Gå til innhold

Fôr til Jack Russel valp


Missy1

Anbefalte innlegg

Hei

Valpen er nå i overkant av 3mndr gammel og har fått eukanuba frem til nå. Vi kjøpte dette fordi det var samme som oppdretter gav

Men syns han fiser og bæsjer så mye og det lukter så vondt at jeg nesten spyr. Vet ikke om det er normalt eller om det er foret, men tenkte det var greit å bytte merke.

Hvilket er å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker Royal Canin til våre jack russel terriere, en er valp og en er voksen. Vi er fornøyd med det :)



Anonymous poster hash: 20a99...da5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil anbefale vom og hundemat, gir lite og nesten luktfri avføring, godt for pels og klør, og det mest naturlige foret hunden kan spise.
Om du ikke har mulighet til og fore på vom og hundemat, anbefaler jeg origjen eller taste og wild, som er naturlige tørrfør og inneholder mye kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vom og hundemat hadde jeg gitt om jeg hadde hatt større fryser.

Objektivt sett er Orijen og kanskje Taste of the wild det beste tørrfôret for hund. Merker ekstremt stor forskjell på mine to - han på tre år har fått mye bedre pels, mindre og bedre avføring og har endelig greid å legge på seg litt uten at jeg måtte gi enorme mengder mat etter vi byttet til Orijen. Minsten får fortsatt det samme som hos oppdretteren, Royal Canin Medium Junior, og kommer definitivt til å bytte til Orijen på han også. Minsten har samme ''problemer'' som han største hadde på RC, Eukanuba o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt Orijen eller Taste of the wild?

På vanlig dyrebutikk eller må det bestilles på nett?

(har lite peiling :P )

Har ikke så veldig stor fryser så hvis ikke Vom og hundemat er noe jeg kan bruke en gang iblandt ved sidenav tørrfor så tror jeg at vi skal gå for kun tørrfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får jeg kjøpt Orijen eller Taste of the wild?

På vanlig dyrebutikk eller må det bestilles på nett?

(har lite peiling :P )

Har ikke så veldig stor fryser så hvis ikke Vom og hundemat er noe jeg kan bruke en gang iblandt ved sidenav tørrfor så tror jeg at vi skal gå for kun tørrfor

Jeg bor i Oslo og får tak i det i dyrebutikk. (www.alphadog.no) Din Beste Venn i Oslo og Oppegård skal også begynne å ta inn.

Ellers finnes det vel nettbutikker som har det, f.eks; http://www.morene.no/nettbutikk/orijen-hundefor

Jeg vet nok ikke om alle steder som selger det, men hvis man googler litt finner man vel noe. :)

Så forresten at de hadde tatt inn noen typer i en vanlig dyrebutikk (type Tropehagen eller noe sånt) i Oslo for litt siden, så mulig de har begynt å ha det noen sånne steder også.

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sjekke dyrebutikkene her i området først da :)

Takk for tips, håper virkelig at det hjelper å bytte fôr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...