Gå til innhold

Uenighet om antall barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at jeg har havnet i en litt lei situasjon :klo:

Jeg er sammen med en litt eldre mann som har 3 voksne barn, vi har fått en gutt sammen som nå er snart 7 mnd. Vi koser oss og har det bra. Men som enebarnet jeg er har jeg alltid ønsket at mine egne skulle ha noen å støtte seg til. Jeg syntes ofte det var veldig trist og ensomt å være uten søsken.

Når jeg tar opp temaet om at gutten vår burde få en søster eller bror blir han ganske sinna og nekter å snakke om det. Jeg er veldig lei meg nå og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er litt i villrede. Noen som har lignende erfaring? Hva ville dere gjort? :sjenert:

Anonymous poster hash: 1faae...0eb

Anonymous poster hash: e5e2a...b20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, vet ikke hva jeg skal råde deg til, men gir deg en good klem. Forstår godt at du er lei deg nå, Håper det ordner seg for deg !

Skrevet

Uff, vet ikke hva jeg skal råde deg til, men gir deg en good klem. Forstår godt at du er lei deg nå, Håper det ordner seg for deg !

Takk for klemmen iallefall :hug:

Skrevet

Kanskje det hjelper og fortelle ham hvordan det var for deg som enebarn?

• Liker 4
Skrevet

Men da har jo gutten tre søsken, så enebarn blir han ikke. At de er eldre er nå så, men de får gjerne glede av hverandre når de blir større uansett.

Når den ene har barn fra før og den andre ikke må det gjerne inngås kompromisser, og ett felles barn kan vel kanskje kalles det?

• Liker 7
Skrevet

Det er 20 år og oppover i aldersforskjell på vår og de første.

Skrevet

Hva i himmelens navn er den streken.

Skrevet

Om det er 20+ års alderforskjell, så vil det neppe bli et tradisjonelt søskenforhold, selv som voksne.

Mer onkel/nevø-forhold.

Skrevet

Om det er 20+ års alderforskjell, så vil det neppe bli et tradisjonelt søskenforhold, selv som voksne.

Mer onkel/nevø-forhold.

Det merkes godt allerede ja.

Skrevet

De aller fleste har ikke lyst på en ny baby når den de har bare er 7mnd uansett da. La det gå litt tid, og prøv å innstille deg på at det bare blir denne, og nyt ham så godt du kan:) klem

Anonymous poster hash: 1ed01...2be

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes mannen har vært snill når han gikk med på å få en til når han allerede har tre barn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at dette burde dere ha snakket om for lenge siden. Sånn ca når dere ble sammen.

• Liker 7
Skrevet

Jeg mente ikke å bli gravid nå, men når han er 1,5 år kanskje. Jeg nyter ham, det står ikke på det, jeg vil bare ikke at han skal være alene i oppveksten. Vi bor litt avsides og landlig til. Det er ingen andre barn her heller og han vil ikke ha dyr. Ikke at noen av delene hadde erstattet søsken.

• Liker 1
Skrevet

Det har helt klart vært utrolig dårlig kommunikasjon her.

• Liker 5
Skrevet

Det er synd at dere ikke avklarte dette tidligere i forholdet. Når man har så ulike utgangspunkt så skulle dette vært et tema for lenge siden.

• Liker 3
Skrevet

Det er så sant som det er sagt. Jeg vet. Men sånn er det altså blitt. Det er liksom...hva nå... :vetikke: vet ikke

Skrevet

Det er litt vrient når han ikke vil prate...

Skrevet (endret)

Så får du kreve at han skal prate. Han er en voksen mann. Å sette seg ned sammen for å diskutere dette kan han i det minste gjøre. En ting er at han kanskje ikke kommer til å gå med på barn nummer 2, men han må uansett snakke om det!

Kinkig situasjon, men samtidig skjønner jeg han godt. Hvis jeg hadde vært godt voksen med tre barn, så hadde jeg nok heller valgt å bli alene enn å få et barn til. Så å få en attpåklatt ville vært et ekstremt stort kompromiss for min del. Å få TO attpåklatter ville vært totalt uaktuelt.

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Skrevet

Magefølelsen min forteller meg at han fyren der bare fikk barn for å holde på TS. Han fyren der har ingen interesse av å faktisk være far og føler seg egentlig for lengst ferdig med barn. Nå som TS prøver å få enda et barn ut av han, blir han forbanna for han har allerede gitt TS et barn han egentlig ikke vil ha.

Anonymous poster hash: 8ae1a...b89
  • Liker 9
Skrevet

Magefølelsen min forteller meg at han fyren der bare fikk barn for å holde på TS. Han fyren der har ingen interesse av å faktisk være far og føler seg egentlig for lengst ferdig med barn. Nå som TS prøver å få enda et barn ut av han, blir han forbanna for han har allerede gitt TS et barn han egentlig ikke vil ha.

Anonymous poster hash: 8ae1a...b89

Du, jeg tenkte det samme.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...