meg.

Anonymous poster hash: 48a39...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

har du opplevd noe trist, lei eller rett og slett bare (litt store) endringer i livet ditt i det siste?

eggløsning er nemlig en følsom greie som kan påvirkes av slike ting..

slanker du deg?

og/eller

trener du mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt mensen på over et halvt år - bekymret meg de første månedene, men nå har jeg i grunn sluttet å tenke på det. Hadde jeg vært tilknyttet en fastlege hadde jeg bestilt en time et par uker etter forventet mens, tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å bekymre deg etter bare en måned. Ikke uvanlig at den kan hoppe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke bekymre deg enda. Vent noen uker til, skjer det ikke noe da så kan du ringe legen. Det som regel hormoner på bærtur som tuller med syklusen. Det er ikke så mye legen gjør så tidlig om det bare er hormonene. Det er best å prøve å la kroppen ordne opp selv, gi den en sjans.



Anonymous poster hash: f1b20...7ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, jeg føler meg litt letta nå på ett vis. Jeg har nettopp flyttet relativt langt og byttet jobb. Kanskje det bare er det som surrer med kroppen min da. Ellers så trener jeg 3-4 ganger i uka, og kunne sikkert vært flinkere til å spise mer. Har ikke alltid helt kontroll på at jeg får i meg nok mat, men jeg tror ikke jeg har gått noe særlig ned i vekt i det siste da.

TS



Anonymous poster hash: 8e8e1...c79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe som heter PCOS polycystiskovalsyndrom. det er polypper på eggstokkene. Det er ufarlig, men det gjør sånn at jeg veldig ofte hopper over mensen, helst 3 måneder. Sykdommen har noen få synlige symtomer:

mensen uteblir, ektremt mye hårvekst (armer, ansikt og på mage) den og hjelper til med å få deg opp i vekt.

En blodprøve hos fastlegen kan vise om man har det.

10-20 % av kvinner i norge har dette.



Anonymous poster hash: 0e434...6fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe som heter PCOS polycystiskovalsyndrom. det er polypper på eggstokkene. Det er ufarlig, men det gjør sånn at jeg veldig ofte hopper over mensen, helst 3 måneder. Sykdommen har noen få synlige symtomer:

mensen uteblir, ektremt mye hårvekst (armer, ansikt og på mage) den og hjelper til med å få deg opp i vekt.

En blodprøve hos fastlegen kan vise om man har det.

10-20 % av kvinner i norge har dette.

Anonymous poster hash: 0e434...6fa

Jeg har tatt hormontester hos legen som var fine. Vet du om jeg da mest sannsynlig kan utelukke pcos?

Anonymous poster hash: 01b25...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt hormontester hos legen som var fine. Vet du om jeg da mest sannsynlig kan utelukke pcos?

Anonymous poster hash: 01b25...56c

Då tror jeg at du kan utelukke det :)

Anonymous poster hash: 0e434...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...