Gå til innhold

reise alene til Italia?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en 21 år gammel jente som har lyst til å dra på ferie til Italia (Milano og Venezia), men er student og de andre vennene mine er fattige og har ikke råd. Er det noen her inne som er omtrent like gamle som meg som har noen råd og tips /erfaringer til aleneferie som 21-åring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du reiser alene, bør du være litt forsiktig i milano på kveldstid i hvertfall, hold deg i sentrale gater og vær obs rundt central stasjonen.

Veniezia er som et hvert charter sted, mye folk, selger av orginal varer og piratkopier. venezia er masse små gater, og kartet er bare til å legge fra seg. kjøp er sånn vannbuss kort, det er ganske greit og reise med de. her også bør du være litt obs alene på kveldstid i bak gatene, men det er masse turister her så lenge du holder deg sentralt.

Det finnes en del guid bøker om div plasser i italia, les disse og følg deres anbefallinger.

Hvis du reiser til venezia, vil jeg anbefalle deg å sjekke ut jolly camping, det er en 15-20 min buss tur utenfor venezia, her vil du møte mange folk i ung alder, de har arrangementer og egen shutle buss til/fra venezia.

Endret av Betty2
Skrevet

Om du reiser til Milano kan du ta tog til forskjellige byer feks Parma,Pavia og Verona. Er lett å finne fram og ikke dyre priser. Er dyrere i feks Venezia.

Skrevet

Om du reiser til Milano kan du ta tog til forskjellige byer feks Parma,Pavia og Verona. Er lett å finne fram og ikke dyre priser. Er dyrere i feks Venezia.

Har du vært i Pavia? Hvordan var det der i forhold til Milano?

Skrevet

Har du vært i Pavia? Hvordan var det der i forhold til Milano?

Var der ifjor.en enkelbillett på toget koster ca 4 euro og tar ca 25min. Veldig koselig by. Milano er litt slitsom by å tilbringe flere dager i og ikke så mye å se heller....

Skrevet

Jeg reiste en uke alene til Italia for et par år siden. Til et lite sted som het, Terracina. Tok bla. turen inn til Roma og Napoli 2 dager. Veldig fin tur. Anbefales å reise til Italia. Null problem å reise alene.

Skrevet

Personlig er jeg ikke begeistret for Milano. Sammenlignet med de andre italienske byene jeg har vært i var det en veldig bråkete storby, som føltes veldig lite italiensk. Jeg hadde ikke følt meg trygg der på kveldstid alene, da hadde jeg heller reist til Roma. Har ikke vært i Venezia, så kan ikke si noe om det.

Skulle jeg ha reist alene til Italia hadde jeg reist til for eksempel Firenze eller Siena, og brukt ekstra penger på å bo veldig sentralt. Gjerne ved et torg eller lignende, slik at man er omgitt av restauranter og cafeer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...