Gå til innhold

Hettans lille overraskelse


Hettan

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Jeg kan gjøre en lang historie kort, i ung alder sa legen at jeg hadde 0,001 % ca sannsynlighet for å bli gravid, så i mai fikk jeg ny kjæreste, en god kompis og tidligere kollega :) og allerede 5 uker senere sier eg på spøk til han at av en liste på 16 tidlige tegn så hadde jeg 10 av de, men jeg kunne bortforklare alle med forskjellige ting.. Trøtthet - jeg jobber mye.. vondt i ryggen - jeg går rundt på asfalt hele dagen og inn og ut av kontor og biler.. vondt i brystene - beleilig etter en helg på hytta meg og han :P og slik fortsatte jeg i noen uker til.. Mensen har jeg jo så varierende at det er fra 3 uker til 18 mnd mellom de, så syklusen er ustabil så at den ikke kom som forventet var jo ingen overraskelse.. :) Så i juli mnd fant jeg ut at jeg for morroskyld skulle ta en test.. sjokket var dermed stort når den var positiv.. Gikk til legen og tok prøve for å være sikker, fikk da SMS to dager senere fra legen der det stod at den var positiv for graviditet i alt fra 8 til 18 uker...

Så ble det bestilt ultralyd og var inne på første svangerskapskontroll, og da mente legen at jeg var 7-8 uker på vei.. Så den 10 september var jeg på ultralyd og fikk da bekreftet 18 uker på vei :) og terminen ble flyttet fra 10 februar til 13 februar.. :)

Det morsomme i dette er at jeg ble gravid første gangen jeg og kjæresten hoppet til sengs :P Vi har sagt som så at det var vel meningen da :P hehe.. Så nå har jeg nådd slutten på uke 20..

Må jobbe litt videre så skriver mer igjen senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk takk :) Ja allerede halveis, har egentlig ikkje helt gått opp for meg at eg er gravid egentlig..

I går satt eg med nysebyger på jobb, i dag blir eg hjemme fordi eg er helt tett i nesen og har feber..

Eg er fremdeles litt satt ut over hvor mye det er å sette seg inn i.. og det at eg plutselig må gjøre om i leiligheten.. eg har egentlig ikkje handlet inn noen ting enda.. Men jeg har da veldig snille foreldre som ikkje likte tanken på at jeg skulle gå høygravid alene i leiligheten, så da har de sagt jeg kan få lov å være hos de noen uker :) hehe..

Men eg tror eg skal gå å ta meg en paracet og legge meg på sofaen no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter å ha vært sengeliggende i en uke med bihulebetennelse begynner endelig formen å bli bedre.. Den var i hvertfall det helt til fredag når eg var på IKEA med min søster og mor.. og etter en times vandring begynte en stille smerte i lysken og som ble verre og verre for så å gå litt nedover i låret.... Fikk beskjed av legen at det sikkert bare var bekkeløsning og at eg måtte bare leve med det, at det ikke var så mye å gjøre.. Så når mandagen kom og jeg skulle tilbake på jobb kunne jeg ikke gjøre arbeidsoppgavene mine fordi eg hadde så vondt at det var vanskelig å gå... Eg har en veldig aktiv jobb med mye vandring på asfalt og endel bilkjøring.. Bare synes det er rart at legen sier eg bare må leve med det? fortsetter det slik så kommer eg bare til å bli sykemeldt fordi eg ikkje klarer å jobbe.. når eg har sittet i ro eller lagt i sengen og slappet av en stund så blir det bedre.. men så snart eg er på beina igjen så kommer den smerten snikende.. begynte med høyre siden og så ble det begge... Noen som har noen ideer?

Var på ultralyd igjen for en uke siden, en aktiv liten guttekrabat på 460 gram.. hehe.. om kveldene når eg skal legge meg så kan eg ligge og kjenne at han sparker... No er det jobb i morgen tidlig så er på tide å komme seg i seng :)

Natta verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning med smerter er ikke "bare" da. Dra til legen for en henvisning til en fysioterapeut, hjelper det ikke så må du dessverre gå sånn men bør da ta veldig hensyn til kroppen din. Slappe av men heller ikke for mye, finne en balansegang. Og vurdere sykemelding. I de fleste tilfellene går bekkensmertene over ved fødselen men ikke alltid, derfor er det lurt å gå til en fysioterapeut i håp om å forebygge sånn at det går bort. Jeg har hatt bekkenløsning med smerter siden uke 8 og ble sykemeldt 100% rundt uke 20 fordi da klarte jeg ikke jobbe lenger, fysioterapi hjalp men tok ikke bort smertene, bare gjorde de levelig. Da hadde jeg presset meg i flere uker, så ikke press deg for det er ikke verd det, lytt til kroppen din ;)

Bor du alene? Er lurt å få hjelp med bekkensmerter, som f.eks jeg har fått støvsugingforbud av jordmora mi :fnise:

Artig med en gutt ;) Det skal jeg og ha!

Ha en fin dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg klart å få gjort litt i dag, var på jobb, gikk til legen og hentet henvisning til fysio så skal ringe der i morgen :) Kjenner det at med jobben min, 8 timer på jobb er i overkant av hva eg klarer... i dag var eg heldig og fikk sitte på kontoret når eg kom fra legen, så to timer med å få slappe litt av.. I morgen er en av to meget hektiske dager denne uken så spørs hvordan eg klarer det..

Ja eg bor alene, men vet og det at om det blir for gale så kan eg ta med meg laptopen min og reise hjem til foreldrene mine.. som eg vanligvis gjør når eg blir skikkelig syk som nå med bihulebetennelsen.. hehe.. :)

Har gått de siste fem mnd og irritert meg over bilen min, TO uker etter at garantien gikk ut så smalt det i døren og så sluttet vinduheisen å fungere... konklusjon, ruten synker over tid og om eg ikkje løfter i ruten en gang for dagen så risikerer eg å komme ut om morningen med et vått sete... upraktisk... og tenkte som så at dette blir dyrt så det får vente.. no er det snart vinter og snø så får bare fikse det... får trylle frem pengene... Så ringer eg merkeverkstedet som da sier: joda, garantien er gått ut men kjøpsloven er enda i funksjon så med mindre det er ytre påvirkning, altså at den er blitt kræsjet i siden eller noe) så går det på reklamasjonen så eg slipper å betale :D hehe.. Glede.. :laugh:

Har begynt med en nesten mental liste på ting som eg må få orden på før jul.. som å få fikset den vindusheisen på bilen, skifte bremsene siden de er utslitt og henger.. si til husverten at eg må få opp røykvarslere i leiligheten, få ryddet i boden slik at det er lettere å holde oversikt og få inn de nye hyllene, rydde på soverommet mitt siden det alltid er rotete... og så babysikre leiligheten :P hehe..

Men nå er det natta for meg.. blir lang dag i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...