AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Hei! Spørr her jeg, vet det ikke (er så mange) leger her, men jeg får ikke noe annet svar der heller så jeg spørr her om det er noen forslag å få på hva dette kan være eller noen som har noe lignende?! Jeg har en kule over halebeinet som har plaget meg i mange år, både utseendemessig og i praksis. Kan ikke ligge flatt i solarium, i solseng, kan ikke ta situps, ikke sitte litt bakoverlent på stolen uansett hvor myk den er da dette blir ubehagelig. Denne kula vokser om jeg legger for mye vekt på den for lenge, den blir større og øm. Jeg har ingen følelse i huden over denne kulen heller, hatt den i noen år, max 4. Nå er jeg lei ! Legen sendte meg på MR, men de klarte ikke å lokalisere kula i maskinen uansett om de la et merke over plasseringen på den da jeg lå i trommelen! Kula er litt hard, men ikke som bein - kanskje mer som muskler, kan ikke bevege på den, gjør ikke direkte vondt for jeg har jo ingen følelse i den. Helt nummen. Føler også den ødelegger utseendet på ryggen/rumpa mi, som dere ser på bildene så ser rumpa mi flat ut pga at jeg har en kul akkurat i "svaien" mellom rygg og rumpe Hva i all verden kan dette være? Burde jeg dra tilbake til legen og mase mer? Isåfall, hva annet enn MR kan finne ut hva dette er for noe? Jeg vil ha den bort, og håper det er mulig.. Anonymous poster hash: 051db...d66
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Har du vært utsatt for en ulykke? Hadde en akkurat samme kul - men i nakken. Dette var etter ei bilulykke, og jeg fikk whiplash. Min kul var en blanding av skjev ryggmarg og betennelse/væskedannelse. Du burde dratt til en kiropraktor / fysioterapeut for å finne ut om det kan være en belastningsskade av noe slag. Det koster, men det er verdt det. Anonymous poster hash: d6e55...edf 1
Cata Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Støtter AB's forslag om å gå til fysioterapeut eller annen manuellterapeut, siden du alt er undersøkt i MR. Jeg har noe liknende men "min kul" ligger såpass langt inne at den heldigvis ikke er i veien i forhold til stolrygger og slikt. Min ligger også noe mer til siden enn din. Den er fast, men ikke så hard som bein slik du beskriver og som regel gjør den ikke vondt av seg selv. Min er visstnok oppstått som følge av stadige muskelspenninger i området, for ved kraftig massasje så minker den en del i størrelse så det er tydelig noe muskulært hos meg. Vet også at jeg i mange år har skjevbelastet kroppen pga en skade jeg fikk mens jeg enda var i tenårene, så jeg antar at det har vært med på å skape elendigheten.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 fin rumpe iallefall Anonymous poster hash: 69b6c...fe5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Har du vært utsatt for en ulykke? Hadde en akkurat samme kul - men i nakken. Dette var etter ei bilulykke, og jeg fikk whiplash. Min kul var en blanding av skjev ryggmarg og betennelse/væskedannelse. Du burde dratt til en kiropraktor / fysioterapeut for å finne ut om det kan være en belastningsskade av noe slag. Det koster, men det er verdt det. Anonymous poster hash: d6e55...edf Har falt endel på halebeinet da jeg spilte hockey for mange år siden, men dette er veldig lenge siden og mange år før denne kula kom frem og ble irriterende. Men en ting.. om det e slik som du har, du sier du HADDE slik, hvordan fikk du den fjernet..? Takker for tips forresten, er det slik at man blir henvist av fastlegen eller tar man kontakt selv? Anonymous poster hash: 051db...d66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå