Gå til innhold

Får ikke mensen lengre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en 18 år gammel jente som har gått på p-pillen cerazette i et år nå. Jeg har ingen problemer med pillen og den fungerer kjempebra. Nå etter jeg begynte på pillene har jeg hatt mensen hver tredje måned, og ikke hver måned som før jeg begynte på pillene. Dette sa legen at kom til å være normalt, og med normal menstruasjon hver tredje måned har jeg ikke hatt noen bekymringer. Den fjerde gangen jeg skulle få mensen etter etter å ha gått på cerazette i nesten et år fikk jeg den ikke. Det hadde gått tre måneder siden sist gang, jeg hadde tatt en graviditetstest som var negativ og heller ikke merket noen forandringer på hverken humør eller noe kroppslig.

Nå har det snart gått fem måneder uten mensen, og jeg begynner å lure på hva dette kommer av? Vet noen om det kan være noe farlig? Eller er dette normalt? Det er jo jævlig behagelig å ikke ha mensen, men det er jo unaturlig å ikke ha det regelmessig, slik jeg alltid har hatt.

Jeg vet at de fleste av dere sikkert ikke gidder å svare, men om noen kunne tatt seg tid til det hadde jeg blitt kjempeglad!

Anonymous poster hash: 3298f...a19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg brukte den der p-pillen hadde jeg en dag med skvetting bare og så var det over. Legen min sa det var normalt på merket.

Skrevet

Helt normalt! Ca 25% mister mensen helt på Cerazette.

Anonymous poster hash: f7848...877
Skrevet

Ta en graviditetstest.

Hva med å lese innlegget?

" jeg hadde tatt en graviditetstest som var negativ "

Skrevet

Samme skjedde meg :-) Cerazette er forresten en minipille, ikke en p-pille :)

Anonymous poster hash: e62af...210
Skrevet

Hei!

Jeg er en 18 år gammel jente som har gått på p-pillen cerazette i et år nå. Jeg har ingen problemer med pillen og den fungerer kjempebra. Nå etter jeg begynte på pillene har jeg hatt mensen hver tredje måned, og ikke hver måned som før jeg begynte på pillene. Dette sa legen at kom til å være normalt, og med normal menstruasjon hver tredje måned har jeg ikke hatt noen bekymringer. Den fjerde gangen jeg skulle få mensen etter etter å ha gått på cerazette i nesten et år fikk jeg den ikke. Det hadde gått tre måneder siden sist gang, jeg hadde tatt en graviditetstest som var negativ og heller ikke merket noen forandringer på hverken humør eller noe kroppslig.

Nå har det snart gått fem måneder uten mensen, og jeg begynner å lure på hva dette kommer av? Vet noen om det kan være noe farlig? Eller er dette normalt? Det er jo jævlig behagelig å ikke ha mensen, men det er jo unaturlig å ikke ha det regelmessig, slik jeg alltid har hatt.

Jeg vet at de fleste av dere sikkert ikke gidder å svare, men om noen kunne tatt seg tid til det hadde jeg blitt kjempeglad!

Anonymous poster hash: 3298f...a19

Tror denne hører mer hjemme under forumet for kropp og helse.

Anonymous poster hash: 370f8...fb5

Skrevet

Hadde ikke mensen i det hele tatt da jeg gikk på Cerazette, så tror du kan slappe av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...