Gå til innhold

Uenighet om antall barn.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei vet du hva! Det er ikke sant! Han ønsket barnet like mye som meg. Han elsker barn, men føler kanskje han ikke makter mer, alderen tatt i betraktning. Gud for en stygg ting å si. Dette snakket vi faktisk om før vi fikk barn.....at han ikke gjorde det bare for meg.

Han sier han føler seg mer til stede nå enn da han var ung far selv. Han forguder barnet vårt og det lyser lang vei.

Anonymous poster hash: e5e2a...b20
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette viser nok en gang at det er håpløst å poste noe om noe på et forum. Folk eier ikke skam. Det er mye folk ikke ser og ikke vet gjennom en dataskjerm. Tenk dere litt om! Dere sårer faktisk VELDIG mye.

• Liker 4
Skrevet

Han har 3 barn fra før, som er 20 år eldre. Jeg har mine tanker om at dette ene barnet var et veldig stort kompromiss fra hans side. Man skal aldri "tvinge" noen til å få flere barn.

• Liker 3
Skrevet

Han har 3 barn fra før, som er 20 år eldre. Jeg har mine tanker om at dette ene barnet var et veldig stort kompromiss fra hans side. Man skal aldri "tvinge" noen til å få flere barn.

Nemlig.

Skrevet

Er dere helt syke? Det er jo ingen som har tvinget noen til å få barn her!? Han var veldig gira på å få barnet vi har idag. Man merker sånt. Dette gidder jeg ikke. Kos dere med å diskutere andres tanker og meninger. Dere vet jo alt tydeligvis. Get a heart. Dere er gode på å såre folk, det skal dere ha.

• Liker 1
Skrevet

Er dere helt syke? Det er jo ingen som har tvinget noen til å få barn her!? Han var veldig gira på å få barnet vi har idag. Man merker sånt. Dette gidder jeg ikke. Kos dere med å diskutere andres tanker og meninger. Dere vet jo alt tydeligvis. Get a heart. Dere er gode på å såre folk, det skal dere ha.

Du legger deg selv frivillig ut for diskusjon på et åpent forum uten å gi all info, da skjer selvsagt det som skjer her.

Uansett, sier han at han ikke vil ha fler, så vil han ikke ha fler.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Faren min var i samme situasjon for snart 40 år siden. Han gifta seg med ei ung frøken som ville ha minst to barn, for hun var enebarn selv. (De eldste barna hans var 25+)

Og som han sier sjøl; "det er noe man må være villig til å være med på når man går inn i et forhold med ei ung dame uten barn, ellers får man heller holde seg unna.

Men dette var jo noe de snakket om på forhånd.

Kom aldri dette opp før dere inngikk et mer seriøst forhold? Og før du ble gravid? Jeg forstår deg jo veldig godt, men føler at dette kanskje ikke var helt planlagt.

Edit; leste innlegget ditt over her; nå må du roe deg ned. Du utelot vesentlig informasjon. Hvis han var så glad for å få barn og virkelig ville ha det - hvorfor kom spørsmålet søsken aldri opp?

Endret av la Flaca
  • Liker 1
Skrevet

Men da har jo gutten tre søsken, så enebarn blir han ikke. At de er eldre er nå så, men de får gjerne glede av hverandre når de blir større uansett.

Når den ene har barn fra før og den andre ikke må det gjerne inngås kompromisser, og ett felles barn kan vel kanskje kalles det?

Gutten har tre søsken som er over 20 år eldre enn han. Det blir garantert et onkel/nevø-forhold, men de eldre søsknene blir glad i barnet som sin bror, ikke som nevø. Så selv om gutten har tre eldre søsken så vil han på en måte vokse opp som enebarn. Om mammaen til barnet er i 20-åra og pappaen til barnet er i 50-åra så ja vel... Det er deres valg. Jeg kjenner andre tilfeller hvor barnet har ei tante som er like gammel som seg selv, eller hvor fedre har vært over 60 år ved barnets fødsel. Det får da være opp til hvert enkelt par. Men når gutten blir eldre vil spørsmålene melde seg, både for ham og for andre barn i hans omgangskrets. Han vil ha venner som har besteforeldre på samme alder som sin pappa.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du vil bli strøket medhårs så legg ikke ting ut til diskusjon på kvinneguiden.

Skrevet

Dersom gutten har tre søsken på 20+ år så får han vel nieser/nevøer veldig snart, og dermed nok av lekekamerater som kommer på besøk i ferier og lignende...

• Liker 1
Skrevet

Dersom gutten har tre søsken på 20+ år så får han vel nieser/nevøer veldig snart, og dermed nok av lekekamerater som kommer på besøk i ferier og lignende...

Men det kan da over hodet ikke sammenliknes med å ha søsken. Det er liksom et bittelite halmstrå å klynge seg til i beste fall.

Skrevet

Når mannen ikke vil ha flere barn, så får man være glad for de halmstråene som finnes.

Evt. gi ungen flere halvsøsken.

• Liker 1
Skrevet

Å få barn med en fyr som har unger i tyveårene er et nederlag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...