Gå til innhold

Brystkreft


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig 2500 kvinner i BARE Norge som får brystkreft hvert år?? Det er ca 6 kvinner hver dag! Bare i Norge?! Ble helt sjokka når jeg leste det!

Viste alle det? For meg er det vanskelig å forstå 6 kvinner hver dag..

Hva syns dere om dette?



Anonymous poster hash: 2b316...a19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig mange som får det ja... :( Heldigvis er det god overlevelsesprosent, 9 av 10 lever fortsatt etter 5 år :)



Anonymous poster hash: 9ff9c...0ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystkreft er vanlig ja. Men du må huske på at de aller fleste som får bryskreft er eldre kvinner. Ikke at det gjør saken så mye bedre, men man skal ikke gå å være redd for det.

Kreft øker, men overlevelsestallene øker også.



Anonymous poster hash: 9d6d0...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Er det virkelig 2500 kvinner i BARE Norge som får brystkreft hvert år?? Det er ca 6 kvinner hver dag! Bare i Norge?! Ble helt sjokka når jeg leste det!

Viste alle det? For meg er det vanskelig å forstå 6 kvinner hver dag..

Hva syns dere om dette?

Anonymous poster hash: 2b316...a19

Sykdom er vondt, og brystkreft og andre sykdommer kan jo også være arvelig (at man kan være mer utsatt for å få det). Jeg er ikke overrasket over tallene du nevner.

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig mange som får en brystkreftdiagnose i løpet av et år ja.

Har lest mye om ulike kreftsykdommer siden jeg selv fikk kreft i fjor, bare noen og tyve år gammel.

Tenker som så at hver enkelt (mentalt frisk) har ansvar for egen helse og kan forebygge en rekke kreftformer ved å evt. endre livsstil. På en annen side er det Mange som får kreft uten at livsstil er av betydning.

Jeg selv levde sunt og følte meg relativt frisk helt til like før jeg fikk diagnosen. Gjennomsnittsalderen for min kreftsykdom er like over 70 år. Vi har ingen garanti for morgendagen noen av oss.

Anonymous poster hash: 60c64...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystkreft er vanlig ja. Men du må huske på at de aller fleste som får bryskreft er eldre kvinner. Ikke at det gjør saken så mye bedre, men man skal ikke gå å være redd for det.

Kreft øker, men overlevelsestallene øker også.

Anonymous poster hash: 9d6d0...ea2

Rart jeg kjenner så mange i 30- og 40-årsalderen som har blitt diagnostisert med brystkreft da. Dette er ikke "eldre kvinner".

Anonymous poster hash: c5c25...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er utrolig mange som får en brystkreftdiagnose i løpet av et år ja.

Har lest mye om ulike kreftsykdommer siden jeg selv fikk kreft i fjor, bare noen og tyve år gammel.

Tenker som så at hver enkelt (mentalt frisk) har ansvar for egen helse og kan forebygge en rekke kreftformer ved å evt. endre livsstil. På en annen side er det Mange som får kreft uten at livsstil er av betydning.

Jeg selv levde sunt og følte meg relativt frisk helt til like før jeg fikk diagnosen. Gjennomsnittsalderen for min kreftsykdom er like over 70 år. Vi har ingen garanti for morgendagen noen av oss.

Anonymous poster hash: 60c64...222

Uff,helt forferdelig.

Vanskelig å tenke på at så mange sunne mennesker får kreft. Da begynner man virkelig å lure hva som faktisk er bra og hva som er dårlig.

Jeg bare syns det er helt sykt hvor mange som får kreft, man har liksom mye større sjanse for å få det enn å vinne i lotto. Men man får vel ikke gjort så mye mer enn å tenke at alt som skjer har en mening.

Anonymous poster hash: 2b316...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Er utrolig mange som får en brystkreftdiagnose i løpet av et år ja.

Har lest mye om ulike kreftsykdommer siden jeg selv fikk kreft i fjor, bare noen og tyve år gammel.

Tenker som så at hver enkelt (mentalt frisk) har ansvar for egen helse og kan forebygge en rekke kreftformer ved å evt. endre livsstil. På en annen side er det Mange som får kreft uten at livsstil er av betydning.

Jeg selv levde sunt og følte meg relativt frisk helt til like før jeg fikk diagnosen. Gjennomsnittsalderen for min kreftsykdom er like over 70 år. Vi har ingen garanti for morgendagen noen av oss.

Anonymous poster hash: 60c64...222

:hug::hug: Ville bare gi deg en klem og ønske deg god bedring :hjerte::hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...