Gå til innhold

Lav jernnivå

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med jevnilg nedsatt jernnivå. De siste 4 årene har det skjedd ca. 6 ganger at jeg har måttet gå på tabletter.Det er veldig slittsomt og jeg blir ofte
gjort narr av (bekjente, venner) fordi jeg ''alltid er trøtt''. Jeg forklarer jo at jeg har lav jernnivå, men likevel får jeg skitt fordi de ikke tar det alvorlig.

Legen min sa at det er bare fordi kroppen min ikke opptar jern like godt, men er det noen her som kjenner til noen andre ting det kan være? Jeg ber ikke om en diagnose , men om du har hørt om en venn/bekjent som har lidd med det samme og fått annen tilbakemelding fra legen sin :P

Har byttet til en annen lege med litt mer erfaring, så håper på et bedre svar :)

Anonymous poster hash: d99dc...20f
Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg sliter med lite blod i kroppen og jernanemi. Sliter med svimmelhet, munntørrhet, hjertebank, og av og til pustebesvær.Smerter i hender og føtter. Går nesten hele tiden på jerntabeletter . Ved blødning eller skader der jeg mister blod blir plagene mer prekære som nummenhet i føtter og armer, sprekker i munnviken osv. Viktig med variert kosthold og vitamintilskudd for min egen del :)

Skrevet

Har ei venninne som sliter med det samme, så har sett hvor tungt det kan være :hug:

Hun har heller ikke fått noen diagnose, og har blitt undersøkt på kryss og tvers oppigjennom årene. Ser ut til at kroppen hennes bare ikke lagrer jern:

De har funnet en cyste på livmora hennes, og fikk den operert bort. Da ble formen mye bedre par år. Men nå må hun med jevne mellomrom ta en kur med depotsprøyter med jern.

Anonymous poster hash: b41a2...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...