Gå til innhold

Kairo!


Sandy

Anbefalte innlegg

Kjæresten og jeg vil dra til Kairo, men hvordan er det å feriere der? Er det trygt å være jente der, er maten ok, er det durt der, langt til pyramider osv.

Kan noen fortelle litt om Kario?!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i Kairo i tre dager i forbindelse med en annen ferie, og syntes det var helt topp!

Pyramidene var forbausende nær sentrum, så det er ikke noe problem å komme seg dit. Det var kjempespennende å se dem i virkeligheten.

Ellers er det egyptiske museum verdt et besøk. Beregn god tid der, for der er det mye å se på!

Det store markedet Khan el Kalili er morsomt, men husk å prute! Selgerne her er noe mer avslappet enn på andre markeder, men det er en del ting en bør tenke på, og det er å ikke se på selgere der du ikke har tenkt å kjøpe noe, og om en selger sier st det bare vil ta et minutt å kikke i butikken hans, kan det fort ta over en halv time!!! Selgerne som går ved de kjente turiststedene er veldig innpåslitne, så vær bestemt. Dessuten krever de mye mer enn ellers i byen. Ta ikke imot "gaver", det må du betale for.

Som jente må du regne med en del kommentarer fra mennene. Det kan bli litt ubehagelig hvis du går i kort skjørt/shorts og ikke dekker skuldrene. Hvis du går med kjæresten, vil han som oftest bli tilbudt ting i bytte mot deg eller få slengt etter seg kommentarer som "lucky man!", men det venner man seg faktisk til.

Hva man synes om maten der tror jeg er veldig forskjellig! Jeg syntes det var god mat, og ble ikke matforgiftet, men jeg har hørt om mange som ikke taklet maten, og bare spiste på Pizza Hut.

Hvis du er åpen for at det kan bli et kultursjokk, kan det nok bli en kjempetur!

1212[ Dette Innlegg er endret av: maiaa den 2002-06-11 17:15 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh! Jeg gleder meg allerede! Jeg bare håper vi får det til, dette høres kjempespennende ut!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...