AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har på følelsen at pc'en min er hacket. Hvordan kan jeg finne ut av dette? Anonymous poster hash: cc541...9d5
Temposonic Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 For å kunne svare på dette må du nesten komme med litt mer informasjon. Hva baserer du mistanken på? Har PCen noen "symptomer" som gjør at du mistenker dette? 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 iphonen min er hacket. leste på nettet at det var pc'en som kunne være hacket, så når jeg koblet til iphonen, så ble den også hacket. hvis jeg skjønte det rett. det popper stadig vekk opp (flere ganger om dagen) at dataen min er i faresonen. og en IP-adresse som ble stoppet. Jeg scanner pc'en nesten hver dag, og da kommer det opp at det ikke er noen trusler. merkelig! om et par dager får jeg ny iphone, og er livredd for å koble denne til pc'en i tilfelle det er pc'en som er problemet. Anonymous poster hash: 5fc69...2e6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 iphonen min er hacket. leste på nettet at det var pc'en som kunne være hacket, så når jeg koblet til iphonen, så ble den også hacket. hvis jeg skjønte det rett. det popper stadig vekk opp (flere ganger om dagen) at dataen min er i faresonen. og en IP-adresse som ble stoppet. Jeg scanner pc'en nesten hver dag, og da kommer det opp at det ikke er noen trusler. merkelig! om et par dager får jeg ny iphone, og er livredd for å koble denne til pc'en i tilfelle det er pc'en som er problemet. Anonymous poster hash: 5fc69...2e6 Jeg er TS. Vet ikke hvorfor jeg fikk en annen poster hash nå. Anonymous poster hash: 5fc69...2e6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Det beste er vel at du formaterer maskinen din og reinstallerer Windows så er du sikker på at du ikke har noe. Det er ikke alltid antivirus programmene finner alt. Anonymous poster hash: 60f73...24e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Hvordan formaterer jeg pc'en? Jeg er tilbakestående når det gjelder tekniske ting. Anonymous poster hash: 5fc69...2e6 1
Lutetium 71 Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 (endret) iphonen min er hacket. leste på nettet at det var pc'en som kunne være hacket, så når jeg koblet til iphonen, så ble den også hacket. hvis jeg skjønte det rett. det popper stadig vekk opp (flere ganger om dagen) at dataen min er i faresonen. og en IP-adresse som ble stoppet. Jeg scanner pc'en nesten hver dag, og da kommer det opp at det ikke er noen trusler. merkelig! om et par dager får jeg ny iphone, og er livredd for å koble denne til pc'en i tilfelle det er pc'en som er problemet. Anonymous poster hash: 5fc69...2e6 Det høres mer ut som et av disse herlige ransomware virusene. Er du sikker på at den meldingen kommer fra antivirusprogrammet ditt? Ta en virusfjerning med Kaspersky Rescue Disk, dette er et gratis antivirusprogram du brenner til ei plate, og starter pcen med. Da har du den store fordelen at windows ikke kjører, eventuelle virus er derfor deaktivert og enkle å fjerne. Se videoen. Har du en maskin som mangler CDROM spiller trenger du å legge programmet på en USB minnepenn. Da tar du en titt på denne videon. Edit: Klarer du ta et bilde av skjermen (skjermdump?). Nysgjerrig på hvordan den feilmeldingen ser ut. Endret 2. oktober 2013 av Lutetium 71
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Det høres mer ut som et av disse herlige ransomware virusene. Er du sikker på at den meldingen kommer fra antivirusprogrammet ditt? Ta en virusfjerning med Kaspersky Rescue Disk, dette er et gratis antivirusprogram du brenner til ei plate, og starter pcen med. Da har du den store fordelen at windows ikke kjører, eventuelle virus er derfor deaktivert og enkle å fjerne. Se videoen. Har du en maskin som mangler CDROM spiller trenger du å legge programmet på en USB minnepenn. Da tar du en titt på denne videon. Edit: Klarer du ta et bilde av skjermen (skjermdump?). Nysgjerrig på hvordan den feilmeldingen ser ut. Takk for svar:) Skal se filmen:) (har ikke cdrom) Skal ta printscreen neste gang den dukker opp. Jeg synes det er så rart at antivirusprogrammet heeele tiden maser om at dataen er i faresonen, men når jeg tar scan, så er ingenting galt Anonymous poster hash: 5fc69...2e6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Etterpå laster du ned Malwarebytes herfra: http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free/ Eventuelt kan du laste ned Sophos (som også fungerer for Mac): http://www.sophos.com/en-us/products/free-tools/virus-removal-tool.aspx Anonymous poster hash: 3f96b...db4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Det høres mer ut som et av disse herlige ransomware virusene. Er du sikker på at den meldingen kommer fra antivirusprogrammet ditt? Ta en virusfjerning med Kaspersky Rescue Disk, dette er et gratis antivirusprogram du brenner til ei plate, og starter pcen med. Da har du den store fordelen at windows ikke kjører, eventuelle virus er derfor deaktivert og enkle å fjerne. Se videoen. Har du en maskin som mangler CDROM spiller trenger du å legge programmet på en USB minnepenn. Da tar du en titt på denne videon. Edit: Klarer du ta et bilde av skjermen (skjermdump?). Nysgjerrig på hvordan den feilmeldingen ser ut. Anonymous poster hash: 5fc69...2e6 Anonymous poster hash: 5fc69...2e6
Lutetium 71 Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Anonymous poster hash: 5fc69...2e6 Anonymous poster hash: 5fc69...2e6 Seems legit, og dette er ikke noen melding om at den har funnet noe virus, det er mer i retning av at antivirusprogrammet ikke er oppdatert tipper jeg. Er dette en demoversjon som fulgte med pcen, og som nå er gått ut gratisperioden (og inn i mase-modus), hadde jeg heller lagt inn Microsoft sin Security Essentials. Den finner du her. NB: Avinstaller McAfee før du legger inn MSE (du kan bare ha ett antivirusprogram kjørende på pcen).
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Seems legit, og dette er ikke noen melding om at den har funnet noe virus, det er mer i retning av at antivirusprogrammet ikke er oppdatert tipper jeg. Er dette en demoversjon som fulgte med pcen, og som nå er gått ut gratisperioden (og inn i mase-modus), hadde jeg heller lagt inn Microsoft sin Security Essentials. Den finner du her. NB: Avinstaller McAfee før du legger inn MSE (du kan bare ha ett antivirusprogram kjørende på pcen). Takk for svar:) Hvilken av disse skal jeg velge? NBNO\amd64\MSEInstall.exe 13.2 MB NBNO\x86\MSEInstall.exe Anonymous poster hash: 5fc69...2e6
Lutetium 71 Skrevet 3. oktober 2013 #13 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Takk for svar:) Hvilken av disse skal jeg velge? NBNO\amd64\MSEInstall.exe 13.2 MB NBNO\x86\MSEInstall.exe Anonymous poster hash: 5fc69...2e6 Du kan egentlig bruke hvilken som helst, men amd64 kjører best på nyere maskiner (nyere enn 10 år gammel sånn ca). Det gjelder uansett om pcen din har intel eller amd prosessor, selv om filnavnet 'amd64' tyder på at det er en spesiell programpakke kun for AMD (det er det ikke). Så gå for den amd64 versjonen altså. Endret 3. oktober 2013 av Lutetium 71
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #14 Skrevet 3. oktober 2013 Du kan egentlig bruke hvilken som helst, men amd64 kjører best på nyere maskiner (nyere enn 10 år gammel sånn ca). Det gjelder uansett om pcen din har intel eller amd prosessor, selv om filnavnet 'amd64' tyder på at det er en spesiell programpakke kun for AMD (det er det ikke). Så gå for den amd64 versjonen altså. Tusen takk for hjelpen. Tør fortsatt ikke koble til min nye iphone. Må først være sikker på at det ikke var pc'en som forårsaket hackingen på den gamle iphonen. Anonymous poster hash: 5fc69...2e6
Lutetium 71 Skrevet 3. oktober 2013 #15 Skrevet 3. oktober 2013 Tusen takk for hjelpen.Tør fortsatt ikke koble til min nye iphone. Må først være sikker på at det ikke var pc'en som forårsaket hackingen på den gamle iphonen.Anonymous poster hash: 5fc69...2e6 Tror ikke jeg hadde vært så bekymret. Men ta nå en sjekk med Kaspersky, den skal være godt egnet til å kværke skjulte trusler (spesielt om antivirusprogrammet ditt ikke har vært oppdatert på lenge).Har du fått på plass MSE?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #16 Skrevet 3. oktober 2013 Tror ikke jeg hadde vært så bekymret. Men ta nå en sjekk med Kaspersky, den skal være godt egnet til å kværke skjulte trusler (spesielt om antivirusprogrammet ditt ikke har vært oppdatert på lenge). Har du fått på plass MSE? Jeg fikk ikke lov av programmet å innstallere MSE. Det stod at jeg ikke trengte det Lastet ned AVG i stedet. Håper det funker. Tester Kaspersky i morgen:) Anonymous poster hash: 5fc69...2e6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #17 Skrevet 4. oktober 2013 Hvilken av disse skal jeg velge? NBNO\amd64\MSEInstall.exe 13.2 MB NBNO\x86\MSEInstall.exe Du må gå inn i kontrollpanel og system for å sjekke om du har 32 bits eller 64 bits versjon av Windows. Du vil få feilmelding hvis du prøver å installere feil versjon. Anonymous poster hash: 60f73...24e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå