Gå til innhold

Kvinnene som elsket å drepe for Hitler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Advarsel: Ubehagelig lesning.
Disse sidene inneholder voldsomme beretninger fra andre verdenskrig.

Står i VG+ i dag, men jeg har ikke VG+, så jeg fant i stedet en annen artikkel om det: http://historienet.no/krig/2-verdenskrig/holocaust/hitlers-kvinnelige-bodler

Noe så sykt.. Jeg trodde virkelig ikke at det var kvinnene som var så ille her (jeg trodde ikke kvinner fikk styre i det hele tatt nesten på den tiden)

De verste kvinnelige leirvaktene sto på ingen måte tilbake for sine mannlige kolleger. De valgte ut hvem av barna som skulle sendes i gasskamrene, drepte med spader og økser og slo folk til døde. Noen skal til og med ha oppnådd seksuell tilfredsstillelse av å piske og pine fangene.

Ilse Koch – «heksen fra Buchenwald» – vakte frykt når hun red gjennom konsentrasjonsleiren og pisket tilfeldig valgte fanger. Hun var gift med leirkommandanten Karl Koch, og samlet på lampeskjermer av tatovert hud fra henrettede fanger. Angivelig utpekte hun selv fanger med spesielt flotte tatoveringer, som så ble drept. Ilse Koch pleide også å velge ut fanger til seanser der hun tvang dem til å ha sex med hverandre.

Anonymous poster hash: 92967...090
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal være glad for at kvinner har blitt undertrykt gjennom historien. Verdenshistorien hadde vært mye mer grusom enn den allerede er om kvinner hadde styrt.

Kvinner er potensielt mye ondere enn menn, men heldigvis kommer de sjelden i en posisjon der de får utøve ondskapen sin.

Anonymous poster hash: 337c6...df2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg greier ikke å lese det.

Ble kvinnene hjernevasket til å utføre grusomme handlinger?

Skrevet

Vi skal være glad for at kvinner har blitt undertrykt gjennom historien. Verdenshistorien hadde vært mye mer grusom enn den allerede er om kvinner hadde styrt.

Kvinner er potensielt mye ondere enn menn, men heldigvis kommer de sjelden i en posisjon der de får utøve ondskapen sin.

Nåja du. Denne saken handler om de verste kvinnene. Tror nok mennene gjorde ganske mange groteske ting de og.

• Liker 11
Skrevet

Jeg greier ikke å lese det.

Ble kvinnene hjernevasket til å utføre grusomme handlinger?

Tror du alle ble hjernevasket? Hitler og? Det tror så absolutt ikke jeg. Men de fleste vokste opp i nazifamilier da, så de ble opplært av faren deres til å bli sånn.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Advarsel: Ubehagelig lesning.

Disse sidene inneholder voldsomme beretninger fra andre verdenskrig.

Står i VG+ i dag, men jeg har ikke VG+, så jeg fant i stedet en annen artikkel om det: http://historienet.no/krig/2-verdenskrig/holocaust/hitlers-kvinnelige-bodler

Noe så sykt.. Jeg trodde virkelig ikke at det var kvinnene som var så ille her (jeg trodde ikke kvinner fikk styre i det hele tatt nesten på den tiden)

De verste kvinnelige leirvaktene sto på ingen måte tilbake for sine mannlige kolleger. De valgte ut hvem av barna som skulle sendes i gasskamrene, drepte med spader og økser og slo folk til døde. Noen skal til og med ha oppnådd seksuell tilfredsstillelse av å piske og pine fangene.

Ilse Koch – «heksen fra Buchenwald» – vakte frykt når hun red gjennom konsentrasjonsleiren og pisket tilfeldig valgte fanger. Hun var gift med leirkommandanten Karl Koch, og samlet på lampeskjermer av tatovert hud fra henrettede fanger. Angivelig utpekte hun selv fanger med spesielt flotte tatoveringer, som så ble drept. Ilse Koch pleide også å velge ut fanger til seanser der hun tvang dem til å ha sex med hverandre.

Jeg blir ikke sjokkert. Jeg leste i bladet sykepleien om hvordan sykepleiere deltok i å ta livet av barn o deltok i grusomme eksperimenter på sykehus. Kvinner er ikke bedre enn menn.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

nå får du gi deg. Menn og kvinner er like på dette her. Mennene som arbeidet som vakter i fangeleirene var ikke oe snillere de

Endret av BettyBoop
  • Liker 4
Gjest BettyBoop
Skrevet

Tror du alle ble hjernevasket? Hitler og? Det tror så absolutt ikke jeg. Men de fleste vokste opp i nazifamilier da, så de ble opplært av faren deres til å bli sånn.

Jeg har sett die untergang filmen og det fantes folk som elsket Hitler og var fullstendig enig med han. I den filmen er det et ektepar som tar livet av ungene og seg selv fordi de ikke ville leve lengre da de fikk vite at Hitler hadde tatt sitt lv.

Skrevet

Folk overdriver forskjellene på menn og kvinner, ja det er forskjeller men mennesker er mennesker.

Makt til nesten alltid gjøre deg korrupt, uansett hva du har mellom beina.

• Liker 4
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Hadde vært mer intersangt om det hadde vært skrevet noe jeg ikke viste om 2 verdenskrig.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hadde vært mer intersangt om det hadde vært skrevet noe jeg ikke viste om 2 verdenskrig.

enig egentlig. Alt dette her vet vi jo

Skrevet

Jeg forstår at noen av de kvinnene og mennene som utførte de grusomme handlingene, ikke hadde evne til medfølelse.

Men hva med de som i utgangspunktet hadde evne til medfølelse, hvordan greide de å utføre grusomme handlinger? Ble de hjernevasket til å gjøre ting?

Evt er den noen som i utgangspunktet har evne til medfølelse som blir onde av å ha makt?

Skrevet

Jeg har sett die untergang filmen og det fantes folk som elsket Hitler og var fullstendig enig med han. I den filmen er det et ektepar som tar livet av ungene og seg selv fordi de ikke ville leve lengre da de fikk vite at Hitler hadde tatt sitt lv.

Den har jeg sett. De tok vel livet av barna fordi barna hadde blitt torturert i etterkant om ikke.

Skrevet

Jeg forstår at noen av de kvinnene og mennene som utførte de grusomme handlingene, ikke hadde evne til medfølelse.

Men hva med de som i utgangspunktet hadde evne til medfølelse, hvordan greide de å utføre grusomme handlinger? Ble de hjernevasket til å gjøre ting?

Evt er den noen som i utgangspunktet har evne til medfølelse som blir onde av å ha makt?

De ble nok ikke hjernevasket, men mange ble vel truet med at de kom til å drepe familien deres osv om de ikke gjorde som de sa.

Gjest BettyBoop
Skrevet

De ble nok ikke hjernevasket, men mange ble vel truet med at de kom til å drepe familien deres osv om de ikke gjorde som de sa.

Det er ikke funnet bevis for at det var det som skjedde. Jeg tror dessverre mange gjorde det de gjorde helt frivillig.

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Den har jeg sett. De tok vel livet av barna fordi barna hadde blitt torturert i etterkant om ikke.

Eh nei da husker du feil. Dette var barna til en av hitlers offiserer og de mente at de ikke ønsket at barna skulle vokse opp i et tyskland uten han. Mulig de hadde blitt torturert av hitlers motstandere etterpå, men var ikke slik jeg tolka det

Endret av BettyBoop
Gjest slettetbruker
Skrevet

Hvorfor så stor skrift? Øynene mine svir ugggh orker ikke lese det der

Da jeg var i polen så jeg en fyr som lignet på hitler og som bar en baby.. Han hadde likt hår og lik bart no joke

dette er relevant fordi vi snakker om hitler ok

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke funnet bevis for at det var det som skjedde. Jeg tror dessverre mange gjorde det de gjorde helt frivillig.

Selvsagt, men nå snakker vi om de som ikke var helt Hitler-elskere.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Selvsagt, men nå snakker vi om de som ikke var helt Hitler-elskere.

Jojo men det er ikke å se bort ifra at han hadde flere tilhengere enn vi liker å tro

Skrevet

Folk overdriver forskjellene på menn og kvinner, ja det er forskjeller men mennesker er mennesker.

Makt til nesten alltid gjøre deg korrupt, uansett hva du har mellom beina.

Det tror jeg også.. Har ingen illusjoner om noen av kjønnene når det kommer til dette, og skjønner ikke hvorfor noen blir overrasket over at også kvinner bidro med ondskap i Hitlertiden. Det handler om mennesker og onde mennesker kommer i begge kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...