AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Greit hvis en av foreldrene er fra et annet land utenfor Skandinavia. Anonymous poster hash: b627d...0f7
Lou Salome Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Engelsk eller amerikansk. Spør en amerikaner.
KikiEco Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Fint, men ikke på et barn som er norsk og skal bo i Norge. Har selv et utenlandsk navn (hvertfall skrivemåten) og det er ingen som på første forsøk utaler navnet riktig. En del mennesker utaler navnet mitt feil selv om jeg har poengtert i flere år at det de sier er feil.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Hva om hun er asiat? Anonymous poster hash: a4c84...eb1
Gjest Ferie Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Amerikansk klang, tja vi lever i 2013, folk har frihet til å velge det navn de ønsker, ikke problematisk for nordmenn å uttale heller. Det finnes jo mer annderledesaktig navn som lykke, varg osv.
Llise Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Selve navnet er helt greit, syns jeg. Kanskje litt kjedelig.
Alice123 Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Jeg tenker at Amy må forberede seg på et liv med "Så du heter Amy, ja... Hvor kommer foreldrene dine fra?". Om Amy da ikke kan svare "England/USA/Australia/annet engelsktalende land", så må hun også forberede seg på rare blikk (gjerne SEG I MELLOM) og/eller "ja men det var jo ANNERLEDES!". Et av mine navn er veldig dansk, og jeg får samme spørsmål hver. jævla. gang. Edit: Og la meg ikke begynne på alle de som skal være "morsomme". Det er ikke morsomt, jeg har hørt det tusen ganger før. "Dansk Danskensen, Ja! Watt hæppends in Christiania, stæis in Christiania, er det ikke så?!" *blunke lurt*. Aaaaaaaaaarh! Endret 1. oktober 2013 av Alice123
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har en venninne som heter Aimeé (hun er helt norsk, og navnet uttales Emie), men hun og andre kaller henne bare for Amy. Synes Amy er et veldig fint navn, og fungerer på både norsk og engelsk.Anonymous poster hash: fd300...f76
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #11 Skrevet 1. oktober 2013 Om dere er norske, hva med Einy i stedet? Det blir det ikke så mange spørsmål av, verken om opphav eller uttale/skrivemåte. Anonymous poster hash: e0565...191
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 Det er et fint navn men det passer egentlig bare i land hvor man snakker engelsk som morsmål 1
Lou Salome Skrevet 2. oktober 2013 #13 Skrevet 2. oktober 2013 Om dere er norske, hva med Einy i stedet? Det blir det ikke så mange spørsmål av, verken om opphav eller uttale/skrivemåte. Anonymous poster hash: e0565...191 Hæ? Det navnet har jeg aldri hørt eller sett før, og ville garantert spurt både om opphav og skrivemåte. Amy er jo kjent, både utale og skriftlig. 1
Gjest RompeRusk Skrevet 2. oktober 2013 #14 Skrevet 2. oktober 2013 Kjenner også en Aimeé, uttales rett frem ikke rart i det hele tatt, så lenge en kan bruke norsk klang (etter min mening)
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #16 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har en venninne som heter Aimeé (hun er helt norsk, og navnet uttales Emie), men hun og andre kaller henne bare for Amy. Synes Amy er et veldig fint navn, og fungerer på både norsk og engelsk.Anonymous poster hash: fd300...f76 Hvor får du en i etter m fra? Det bør forresten være ée, ikke eé, men uansett så kan ikke det navnet uttales emie. Bård uttales ikke Bråd. Ellers synes jeg Amy er forbeholdt engelsktalende land, på samme både som Tiffany og Melissa. Anonymous poster hash: 06579...1d7
Gjest navnelapp Skrevet 2. oktober 2013 #17 Skrevet 2. oktober 2013 Hvor får du en i etter m fra? Det bør forresten være ée, ikke eé, men uansett så kan ikke det navnet uttales emie. Bård uttales ikke Bråd. Ellers synes jeg Amy er forbeholdt engelsktalende land, på samme både som Tiffany og Melissa. Anonymous poster hash: 06579...1d7 Ingenting overraskar meg når det gjeld nordmenns forhold til stavemåte og uttale av utanlandske namn. Eg gjekk i klasse med Jhonny, og arbeider saman med Andrè. Go figure.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå