Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2004 #1 Skrevet 29. april 2004 Har noen en kjempegod, og kanskje enkel oppskrit på tomatsaus/pizzasaus? Kom gjerne med forslag til fyll på pizzaen også
Gjest Lea Skrevet 29. april 2004 #2 Skrevet 29. april 2004 1 Boks hakkede tomater 1 liten boks tomatpure 1/2-1 dl vann Krydder etter ønske. La tomater, vann og tomatpure putre i en kjele ganske lenge (gjerne i 1/2 time. Ha i krydder. Ferdig.
Gjest 1111 Skrevet 29. april 2004 #3 Skrevet 29. april 2004 Fyll? du kan ha mye godt på pizza :-) - Kylling - Tunfisk - Brokkoli - Mais - Skinke - Nachos - Sjampinjong - Purre - Peanøtter (tro det eller ei) - Kjøttdeig - Ruccola - ..også ost da
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2004 #4 Skrevet 29. april 2004 1 Boks hakkede tomater 1 liten boks tomatpure 1/2-1 dl vann Krydder etter ønske. La tomater, vann og tomatpure putre i en kjele ganske lenge (gjerne i 1/2 time. Ha i krydder. Ferdig. Dette hørtes enkelt ut ja Men hvor mye blir det? Til to pizzaer..? Kan man fryse sausen?
Grooo Skrevet 29. april 2004 #5 Skrevet 29. april 2004 Vår pizza som har blitt laget hver fredag siden før jeg startet på barneskolen har så godt som alltid følgende fyll: -to-tre spiseskjeer tomatpurre røres ut med nesten like stor mengde melk og smøres utover pizzabunnen -fire eller fem wienerpølser er skjert i 2-3 mm tykke skiver og stekt i stekepanna, strøs over -finhakket løk og paprika -noen skiver pepperonipølse -små ananasbiter -tynne tomatskiver på halve pizzaen -oregano -ost på toppen
Brunhilde Skrevet 29. april 2004 #6 Skrevet 29. april 2004 Jeg legger endel arbeid i pizzaen min, og til 2 pizzaer lager jeg sausen slik: 1 boks hermetiske tomater, gjerne med hvitløk eller basilikum 1 ss olivenolje 1-2 ss ketchup 1 ts soyasaus 5-6 dråper tabascosaus 1 buljonterning Nykvernet pepper 1 hvitløk 1 ss oregano Altblandes, kokes opp og putrer på svak varme 1-2 timer. Kjør gjennom med stavmikser eller bare en gaffel. Dette er en utrolig god saus, og det beste er at den kan varieres etter smak... Eventuelle rester putter jeg i et glass og fryser ned til neste gang, jeg er ikke glad i altfor mye saus på pizzaen.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #7 Skrevet 29. april 2004 Som saus bruker jeg faktisk Toro sin spaghettisaus men tilsetter bare halvparten med vann.. Kjempegodt! Fyll etter smak.. :-)
Gjest Starya Skrevet 29. april 2004 #8 Skrevet 29. april 2004 I dag laget jeg pizza med følgende saus: kjøttdeig iblandet utvanna ketchup. Nam. :cry: "Noen" hadde glemt å kjøpe inn tomatpure.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå