Gå til innhold

Hjelp til tema for Bachelor i Økadm.


Alice_88

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger sårt litt hjelp til å finne tema for min bacheloroppgave i økadm.

Dette er andre uka jeg bare sitter å ser på blokka, men kommer ikke opp med noen ideer.

Av de fagene jeg har, interesserer jeg meg mest for makro/mikro og organisasjonsledelse/markedsføring. Så det hadde vært fint om noen slengte ut noen tips eller tema/ideer innenfor disse områdene.

Jeg har tenkt litt på arbeidsinnvandringen i Norge og dens lønnsomhet/ulønnsomhet, men er redd jeg ikke skal klare å avgrense meg nok ettersom dette er et stort tema. Har også vurdert studentbudsjett vs SIFO's budsjett, og boligmarkedet i Norge (prisvekst), men føler at disse er godt brukt og vanskelig å finne nye perspektiver.

Noen som kan hjelpe en fortvilet jente? :)

Endret av Alice_88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dytter på denne, da jeg trenger hjelp med det samme! :vetikke:



Anonymous poster hash: 9645f...e23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også skrive bachelor oppgave, og har valgt temaet regnskapsmanipulasjon og regnskapsskandaler. Jeg anbefaler deg å Google litt, jeg gjorde det og fant en gammel tråd med haugevis av gode ideer! Hvis jeg finner den igjen skal jeg linke til den her senere i kveld :)

Du skriver at du er interessert i makro, hva med:

- arbeidsmarkedet, arbeidsledighet, innvirkning på samfunnet

- ny regjering, økonomiske konsekvenser

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også skrive bachelor oppgave, og har valgt temaet regnskapsmanipulasjon og regnskapsskandaler. Jeg anbefaler deg å Google litt, jeg gjorde det og fant en gammel tråd med haugevis av gode ideer! Hvis jeg finner den igjen skal jeg linke til den her senere i kveld :)

Du skriver at du er interessert i makro, hva med:

- arbeidsmarkedet, arbeidsledighet, innvirkning på samfunnet

- ny regjering, økonomiske konsekvenser

Lykke til :)

Fant du linken? :blomst:

Anonymous poster hash: 9645f...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du linken? :blomst:

Anonymous poster hash: 9645f...e23

Jeg har funnet en problemstilling, men lurer på om jeg bruker kvantitativ eller kvalitativ metode?

Problemstillingen spør i hovedtrekk om hvordan arbeidsinnvandringen vil innvirke på fremtidige arbeidstakere, i form av lønnsdannelse og jobbmuligheter.

Jeg vil gå frem ved å basere meg på statistikk hentet fra feks ssb, men jeg kommer ikke til å lage noen form for egen statistikk, bare noen lønnsdannelseskurver og slikt.

Faller oppgaven inn under kvalitativt da? Da jeg ikke kommer til å intervjue noen, sliter jeg med å se hvor jeg passer inn :lillesky:

Endret av Alice_88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvantitativ.

Anonymous poster hash: 1621c...50a

Hvorfor?

Vil det ikke bli en kvalitativ metodebruk, basert på tidligere kvantitative studier?

Resultatet mitt vil ikke være noe bestemt tall, det er bare ment å forklare resultatene til allerede utviklet statistikk, og vise til sammenhenger mellom disse. Og da vise til en prediksjon for fremtidige statistikk undersøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du linken? :blomst:

Anonymous poster hash: 9645f...e23

Oi unnskyld, det har jeg helt glemt! Skal se om jeg finner den nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

I det nye statsbudsjettet er det jo mye spennende, for eksempel utvidet studiestøtte. Du kunne kanskje sett noe på det? Laget intervjuer med studenter om de tror de kommer til å jobbe mindre om de får 11 måneders studiestøtte, prøve å lage noen prediksjon på hvordan det kommer til å påvirke kunnskapen til de som kommer ut fra skolen din for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja nå ser jeg at du har funnet en problemstilling.. Det var bra! Men jeg fant linken nå, og ser at det er en annen bruker som lurer på det samme, så jeg limer den inn her likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dytter på denne da jeg trenger tips til det samme :)

Noen som har skrevet en bachelor i grad innen økonomi og administrasjon og kan fortelle hva de skrev om for eksempel?



Anonymous poster hash: 18ecd...fbb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du interesserer deg for markedsføring/ organisasjonsledelse: hva med å se på employer branding og om det bedriftene lover faktisk stemmer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...